Masinile Volvo s-ar putea conduce singure, incepand cu 2014
masinivolvoproducatorsuediatraffic jam assistancelegislatie rutieracercetaredezvoltare
Volvo, producatorul auto suedez cunoscut pentru siguranta masinilor sale, va dezvolta automobile autonome in urmatorii ani. Pana in 2014, Volvo intentioneaza sa introduca un nou sistem, denumit Traffic Jam Assistance, care ii va permite masinii "sa se conduca singura" la viteze de pana la 50 km/h.
Dupa apasarea unui simplu buton, automobilul va putea sa vireze, sa franeze si sa accelereze in trafic, singura conditie fiind ca si celelalte masini sa circule cu o viteza redusa. Noile Volvo vor utiliza o combinatie de camere video care detecteaza liniile drumului si automobilele din fata, alaturi de un set de senzori care vor asigura pastrarea distantei de siguranta fata de ceilalti participanti la trafic.
Aceasta tehnologie s-a nascut din programul de teste SARTRE dezvoltat de Volvo, care ii permite unui grup de vehicule sa urmeze o traiectorie prestabilita, la viteze foarte mari. Implementarea sistemului se afla insa la cativa ani buni distanta, iar Volvo incearca sa introduca noua tehnologie cat mai repede in masinile sale. Volvo nu este insa singurul jucator de pe piata automobilelor autonome.
Audi si Volkswagen, alaturi de BMW, Cadillac si Mercedes-Benz, intentioneaza sa lanseze sisteme similare in urmatorii doi ani. Sistemul germanilor de la BMW va debuta glorios pe masinuta electrica i3 in 2013, in timp ce americanii de la Cadillac doresc sa incorporeze sistemul propriu "Super Cruise" in urmatorul model de top.
De asemenea, Mercedes planuieste sa doteze urmatoarea S-Class cu un asemenea sistem autonom. Sistemele vizeaza sa le ofere soferilor "o pauza de relaxare", cu precadere in traficul dens, unde accelereaza si franeaza de nenumarate ori, la viteze foarte mici.
In cazul Mercedes, sistemul va functiona doar daca soferul are mainile pe volan, in timp ce restul ansamblelor ii vor permite conducatorului auto sa nu tina mainile pe volan - la o viteza redusa.
Volvo inoveaza insa mai departe si a semnat un acord cu European CAR 2 CAR Communication Consortium, care intentioneaza sa implementeze o infrastructura V2V in urmatorii cinci ani.
Acest amplu ecosistem va include semafoare care comunica direct cu automobilele, sisteme automate de avertizare, consiliere rutiera computerizata, starea vremii si capacitatea unui vehicul de a "descifra" instant insemnatatea unui indicator rutier (Oare de ce am mai facut scoala de soferi?)
Volvo este ingrijorat insa in privinta SUA, unde fiecare stat va dispune de o alta legislatie rutiera a masinilor autonome. Astfel, soferii unor asemenea minuni tehnologice pe patru roti vor fi derutati. Peter Mertens, senior vicepresedinte al diviziei de Cercetare si Dezvoltare la Volvo, a explicat: "Este important ca guvernul american sa isi exercite jurisdictia asupra acestui sistem inovator".