Lipsa autostrazilor, marea problema a companiilor de transport din Romania

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Lipsa autostrazilor, marea problema a companiilor de transport din Romania Lipsa autostrazilor, marea problema a companiilor de transport din Romania
de Mihai Balescu la 21 Sep. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
autostrazi romaniacompanii de transportconsum combustibil

Cunoastem cu totii problema infrastructurii rutiere slabe din Romania. Avem, de exemplu, mai putin de 750 km de autostrazi si trebuie spus ca acest lucru ii afecteaza atat pe soferii de rand, desigur, dar mai ales pe agentii economici, pe cei pentru care transportul fie este insusi business-ul pe care il desfasoara, fie are o legatura stransa cu respectivul business. Transportatorii de marfuri sau de calatori, firmele de curierat, distribuitorii, producatorii care au propriul parc auto - toti se confrunta zilnic cu lipsa unei infrastructuri rutiere moderne care sa raspunda necesitatilor lor.

Ritmul lent in care se construiesc autostrazile in Romania a inceput sa fie perceput ca parte din normalitate, desi constructia de noi autostrazi, care sa permita racordarea Romaniei la retelele rutiere Pan Europene, ar trebui sa fie cap de lista pentru orice ministru al transporturilor, urmata de constructia autostrazilor regionale care sa conecteze toate regiunile Romaniei la coridoarele europene.

Cum spuneam, agentii economici resimt cel mai puternic acesta situatie, frustrati de faptul ca nu reusesc sa ajunga cat mai repede in Occident, acolo unde se gasesc principalii parteneri comerciali ai Romaniei si unde, totodata, muncesc milioane de romani (care au nevoie de transport). Principala solicitare a acestor companii este de a avea o autostrada care sa taie tara de la Constanta pana la Arad, prin Bucuresti (Nadlac – Constanta) - un proiect prioritar asadar, a carui realizare ar fi fost mult mai intemeiata decat constructia unei autostrazi de la Brasov la Bors.

Cele mai mari dificultati in momentul de fata sunt intampinate de companiile de transport in zona montana, pe tronsoanele Brasov-Cheia-Ploiesti, Brasov-Bran-Pitesti, Targu Mures-Reghin-Toplita-Targu Neamt, pe drumurile aglomerate, cu o singura banda pe sens.


De altfel, aceste zone vor fi traversate de cele mai dificile si mai scumpe tronsoane ale viitoarelor autostrazi care vor brazda tara, unde chiar si orizontul de timp al inceperii lucrarilor este unul indepartat. Astfel, odata cu finalizarea tronsoanelor de autostrada aflate in prezent in constructie ori in faza de proiect, Romania va fi o tara cu autostrazi „rupte” de Muntii Carpati, unde - fie pe Valea Prahovei, fie pe Valea Oltului - se vor forma cozi interminabile de autocamioane.

Pe de alta parte, destul de tarziu s-a inteles si cat de necesare sunt drumurile ocolitoare, principalele rute de transport trecand de cele mai multe ori, in cel mai nefericit mod cu putinta, tocmai prin centrele oraselor (vezi cazul orasului Sebes, in centrul caruia se intersecteaza doua drumuri europene). Abia dupa 2002-2003 a fost demarata constructia mai multor proiecte de acest tip.

Si nu in ultimul rand intervine si calitatea proasta a drumurilor, unul din factorii care influenteaza uzura prematura a autovehiculelor, in special a anvelopelor, dar si a altor piese componente, cum ar fi elementele de suspensie, bucse, pivoti, capete de bara, care necesita reparatii si inlocuiri inainte de a-si depasi durata normala de viata.

Daca infrastructura rutiera ar fi comparabila cu cea vest-europeana, costul reparatiilor pe autovehicul ar scadea cu aproximativ 15%. In plus, in conditii de circulatie pe autostrada, viteza medie comerciala ar creste cu circa 50% fata de cea actuala din Romania (estimata la 50 km/h) si s-ar situa, in medie, la circa 75 km/h. Acest lucru s-ar traduce prin reducerea timpului de parcurs al unei curse cu circa 30% si prin scaderea consumului de combustibil cu cel putin 2%.
Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Grindeanu castiga cursa in care s-a inscris singur. Regele a murit, Traiasca Regele
Analize

Grindeanu castiga cursa in care s-a inscris singur. Regele a murit, Traiasca Regele

today07 Nov. 2025
Grindeanu preia stafeta conducerii PSD si pune frana masurilor asumate de Bolojan: De acum inainte, fara masurile PSD de relansare economica nu mai adoptam pachete de legi
Ultima ora

Grindeanu preia stafeta conducerii PSD si pune frana masurilor asumate de Bolojan: De acum inainte, fara masurile PSD de relansare economica nu mai adoptam pachete de legi

today07 Nov. 2025
Congres PSD. De la momentul de reculegere pentru Iliescu, pana la ideea lui Adrian Nastase. Grindeanu: Sa nu uitam cine suntem
Ultima ora

Congres PSD. De la momentul de reculegere pentru Iliescu, pana la ideea lui Adrian Nastase. Grindeanu: Sa nu uitam cine suntem

today07 Nov. 2025
Ce incaltaminte eleganta te defineste in acest sezon? Ghete de dama, casual sau botine de toamna?
Life Style

Ce incaltaminte eleganta te defineste in acest sezon? Ghete de dama, casual sau botine de toamna?

today07 Nov. 2025
Nicusor Dan insista si spune ca nu poate fi majorat salariul minim. Ar insemna somaj pentru multi angajati
Economie

Nicusor Dan insista si spune ca nu poate fi majorat salariul minim. Ar insemna somaj pentru multi angajati

today07 Nov. 2025
Suntem mai bogati, dar doar pe hartie. De ce cresterea puterii de cumparare nu se simte si in buzunare in Romania
Economie

Suntem mai bogati, dar doar pe hartie. De ce cresterea puterii de cumparare nu se simte si in buzunare in Romania

today07 Nov. 2025
Cele 7 mituri economice care ne tin pe loc. Adevaruri incomode despre buget, taxe si austeritate
Economie

Cele 7 mituri economice care ne tin pe loc. Adevaruri incomode despre buget, taxe si austeritate

today07 Nov. 2025
Emotii pentru Romania. La finalul lunii, Comisia Europeana prezinta evaluarea tarii noastre in procedura de deficit excesiv
Economie

Emotii pentru Romania. La finalul lunii, Comisia Europeana prezinta evaluarea tarii noastre in procedura de deficit excesiv

today07 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x