Cifrele nu tocmai bune au deja si efecte negative pentru Dacia, conducerea constructorului roman luand decizia de a suspenda procesul de extindere a capacitatii de productie a uzinei de la Mioveni. Chiar daca in acest proiect au fost investite deja sume importante, reprezentantii board-ului de conducere al producatorului roman au luat deja aceasta hotarare de suspendare a lucrarilor. De vina sunt nu numai cifrele nu tocmai bune raportate de Dacia in ultima perioada, ci si estimarile in scadere cu privire la evolutia vanzarilor de pe piata auto europeana din acest an.
Dacia a inmatriculat in luna februarie un numar de 7.619 unitati pe piata auto din Hexagon, in scadere cu aproape 27% in comparatie cu aceeasi luna a anului precedent. In total, in primele doua luni ale anului, cei de la Dacia au raportat un numar de 13.471 de unitati inmatriculate, in scadere cu aproape 32 de procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Vorbim, asadar, despre o scadere semnificativa a celor de la Dacia, inregistrata chiar pe una dintre cele mai importante piete de desfacere de pe plan european.
Rezultatele celor de la Dacia pot fi considerate a fi extrem de modeste, mai ales in conditiile in care piata auto franceza a scazut dupa primele doua luni ale anului cu numai 7.8%. Mai mult decat atat, piata auto din Hexagon da deja semne de revenire, in luna februarie fiind inmatriculate nu mai putin de 168.000 de unitati, in scadere cu numai 2.7% in raport cu aceeasi luna februarie a anului 2019.
Cifrele raportate de cei de la Dacia sunt si mai proaste daca vorbim despre piata auto din Germania. Conform unui raport publicat chiar la sfarsitul acestei saptamani, producatorul auto de la Mioveni a inmatriculat in primele doua luni ale acestui an un numar de numai 7.041 de unitati. In aceste conditii, vorbim despre o scadere abrupta a inmatricularilor producatorului roman, declinul fiind de aproape 40% in raport cu cifrele obtinute in aceeasi perioada a anului 2019. Cu asemenea cifre pe hartie, cota de piata a producatorului roman pe piata din Germania a scazut acum de la 3% la numai 1.5%, ceea ce este destul de ingrijorator.
Mai mult decat atat, scaderea este semnificativ mai mare decat scaderea medie a pietei auto din Germania. Conform cifrelor publicate, in primele doua luni ale anului au fost inmatriculate aproape 240.000 de unitati in Germania, in scadere cu aproximativ 11% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Piata auto europeana traverseaza la aceasta ora o perioada destul de complicata, cifrele raportate in aceste prime doua luni ale anului dovedindu-se a fi destul de modeste. In plus, specialistii se asteapta la scaderea vanzarilor de autoturisme la nivel european si in lunile urmatoare. Mai mult decat atat, contextul actual este unul foarte delicat, piata auto europeana fiind afectata atat de iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana, cat si de raspandirea din ce in ce mai accelerata a epidemiei de coronavirus.
Ultimele NOUTATI
Astepti musafiri de Paste? Iata cum sa fii o gazda buna, fara sa te epuizezi si fara sa iti fie rusine sa spui NU
Cum poti acum sa platesti legal oamenii care vin si-ti muncesc in curte sau casa, ca sa n-ai probleme cu ANAF-ul
Record la Bursa de Valori Bucuresti - vesti de milioane pentru romanii care investesc in titluri de stat
Piata imobiliara ne aduce vesti proaste: preturile risca sa creasca, din cauza cererii tot mai mari
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului