Printre modelele lor, se numara Grand Santa Fe de la Hyundai - care marcheaza intrarea Hyundai pe piata SUV-urilor de lux si Provo de la Kia - care viseaza sa detroneze Mini Cooper.
Pe piata auto, Hyundai si Kia sunt rivali, oferind deseori alternative reciproce, chiar daca brandurile sud-coreene evolueaza ca si companii-gemene, la nivel corporatist, punand in comun tehnologia si componentele auto.
Chiar daca masinile lor seamana "sub capota", cele doua marci incearca sa se diferentieze. Strategia Hyundai si Kia da roade. In Europa, ambii producatori auto au inregistrat o dublare a vanzarilor in ultimii cinci ani; cota de piata a Hyundai a urcat la 3,5%, de la 2,9%, iar cea a Kia, la 2,9%, de la 2,2% in 2011.
"Masinile lor sunt pe gustul europenilor, ofera o durabilitate ridicata", a declarat Chas Hallett, redactorul-sef al "What Car?".
Anul 2013 va fi insa diferit. "Cresterea nu poate fi mentinuta la nesfarsit", spune Paul Philpott, CEO-ul Kia Motors Marea Britanie si Irlanda.
Tony Whitehorn, CEO-ul Hyundai Motor Marea Britanie, este de acord cu Philpott.
"Ne confruntam cu unele probleme legate de productie in 2013", precizeaza acesta. "Nu putem vinde destule masini, astfel incat sa mentinem cresterea".
Paradoxal, criza situeaza Hyundai si Kia intr-o lumina favorabila.
In timp ce multi rivali se straduiesc sa faca fata supracapacitatii din fabricile europene, producatorii sud-coreeni au o capacitate de productie de 100% in uzinele din Republica Ceha si Slovacia.
Astfel, cota de piata a celor doua marci oricum creste. Popularizarea Hyundai si Kia va fi influentata si de Peter Schreyer, care se va ocupa cu designul modelelor auto. "Designul trebuie sa ilustreze filozofiile ambelor marci", spune Schreyer. "Trebuie sa fim originali".
Astfel, nu are sens sa lansezi un supercar Kia, care seamana cu Ferrari sau o limuzina luxoasa Hyundai, care seamana cu Bentley si sa speri ca pasionatii de masini sa le asocieze cu performanta si rafinamentul.
Sud-coreenii mizeaza pe modele precum Hyundai Veloster si Kia Pro Ceed. Cele doua marci nu trebuie sa fie identice, desi "nu poti evita similaritatile", precizeaza Schreyer. Eforturile producatorilor auto din Franta, Italia si alte tari europene de a reduce costurile si a restructura industria, pentru a tine pasul cu sud-coreenii, sunt deseori compromise de politicienii care vor sa salveze joburile la nivel local.
Contributia economica a Hyundai si Kia trebuie luata in considerare - cele doua marci auto contribuie cu 1,7 miliarde euro (2,2 miliarde dolari), reprezentand taxe platite catre guvernele europene si ofera un sfert de milion de joburi, potrivit consultantilor de la London Economics; cele doua companii au un numar egal de prieteni si dusmani in Europa.
Orice efort politic de a compromite ascensiunea Hyundai si Kia nu va avea succes. "Nu ii impedica nimeni sa devina principalii producatori auto in plan mondial, in anii ce vor urma", a conchis Hallett.