La Opel viitorul nu este deloc roz
opeleuropavanzariscaderemasiniconstructori auto
Karl-Friedrich Stracke, directorul marcii Opel, a declarat recent ca piata auto din Europa o sa scada semnificativ in viitor, toti constructorii urmand sa intalneasca o perioada dificila.
"Industria auto din Europa va trece printr-o racire dureroasa si ne asteptam ca piata sa se micsoreze semnificativ. Noi, cei din industria auto, suntem afectati in mod special de acest fenomen", a declarat Stracke. Problemele pietei auto din Europa sunt cauzate de situatia financiara internationala, in special cea din Zona euro.
Stracke este cel care trebuia sa aduca marca germana pe profit, anuntand in urma cu patru luni ca va incheia anul "pe zero" din punct de vedere fiscal. Odata cu anuntul respectiv, Stracke spunea ca se asteapta ca Opel sa inregistreze profit in 2012, fiind estimata o valoare cu trei cifre.
Declaratiile lui Stracke vin intr-un context in care majoritatea constructorilor anunta cresteri si toti au asteptari si estimari ridicate pentru anii ce vor urma. Seful Opel nu s-a pronuntat cu privire la momentul aparitiei acestui fenomen si nici la durata sa, semn ca prefera sa nu faca speculatii. Cei de la Opel ar putea aborda o strategie mai prevazatoare in urmatoarele luni, in vederea reducerii riscurilor pe termen lung. Opel si Vauxhall au pierdut 1,6 miliarde de euro in 2010, in ciuda restructurarilor operate in 2009.
Revenire pe profit pana la inceputul lui 2012
"Vrem sa devenim profitabili in mod sustenabil cu inceputul anului viitor. Suntem increzatori ca vom atinge acest tel gratie structurii noastre de costuri imbunatatita semnificativ si cu tintele de vanzari crescute pe care vrem sa le atingem. Suntem pe calea cea buna. Ne-a crescut cota de piata pe 19 piete din Europa de la inceputul anului pana acum. Pana la jumatatea deceniului, vom atinge o cota de 8,5% in Europa si de peste 10% in Germania", declara Karl-Friedrich Stracke in iulie 2011, cand a fost intrebat direct despre situatia marcii si asteptarile sale in materie de profituri.
Pana la finele anului 2011, Opel vrea sa vanda aproximativ 1,3 milioane de unitati, cu 100.000 in plus fata de anul trecut. O parte din aceasta crestere ar trebui sa fie realizata de Rusia, unde Stracke anunta ca vanzarile sunt previzionate la 60.000 de unitati, o crestere semnificativa de la cele 40.000 de unitati vandute in 2010. Cat despre noul Opel Ampera, seful marcii a declarat ca a primit deja 5.000 de precomenzi, dintre care 2.000 de la privati si ca se asteapta la un volum de 8.000 pana la 10.000 de unitati in 2012.