Inceputul anului 2020 nu este unul prea bun pentru piata auto europeana, aceasta concluzie fiind dovedita si de cifrele publicate recent de Asociatia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA). Datele oficiale publicate de acestia ne arata ca inmatricularile de masini au scazut pe plan european in prima luna a anului cu 7.4%, pana la aproape 957.000 de unitati. Scaderea nu este una chiar atat de ingrijoratoare, mai ales avand in vedere ca vorbim abia despre prima luna a anului, insa este important sa stim si care sunt posibilele cauze care au dus la aceste cifre.
Specialistii din cadrul ACEA sustin ca una dintre principalele cauze care au dus la acest declin inregistrat in prima luna a anului pe piata auto europeana este reprezentat de schimbarea modului de taxare in anumite state europene, ceea ce a facut ca unii producatori sa prefere sa inmatriculeze un numar mai mare de masini in luna decembrie a anului trecut. De asemenea, Asociatia Constructorilor de Automobile din Europa mai da vina si pe climatul economic global destul de deteriorat in acest moment. Nu in ultimul rand, iesirea Regatului Unit din Uniunea Europeana a influentat fara doar si poate si piata auto europeana.
Producatorul auto cu sediul la Mioveni a inmatriculat in aceasta luna ianuarie un numar de 30.475 de unitati, in scadere cu nu mai putin de 31.4 procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Cifrele obtinute de cei de la Dacia in luna ianuarie sunt destul de ingrijoratoare la acest moment, doar trei producatori europeni obtinand rezultate mai slabe in prima luna a anului. Mai exact, inmatricularile Smart au scazut in luna ianuarie cu 88%, in timp ce Alpine a raportat un declin din acest punct de vedere de 84%. Nu in ultimul rand, inmatricularile rusilor de la Lada au scazut cu 42%. Totusi, in aceste cazuri vorbim doar despre niste producatori de nisa, cifrele acestora neputandu-se compara cu cele ale Dacia.
Asa cum era de asteptat, Volkswagen ramane pe prima pozitie in topul producatorilor auto si dupa luna ianuarie, germanii inmatriculand nu mai putin de 133.616 de unitati, in scadere totusi cu 6.4 procente fata de anul 2019. Pe locul secund ii regasim pe francezii de la Peugeot, acestia inmatriculand in prima luna a anului peste 74.000 de unitati, in scadere cu 9.2% fata de anul precedent. Pe ultima treapta a podiumului ii regasim pe cei de la Renault, care au vandut putin peste 67.000 de unitati in luna ianuarie, in scadere de asemenea cu 6.7 procente.
Toyota a inceput anul in forta, inmatriculand in luna ianuarie aproape 67.000 de unitati, in crestere cu 8.9 procente fata de anul 2019. Cresteri ale vanzarilor au mai fost raportate si in cazul producatorilor germani BMW (peste 64.000 de unitati), respectiv Audi (peste 58.400 de unitati).
Ultimele NOUTATI
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Pensie militara de serviciu anticipata partiala - pensionarul are drept de munca in domeniul privat?
Cresterea numarului de posturi de conducere in institutiile publice - CONDITII
Declaratia privind situatia de trezorerie: intocmire, depunere si model oficializat de MF
CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata
Stagiul militar si vechimea in munca. Poate fi luat in calcul la stabilirea zilelor de concediu?
Vanzarea tigarilor electronice catre minori, interzisa prin lege
Te-ar putea interesa si