Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Parteneriatul Volkswagen-Suzuki a ajuns intr-un "punct mort"


Parteneriatul Volkswagen-Suzuki a ajuns intr-un punct mort
de la 06 Sep. 2011
Parteneriatul Volkswagen-Suzuki a ajuns intr-un "punct mort"
Tags: volkswagensuzukiparteneriatdecizieauto

Intre Volkswagen si Suzuki au aparut altercatii in urma descrierii companiei japoneze, in raportul financiar anual al grupului german, drept companie "asociata" si nu "partenera". Neintelegerile sunt pe cale sa blocheze parteneriatul pe care cele doua companii il gandisera de ceva timp.


"Volkswagen nu vrea sa stea de vorba si cu noi, asa ca nici noi nu avem de gand sa ne asezam la masa tratativelor cu ei", a declarat Osamu Suzuki, presedintele Suzuki Motors.

Scandalul a fost declansat in luna martie, atunci cand grupul auto german declara ca "va influenta semnificativ politicile financiare si operationale ale companiei asociate de la Suzuki". Marul discordiei il reprezinta faptul ca Volkswagen considera compania nipona drept un "asociat" si nu un "partener", asa cum pretind japonezii.

Cele doua concerne s-au angajat intr-o disputa publica ce a dus la sistarea investitiei de 2,9 miliarde de dolari, din partea Volkswagen, intr-o alianta operationala cu Suzkui.

Cooperarea intre doi lideri este dificila


Parteneriatul avea menirea de a combina pozitia de lider pe care Suzkui o detine in India, a doua economie ca viteza de crestere din Asia, cu dorinta Volkswagen de a deveni al treilea constructor auto mondial, dupa Toyota si General Motors.

In 2009, cand au semnat intelegerea prin care Volkswagen cumpara 20% din actiunile Suzuki, cele doua companii intentionau sa coopereze pentru dezvoltarea de tehnologii pentru masini hibride si electrice, dar si pentru a se extinde pe pietele in curs de dezvoltare. In toata aceasta perioada, cei doi constructori auto nu au concretizat niciun proiect comun.

Volkswagen prognozeaza o crestere a vanzarilor cu 5% in acest an, sperand sa comercializeze 7,2 milioane de vehicule. Nemtii vor sa depaseasca, pana in 2018, Toyota si General Motors, in topul constructorilor auto mondiali si considera ca India este piata cu cel mai mare potential de crestere.

Anul trecut, Suzuki a vandut 2,64 milioande de vehicule, din care 1,13 milioane au ajuns in India, in timp ce Volkswagen nu a reusit sa comercializeze pe piata asiatica decat 53,300 de unitati.

Parteneriatul, o nevoie stringenta pentru ambele companii


"Suzuki are nevoie de sprijinul unui constructor auto puternic, motiv pentru care renuntarea la parteneriatul cu Volkswagen are avea doar efecte negative asupra viitorului companiei", sustine Aleksej Wunrau, analist al BHF Bank din Germania.

"Volkswagen poate renunta la Suzuki, pentru a se reorienta catre un parteneriat cu un alt constructor din Japonia sau India, insa aceasta varianta va fi mult mai costisitoare", a mai spus Wunrau.

Din decembrie 2009, cand cele doua companii anuntau parteneriatul, actiunile Volkswagen a crescut cu 64%, capitalizarea bursiera a grupului german ajungand la 65 miliarde de dolari. In schimb, Suzuki a scazut cu 33%, ajungand la 11,2 miliarde de dolari.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016