[Studiu de piata] Cum percep liderii companiilor din Romania utilitatea sistemelor de monitorizare auto prin GPS?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
[Studiu de piata] Cum percep liderii companiilor din Romania utilitatea sistemelor de monitorizare auto prin GPS? Studiu de piata Cum percep liderii companiilor din Romania utilitatea sistemelor de monitorizare auto prin GPS?
de Manager.ro la 03 Nov. 2016
Primul Studiu de Piata din Romania realizat de SafeFleet pe tema sistemelor telematice: Impactul solutiilor de monitorizare GPS asupra industriilor romanesti in 2016, a evidentiat o serie de date cu privire la perceptiile, exigentele si asteptarile managerilor de flote in domeniul telematicii.

Studiul SafeFleet a fost realizat pe un esantion de 294 de respondenti, persoane reprezentative pentru business-uri cu interes direct in utilizarea unei platforme de monitorizare GPS, si s-a desfasurat exclusiv in mediul online.

Datele si interpretarile furnizate de acest studiu pun in valoare 5 evaluari de top ale liderilor si persoanelor reprezentative ale companiilor din Romania cu privire la utilitatea si performanta sistemelor de monitorizare auto prin GPS.

1. 32% din respondentii studiului SafeFleet au indicat o diminuare a costurilor operationale cu 10% - 25 %


O serie de factori pot influenta direct scaderea costurilor operationale de management al flotei, factori care se refera la:
  • nivelul de eficienta a consumului de combustibil
  • optimizarea schemelor de deplasare pentru evitarea drumurilor inutile
  • managementul eficient al sistemelor de plata

Dintre acesti trei factori, nivelul de eficienta a consumului de combustibil reprezinta cea mai importanta preocupare din perspectiva costurilor operationale.

In absenta unor sisteme performante care sa ajute managerul de flota sa controleze consumul si pierderile de carburant, eficientizarea costurilor aferente reprezinta, de cele mai multe ori, o provocare careia acesta nu este pregatit sa-i faca fata. Consumul de carburant este dificil de controlat, cu atat mai mult cu cat are o serie de variabile - de la pretul de achizitie care se modifica de la o perioada la alta, pana la stilul de condus al soferilor.

2. In aproximativ 80% din cazuri, s-a obtinut un ROI pozitiv in mai putin de 6 luni

Pentru eficientizarea managementului de flota, managerii de companii au in vedere, in primul rand, recuperare investitiei (ROI) incercand sa gaseasca mereu noi metode de a reduce costurile, de la redimensionarea flotei, la cresterea duratei de utilizare a vehiculelor

Inainte de realizarea acestui studiu, estimarile SafeFleet de obtinere ROI pozitiv in urma utilizarii sistemelor de monitorizare GPS - estimari bazate pe experienta si feedback-ul primit de la clienti - vizau un termen de la cateva luni pana la (maxim) 1 an. Datele furnizate de acest studiu de piata au confirmat dinamica de recuperare a investitiei (ROI) in mai putin de 6 luni, in conditiile unei organizari eficiente si achizitionarii unui sistem telematic performant.

Pentru a obtine acest ROI pozitiv, managerilor de flote auto apeleaza, astfel, la achizitionaea unor sisteme telematice eficiente, indreptandu-si atentia catre:
  • reducerea costurilor de carburant
  • diminuarea costurilor de achizitie
  • diminuarea costurilor de mentenanta
  • cresterea gradului de siguranta pe trasee
  • reducerea costurilor aferente ciclului de viata

3. Cele mai utilizate functionalitati ale sistemelor telematice sunt: monitorizarea flotei (89,53%), rutarea traseelor (45,35%) si comportamentul soferilor (41,86%)

Monitorizarea eficienta a unei flote nu se rezuma exclusiv la localizarea vehiculelor si observarea directiei lor de deplasare. Un sistem telematic eficient poate ajuta managerii de flote auto sa creasca productivitatea, prin optimizarea traseului cu ajutorul hartilor actualizate si atentionarii in timp real cu privire la traficul de pe drum.
Rutarea reprezinta o functionalitate complementara ce ofera avantajul livrarilor in timp util si parcurgerea celor mai scurte si mai putin costisitoare trasee.

Comportamentul soferilor este, de asemenea, o componenta foarte importanta in managementul flotelor auto, acesta fiind generator principal de costuri suplimentare prin operatiuni de condus ineficiente: stationarea cu motorul pornit, depasirea limitelor de viteza, accelerarea sau franarea brusca, viraje necorespunzatoare, etc.

In completarea monitorizarii comportamentului soferilor prin aplicatiile telematice, pentru a obtine performate reale, managerii de flote trebuie sa aiba preocupari suplimentare ce vizeaza:
  • analizarea consumului per 100/km si compararea lui cu media la nivelul flotei
  • setarea unor target-uri realizabile
  • stimularea si motivarea soferilor ca urmare a imbunatatirilor inregistrate
  • implicarea soferilor care genereaza constant consum suplimentar de carburant in activitati de training si informare

Se remarca, astfel, faptul ca utilizarea unor sisteme de monitorizare GPS aduce avantaje tocmai prin aceste functionalitati, menite sa faciliteze coordonarea activitatilor flotei auto si sa reduca semnificativ costurile de management.

4. Cel mai puternic impact (pozitiv) al sistemelor de monitorizare GPS se resimte la nivelul costurilor de combustibil (61,27%)

Astfel indica raspunsurile date de persoanele chestionate in cadrul Studiului de Piata SafeFleet. Dupa reducerea costurilor operationale, economiile facute la consumul de carburant sunt clasate de managerii de flote pe primul loc in topul beneficiilor (61,27%) urmate apoi de cresterea productivitatii (44,83%) si reducerea timpului/sofer/zi (37,93%).

Statistic vorbind, in ceea ce priveste consumul de carburant avem urmatoarele date la care ne putem raporta:
comportamentul soferului poate influenta eficienta consumului de combustibil cu 33%;
1/2 h de stationare rezulta cresterea consumului la 100 km cu â…“;
pe termen lung, costurile aferente carburantului folosit de o masina mai ieftina, cu un kilometraj mai mai mare la achizitie pot depasi cu mult diferenta de pret dintre masina aleasa si una mai scumpa.

(Sursa: eBook SafeFleet: Cum sa reduci costurile flotei cu 60%)

Pentru a realiza o economisire semnificativa la nivelul consumului de carburant si a obtine, totodata, crestere la nivelul productivitatii si reducere a timpului de deplasare, managerul de flota evalueaza un sistem de monitorizare GPS (telematic), in primul rand, prin prisma urmatoarele aspecte:
  • monitorizarea stilului de condus al soferilor
  • optimizarea traseelor
  • eficientizarea consumului
  • raportari specifice
  • atentionari pentru evitarea unor plati/taxe supimentare

5. Pe termen scurt si mediu investitiile in managementul flotelor auto va creste cu peste 10%

Datele furnizate de studiul de piata SafeFleet nu sunt, insa, pentru acest aspect, surprizatoare. Ele vin, practic, sa confirme trendul din ce in ce mai vizibil din ultimii 3 ani de crestere dinamica a pietei sistemelor telematice (de monitorizare GPS).

Dezvoltarea constanta a acestei piete releva o extindere a business-urilor din Romania. Iar extinderea nu apare izolat. Ea genereaza necesitati din ce in ce mai specifice in managementul flotelor auto si semnaleaza importanta cresterii performantelor atat la nivel de coordonare cat si la nivel executional.

Acest top 5 al evaluarilor managerilor de flote si liderilor de companii din perspectiva utilitatii sistemelor de monitorizare a flotelor auto GPS reprezinta doar o parte a datelor disponibile in Studiul de Piata SafeFleet: Impactul solutiilor de monitorizare GPS asupra industriilor romanesti in 2016.

Pentru a accesa GRATUIT informatiile acestui studiu, descarca textul integral al documentului disponibil in pagina companiei.


Ultimele NOUTATI

Si in 2021, puteti scapa de vechiturile care consuma prea multa energie. Au inceput inscrierile in Programul Rabla pentru electrocasnice
Economie

Si in 2021, puteti scapa de vechiturile care consuma prea multa energie. Au inceput inscrierile in Programul Rabla pentru electrocasnice

Administratia Fondului pentru Mediu a anuntat deschiderea, de astazi, a inscrierilor persoanelor fizice in cadrul Programului national de inlocuire a echipamentelor electrice si electronice uzate...
today14 Mai. 2021
Depunerea Declaratiei unice nu a fost niciodata mai simpla. Declaratia precompletata poate fi descarcata prin intermediul Spatiului Privat Virtual
Ultimele stiri economice

Depunerea Declaratiei unice nu a fost niciodata mai simpla. Declaratia precompletata poate fi descarcata prin intermediul Spatiului Privat Virtual

Ministerul Finantelor a anuntat ca persoanele fizice pot accesa Declaratia unica (formularul D 212) precompletata in baza informatiilor deja cunoscute de autoritatile fiscale. Demersul face parte din...
today14 Mai. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Dacia a produs doua milioane de modele Duster. Primul milion a fost atins in 2016
Noutati auto 2020 - stiri din domeniu...

Dacia a produs doua milioane de modele Duster. Primul milion a fost atins in 2016

today14 Mai. 2021
Editorial. Scoala romaneasca, o remarca de final
Analize

Editorial. Scoala romaneasca, o remarca de final

today13 Mai. 2021
Fondatorul Tesla ar putea emite propriile criptomonede: toanele lui Musk
Financiar-Bancar

Fondatorul Tesla ar putea emite propriile criptomonede: toanele lui Musk

today13 Mai. 2021
Proiect pentru bugetari: 52 de zile - concediu de odihna platit pe an, in afara sarbatorilor legale, 10 zile de invoiri si alte 30 pentru studii
Ultimele stiri economice

Proiect pentru bugetari: 52 de zile - concediu de odihna platit pe an, in afara sarbatorilor legale, 10 zile de invoiri si alte 30 pentru studii

today13 Mai. 2021
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x