Desi s-a semnat un contract pentru centura Comarnic , soferii nu vor iesi din iad . Se vor afunda si mai mult in el
centura comarniccnairlicitatieeurostardenext level europedacian ciolos
Dupa doi ani de licitatii,”Varianta de ocolire a orasului Comarnic” este o lucare atribuita de C.N.A.I.R unor firme fara angajati si fara prestigiu profesional
Ca sa nu se zica ca sta degeaba, Compania de Drumuri – nou inventata C.N.A.I.R care vrea s-a faca uitata rau famata C.N.A.D.N.R – a informat soferii bolnavi de “Nevroza de Valea Prahovei” ca a ales constructorii centurii de la Comarnic .
La prima vedere iti vine sa strigi din toti rarunchii “Uraaaaaa..aa!!!”. Pe urma se furiseaza, ca o otrava perversa, doar “Ura”.
S-a semnat, intr-adevar, dupa doi ani de la declansarea licitatiei, Contractul de proiectare şi execuţie pentru obiectivul "Varianta de Ocolire Comarnic ,0+000 - km 2+850". Problema este : cu cine ?
Fericitii castigatori ai liciatiei sunt Asocierea Next Level Europe S.R.L , Eurostarde S.R.L si Groma Societa di Ingegneria .
Valoarea contractului este de 17.043.587,58 lei fără TVA . Contractul dureaza 31 luni: 3 luni perioada de proiectare, 4 luni durata de execuţie şi 24 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
De acesti vajnici constructori si de acesti vajnici bani depinde sanatatea mintala a nevrozatilor Vaii Prahovei. Ei intrevad o iesire din iadul traversarii statiunilor Comarnic, Sinaia si Busteni.
Cine sunt constructorii ?
Problema este ca vajnicii constructori sunt un fel de “nea nimeni”. Lor li s-a alocat o lucare grea si importanta.
Asocierea Next Level Europe S.R.L a avut in 2016 o cifra de afaceri de 0,5 milioane de lei si 18 anagajati. Actionarii sunt doi frati italieni, Andrea ÅŸi Francesco Palla.
Eurostrade are sediul in comuna Comana din Judetul Giurgiu.Ultimul bilant al firmei a fost depus in 2014. In 2016 nu au existat date despre firma. De asemenea, in 2014 nu avea nici un angajat. Obiectul de lucru al firmei este “constructia de drumuri si autostrazi”
Un scenariu binecunoscut
Cu astfel de constructori proiectul are toate datele sa se blocheze de la inceput.
Asa a procedat Compania de Drumuri si cu centura Mihailesti din Giurgiu. Au castigat licitatia niste spanioli – firma Copisa – de care nu a auzit nimeni in afara de Compania de Drumuri. Un an de zile nu au facut nimic si apoi au blocat proiectul invocand varii motive.
La centura din Bacau s-a procedat similar, in 2016. Firma turca care a castigat contractul a realizat numai 2% din lucari si apoi a abandonat contractul.
In fiecare caz, dupa abandonarea unui astfel de proiect, trec ani pana la declansarea unei noi licitatii.
A atribui lucrari importante unor firme “no name” si unor firme fara angajati inseamna, din start, a avea o probabilitate mare ca proiectul sa fie ingropat sau ca lucrarile sa fie execrabile. Aceste firme – care au castigat licitatiile cerand preturi mici – vor incerca sa subcontracteze lucrarile unor firme puternice, oferindu-le si mai putini bani decat castiga ele. Aceste firme, fie ca vor refuza sa se implice fie vor face lucari slabe, care sa fie sub pretul oferit, deja foarte mic.
Cum se poate abandona un astfel de scenariu, drag Companiei de Drumuri ?
“ Pentru a debloca lucrari cheie, guvernul condus de Dacian Ciolos demarase un program de constructie in regie proprie. Acest proiect a fost blocat, iar acum in fruntea licitatiilor au revenit firme fara experienta care doar blocheaza proiecte, nu si construiesc ceva.” ( “Veste buna” de la Compania de Drumuri: S-au ales constructorii centurii de la Comarnic: Familia Palla din Pisa si o firma din Giurgiu, ZF, 5.12.2017,Bogdan Alecu)
Ce se mai poate face ?
Plimbaretii de pe Valea Prahovei pot sa-si imbunatateasca prognosticul bolii: sa treaca de la nevroza, la psihoza. Psihoza este incurabila !