Noul sef al Peugeot doreste sa diminueze costurile in cadrul companiei
peugeotrenaultrestructuraricarlos tavaresdisponibilizariangajatimodele auto
PSA Peugeot Citroen doreste sa isi reduca semnificativ costurile de functionare si nu exclude noi disponibizari in Franta, dupa anul 2016, a declarat noul CEO al companiei, Carlos Tavares (foto). Oficialul a spus ca va stimula economisirea a 1,5 miliarde euro.
Producatorul auto parizian, care a obtinut 3 miliarde euro in urma unui parteneriat cu partenerul chinez Dongfeng si statul francez, a promis ca nu va inchide niciuna din fabricile din Franta in urmatorii doi ani. In acest sens, sefii Peugeot au semnat un pact cu reprezentantii fortei de munca.
Soarta inchiderii fabricilor depinde de rezultatele companiei, a spus Tavares.
Peugeot face progrese in urma programului de reducere a cheltuielilor, demarat in 2012, care va continua, a precizat Tavares.
"Nu sunt genul de om care sa se opreasca in fata obiectivului, doar pentru ca a atins acel obiectiv...", a spus seful Peugeot.
Peugeot se pregateste sa vanda 14% din companie chinezilor de la Dongfeng si statului francez, pentru a strange bani. Producatorul auto a promis ca va reveni pe profit in 2016.
Tavares a vorbit pentru prima oara despre planurile sale la Peugeot in data de 19 februarie, cand a afirmat ca "exista loc pentru imbunatatiri semnificative" a diviziilor de productie si distributie.
Peugeot se afla pe locul secund in Europa, la mare distanta de liderul Volkswagen; cota sa regionala de piata a scazut de la 12,7% in 2012 la 11,9% in 2013, iar pierderile companiei s-au situat la 2,32 miliarde euro.
Peugeot a anuntat deja ca va concedia 10.000 de angajati in urmatorii trei ani si a sistat productia la o fabrica de langa Paris, in 2013.
Compania a confirmat planurile prin care va restrange capacitatea de productie la uzinele sale din Poissy si Mulhouse de la doua linii de asamblare la una in fiecare locatie.
Guvernul francez insista insa ca Peugeot sa se tina de cuvant si sa majoreze productia locala, indiferent de destinul fortei de munca.
Pe viitor, inchiderile unor uzine Peugeot "nu fac parte din ageda", a spus ministrul Industriilor, Arnaud Montebourg, in data de 18 februarie.
"Restructurarea a avut deja loc si a fost suficient de dureroasa", a conchis oficialul guvernul
Peugeot construieste o treime din masinile sale in Franta, fata de rivalii de la Renault, care au 20% din productie in tara de bastina. Costurile salariilor angajatilor liniilor de asamblare in Franta se situeaza la 35 euro pe ora, 20 euro/ora in Spania si jumatate din aceasta suma in Europa de Est, scrie Reuters.
Peugeot si Dongfeng au stabilit sa extinda un joint venture deja existent, cu noi modele si sperante de export pentru pietele asiatice, mizand pe o triplare a vanzarilor, pana la 1,5 milioane automobile, pana in 2020.