Fisker intra in faliment, dupa esecul modelului sport Karma
fiskerautomobilemasinifalimentenergiebani
Fisker Automotive a intrat in faliment, o decizie inevitabila in cazul producatorului de masini electrice, dupa esecul modelului sport Karma (care a dat rateuri atat la teste, cat si pe piata).
Falimentul survine dupa ce Fisker a decis sa isi vanda aproape toate activele catre Hybrid Technology, un grup de investitori, care va revigora productia de masini electrice Karma si va dezvolta noi automobile.
Karma a iesit din productie in urma cu 18 luni, dupa doua esecuri majore: din 2.000 de masini livrate, una a luat foc si alta s-a defectat in timpul unor teste efectuate de Consumer Reports.
Vanzarea companiei Fisker reprezinta o pierdere importanta pentru Departamentul american al Energiei, care a oferit imprumuturi de 192 milioane dolari producatorului auto si va primi inapoi doar 25 milioane dolari de la Hybrid, informeaza Reuters.
Astfel, DOE va recupera doar 53 milioane dolari din investitie. Fisker castigase o linie de finantare mai generoasa, de 529 milioane dolari, care a fost inghetata in 2011, dupa ce brandul nu a reusit sa isi tina promisiunile privind performanta automobilelor sale.
In aprilie, Fisker a concediat trei sferturi din angajati, pentru a economisi o anumita suma de bani, in timp ce se afla in cautarea unui cumparator, in scopul evitarii falimentului. In cele din urma, CRO-ul (chief restructuring officer) Fisker, Marc Beilinson a recunoscut ca vanzarea catre Hybrid reprezinta cea mai buna solutie pentru Fisker si actionarii sai.
Beilinson spune ca Fisker doreste sa ramana "o forta inovatoare" in industria auto, chiar daca nu exista nicio informatie privind momentul in care vor fi repornite "motoarele" cercetarii si dezvoltarii de noi automobile electrice.