Financial Times: Dacia, o masina conceputa pentru Europa de Est care cucereste Vestul
daciaeuropa de vest
Dacia a reusit in plina criza sa atraga, prin simplitate si preturi scazute, clienti de la rivali mult mai cunoscuti din industria auto.
Brandul romanesc reuseste sa inregistreze o marja de profit pe care o au doar constructorii de automobile premium, se arata intr-o analiza Financial Times, preluata de
Agerpres.
Performanta Dacia este cu atat mai remarcabila cu cat masina romaneasca nu a fost conceputa pentru pietele dezvoltate.
Brandul romanesc a cucerit Vestul printr-o combinatie de simplitate si dotari minime concepute pentru pietele din Europa de Est.
Consumatorii din Vest si-au diminuat drastic bugetele si au ales Dacia in dauna unor masini mai sofisticate, dar mai scumpe.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, in prezent masinile ieftine reprezintă 18% din vanzarile de autoturisme in Europa.
In 2002, procentul era de doar 13%. Aceasta evolutie a afectat semnificativ vanzarile unor jucatori traditionali precum Ford, Renault şi Peugeot.
Principalul atu al modelelor concepute si construite pe pietele emergente este, incontestabil, pretul.
In Marea Britanie un Duster costa 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000 de lire mai putin decat ceea ce ofera rivalii.
Francezii de la Renault ar trebui sa le fie recunoscatori romanilor.
Fara Dacia, vanzarile grupului ar fi scazut cu 10% in primele sase luni ale acestui an.
Potrivit unor calcule facute de specialistii de la JP Morgan, proftabilitatea Dacia este de aproape 9%, fata de minus 2% cat ar avea brandul Renault.
Foto: Dacia.co.uk.