Epoca diesel a apus! Vanzari din ce in ce mai slabe pentru automobilele cu motorizare pe motorina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Epoca diesel a apus! Vanzari din ce in ce mai slabe pentru automobilele cu motorizare pe motorina
Epoca diesel a apus! Vanzari din ce in ce mai slabe pentru automobilele cu motorizare pe motorina
de Adrian Somai la 04 Iul. 2018
Urmareste-ne pe Google News
dieselmotorizare dieselmasini electricedieselgate

La mare cautare in urma cu cativa ani, masinile diesel se pare ca nu mai reusesc sa atraga un numar prea mare de cumparatori. Daca inainte de 2015, cota de piata a masinilor diesel in Uniunea Europeana era de peste 52%, acum ea a scazut la sub 45%. Specialistii sunt de parere ca aceasta cota se va deprecia de la an la an de acum incolo, urmand sa ajunga chiar la un minim de 5% in 2030. Si nici nu ar fi de mirare sa se intample asa, mai ales daca ne gandim la trendul hibrid si electric care a inceput sa se raspandeasca din ce in ce mai tare in intreaga lume.

Ce a dus la acest declin al motoarelor diesel?

 
Motivele care au determinat aceasta depopularizare a motoarelor diesel sunt multe, insa pe scurt putem spune ca nu au reusit sa ofere ce au promis. Chiar daca nivelul consumului este intr-adevar mai mic in cazul acestor propulsoare, gradul de emisii a crescut simtitor. Desi emisiile de dioxid de carbon de la aceste motoare sunt mai scazute, se pare ca se inregistreaza niveluri mai mari de oxizi de azot si de particule care pot intra in plamanii oamenilor. 
 
Bineinteles, toate scandalurile din ultimii ani care i-au avut in prim plan pe cei de la Volkswagen au facut ca increderea oamenilor in aceste sisteme de propulsie sa scada simtitor. Si nu este vorba doar de cei de la Volkswagen, scandalurile ajungand intre timp si la Audi, Renault sau Grupul PSA. 
 
Avand in vedere ca autoritatile din multe tari au inceput sa se gandeasca mai serios la aceasta problema a emisiilor, au aparut si reglementari mult mai drastice. Cum aceste standarde s-au inasprit, constructorii auto sunt nevoiti sa investeasca mai mult pentru ca masinile lor sa indeplineasca normele. Insa, aceste investitii duc la un pret mai mare al automobilelor, ceea ce face si ca vanzarile sa scada simtitor. 
 

Masinile diesel, interzise in marile orase 

 
Marile orase europene le-au pus gand rau masinilor cu motorizare diesel, fiind decise sa le interzica treptat. La inceputul lui 2017, autoritatile din Norvegia, au interzis accesul masinilor diesel in centrul orasului pentru o perioada, pentru ca nivelul gazelor toxice din aer sa scada la un nivel rezonabil. Toate capitalele nordice au adoptat in ultimii doi ani unele masuri care au ca scop final interzicerea masinilor diesel in orasele mari. 
 
Toamna anului trecut ne aducea si vestea cum ca Marea Britanie ar fi dispusa sa investeasca nu mai putin de un miliard de lire sterline pentru a promova masinile electrice si alte vehicule cu emisii reduse de carbon. Oxford, poate cel mai cunoscut oras universitar din Europa, a luat deja hotararea ca incepand cu 2020 sa interzica definitiv circulatia masinilor diesel in centrul orasului. Aceeasi masura se doreste a fi luata pana in 2035 in toate orasele din Marea Britanie. 
 
Si Germania a facut un pas in acest sens, in primavara acestui an, atunci cand a permis grupurilor de mediu sa dea in judecata administratiile oraselor care nu impun normele europene in acest sens. Conform hotararilor luate de Tribunalul din Leipzig, administratia orasului va incepe sa interzica masinile diesel incepand cu toamna anului viitor. 
 

Constructorii au ales deja calea electrificarii portofoliilor 

 
Suntem martori in aceasta perioada la o schimbare radicala de strategie a tuturor marilor constructori auto din lume. Daca acum cativa ani toate investitiile se duceau catre aceste masini diesel, acum schimbarea este una radicala. Aproape toti producatorii auto au ales calea electrificarii acum, incercand sa dezvolte cat mai repede versiuni hibride si electrice ale celor mai vandute modele din portofoliu. 
 
In timp ce vanzarile masinilor diesel scad pe zi ce trece, masinile electrice sunt din ce in ce mai cautate. In 2017 de exemplu, vanzarea masinilor electrice s-a dublat la nivel global. Inceputul anului curent marca trecerea pragului de 3 milioane de automobile electrice in intreaga lume. Specialistii sunt de parere ca acest numar va creste anual de acum incolo, depasind in 2030 cifra de 200 de milioane de automobile electrice. 
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x