Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

[Studiu de piata] Cum percep liderii companiilor din Romania utilitatea sistemelor de monitorizare auto prin GPS?


[Studiu de piata] Cum percep liderii companiilor din Romania utilitatea sistemelor de monitorizare auto prin GPS?
de Manager.ro la 03 Nov. 2016
Studiu de piata Cum percep liderii companiilor din Romania utilitatea sistemelor de monitorizare auto prin GPS?
Primul Studiu de Piata din Romania realizat de SafeFleet pe tema sistemelor telematice: Impactul solutiilor de monitorizare GPS asupra industriilor romanesti in 2016, a evidentiat o serie de date cu privire la perceptiile, exigentele si asteptarile managerilor de flote in domeniul telematicii.


Studiul SafeFleet a fost realizat pe un esantion de 294 de respondenti, persoane reprezentative pentru business-uri cu interes direct in utilizarea unei platforme de monitorizare GPS, si s-a desfasurat exclusiv in mediul online.

Datele si interpretarile furnizate de acest studiu pun in valoare 5 evaluari de top ale liderilor si persoanelor reprezentative ale companiilor din Romania cu privire la utilitatea si performanta sistemelor de monitorizare auto prin GPS.

1. 32% din respondentii studiului SafeFleet au indicat o diminuare a costurilor operationale cu 10% - 25 %

O serie de factori pot influenta direct scaderea costurilor operationale de management al flotei, factori care se refera la:
  • nivelul de eficienta a consumului de combustibil
  • optimizarea schemelor de deplasare pentru evitarea drumurilor inutile
  • managementul eficient al sistemelor de plata

Dintre acesti trei factori, nivelul de eficienta a consumului de combustibil reprezinta cea mai importanta preocupare din perspectiva costurilor operationale.

In absenta unor sisteme performante care sa ajute managerul de flota sa controleze consumul si pierderile de carburant, eficientizarea costurilor aferente reprezinta, de cele mai multe ori, o provocare careia acesta nu este pregatit sa-i faca fata. Consumul de carburant este dificil de controlat, cu atat mai mult cu cat are o serie de variabile - de la pretul de achizitie care se modifica de la o perioada la alta, pana la stilul de condus al soferilor.

2. In aproximativ 80% din cazuri, s-a obtinut un ROI pozitiv in mai putin de 6 luni

Pentru eficientizarea managementului de flota, managerii de companii au in vedere, in primul rand, recuperare investitiei (ROI) incercand sa gaseasca mereu noi metode de a reduce costurile, de la redimensionarea flotei, la cresterea duratei de utilizare a vehiculelor

Inainte de realizarea acestui studiu, estimarile SafeFleet de obtinere ROI pozitiv in urma utilizarii sistemelor de monitorizare GPS - estimari bazate pe experienta si feedback-ul primit de la clienti - vizau un termen de la cateva luni pana la (maxim) 1 an. Datele furnizate de acest studiu de piata au confirmat dinamica de recuperare a investitiei (ROI) in mai putin de 6 luni, in conditiile unei organizari eficiente si achizitionarii unui sistem telematic performant.

Pentru a obtine acest ROI pozitiv, managerilor de flote auto apeleaza, astfel, la achizitionaea unor sisteme telematice eficiente, indreptandu-si atentia catre:
  • reducerea costurilor de carburant
  • diminuarea costurilor de achizitie
  • diminuarea costurilor de mentenanta
  • cresterea gradului de siguranta pe trasee
  • reducerea costurilor aferente ciclului de viata

3. Cele mai utilizate functionalitati ale sistemelor telematice sunt: monitorizarea flotei (89,53%), rutarea traseelor (45,35%) si comportamentul soferilor (41,86%)

Monitorizarea eficienta a unei flote nu se rezuma exclusiv la localizarea vehiculelor si observarea directiei lor de deplasare. Un sistem telematic eficient poate ajuta managerii de flote auto sa creasca productivitatea, prin optimizarea traseului cu ajutorul hartilor actualizate si atentionarii in timp real cu privire la traficul de pe drum.
Rutarea reprezinta o functionalitate complementara ce ofera avantajul livrarilor in timp util si parcurgerea celor mai scurte si mai putin costisitoare trasee.

Comportamentul soferilor este, de asemenea, o componenta foarte importanta in managementul flotelor auto, acesta fiind generator principal de costuri suplimentare prin operatiuni de condus ineficiente: stationarea cu motorul pornit, depasirea limitelor de viteza, accelerarea sau franarea brusca, viraje necorespunzatoare, etc.

In completarea monitorizarii comportamentului soferilor prin aplicatiile telematice, pentru a obtine performate reale, managerii de flote trebuie sa aiba preocupari suplimentare ce vizeaza:
  • analizarea consumului per 100/km si compararea lui cu media la nivelul flotei
  • setarea unor target-uri realizabile
  • stimularea si motivarea soferilor ca urmare a imbunatatirilor inregistrate
  • implicarea soferilor care genereaza constant consum suplimentar de carburant in activitati de training si informare

Se remarca, astfel, faptul ca utilizarea unor sisteme de monitorizare GPS aduce avantaje tocmai prin aceste functionalitati, menite sa faciliteze coordonarea activitatilor flotei auto si sa reduca semnificativ costurile de management.

4. Cel mai puternic impact (pozitiv) al sistemelor de monitorizare GPS se resimte la nivelul costurilor de combustibil (61,27%)

Astfel indica raspunsurile date de persoanele chestionate in cadrul Studiului de Piata SafeFleet. Dupa reducerea costurilor operationale, economiile facute la consumul de carburant sunt clasate de managerii de flote pe primul loc in topul beneficiilor (61,27%) urmate apoi de cresterea productivitatii (44,83%) si reducerea timpului/sofer/zi (37,93%).

Statistic vorbind, in ceea ce priveste consumul de carburant avem urmatoarele date la care ne putem raporta:
comportamentul soferului poate influenta eficienta consumului de combustibil cu 33%;
1/2 h de stationare rezulta cresterea consumului la 100 km cu â…“;
pe termen lung, costurile aferente carburantului folosit de o masina mai ieftina, cu un kilometraj mai mai mare la achizitie pot depasi cu mult diferenta de pret dintre masina aleasa si una mai scumpa.

(Sursa: eBook SafeFleet: Cum sa reduci costurile flotei cu 60%)

Pentru a realiza o economisire semnificativa la nivelul consumului de carburant si a obtine, totodata, crestere la nivelul productivitatii si reducere a timpului de deplasare, managerul de flota evalueaza un sistem de monitorizare GPS (telematic), in primul rand, prin prisma urmatoarele aspecte:
  • monitorizarea stilului de condus al soferilor
  • optimizarea traseelor
  • eficientizarea consumului
  • raportari specifice
  • atentionari pentru evitarea unor plati/taxe supimentare

5. Pe termen scurt si mediu investitiile in managementul flotelor auto va creste cu peste 10%

Datele furnizate de studiul de piata SafeFleet nu sunt, insa, pentru acest aspect, surprizatoare. Ele vin, practic, sa confirme trendul din ce in ce mai vizibil din ultimii 3 ani de crestere dinamica a pietei sistemelor telematice (de monitorizare GPS).

Dezvoltarea constanta a acestei piete releva o extindere a business-urilor din Romania. Iar extinderea nu apare izolat. Ea genereaza necesitati din ce in ce mai specifice in managementul flotelor auto si semnaleaza importanta cresterii performantelor atat la nivel de coordonare cat si la nivel executional.

Acest top 5 al evaluarilor managerilor de flote si liderilor de companii din perspectiva utilitatii sistemelor de monitorizare a flotelor auto GPS reprezinta doar o parte a datelor disponibile in Studiul de Piata SafeFleet: Impactul solutiilor de monitorizare GPS asupra industriilor romanesti in 2016.

Pentru a accesa GRATUIT informatiile acestui studiu, descarca textul integral al documentului disponibil in pagina companiei.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Ce se intampla cand nu iei in serios amenintarea coronavirus

Ce se intampla cand nu iei in serios amenintarea coronavirus
Spre deosebire de majoritatea tarilor europene, Suedia nu a luat masuri stricte pentru limitarea raspandirii infectarii cu Covid-19. E-adevarat, a interzis accesul elevilor de peste 16 ani in scoli si adunarile de peste 50 de persoane, dar cam atat. Magazinele, restaurantele, salile de fitness au...
today02 Iul. 2020

Specialistii in turism sfatuiesc romanii sa isi rezerve vacanta in strainatate cu doar 1-2 zile inainte de a...

Specialistii in turism sfatuiesc romanii sa isi rezerve vacanta in strainatate cu doar 1-2 zile inainte de a pleca
Desi putem calatori in acest moment in multe tari europene pentru a ne face concediul de vara, evolutia epidemiei din Romania din ultimele zile ne poate aduce restrictii de circulatie. Statele europene pot impune restrictii romanilor, care fie nu ar putea sa calatoreasca deloc intr-un anumit stat,...
today02 Iul. 2020

Pregatiti pentru orice?

Pregatiti pentru orice?
Pana in 2020, reperul de cadere al economiei mondiale era criza inceputa in anul 1929 cu marele crah financiar, martea neagra, 29 octombrie, care, ulterior, a generat "The Great Depression", Marea criza financiara din anii ’30 ai secolului trecut. Din pacate, ce putem numi...
today02 Iul. 2020

Cele mai bune date financiare despre noul tau partener de afaceri

Cele mai bune date financiare despre noul tau partener de afaceri
Parcurgem o perioada de incertitudine economica, in care o criza sanitara a schimbat radical peisajul de afaceri in foarte scurt timp. Afaceri solide, cu clienti numerosi si multumiti de calitatea serviciilor sau a produselor lor, se regasesc in postura de a cauta solutii pentru a rezista pe piata....
today02 Iul. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Ce-i lipseste transportului in comun din Bucuresti? Tichii de margaritar, uniforme, cravate, esarfe

Cu ani in urma, Tarom se mandrea ca personalul sau poarta uniforme create de Catalin Botezatu. Asa, si? Dupa nici nu se mai stie cati directori, o incercare esuata de listare la BVB si un deceniu de pierderi uriase, inregistrate cu mult timp inainte ca pandemia sa-i tina avioanele la sol, compania este salvata la nesfarsit de platitorii de taxe si impozite. Si asta indiferent ca, la putere sunt... socialistii, cum ii place domnului ministru Florin Citu sa le spuna, sau liberalii, cum le place lor insisi sa-si spuna.  Citeste si: Atentie! Nu se stie cand se deschid usile metroului din Drumul Taberei Acum, o fosta regie autonoma -...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Pregatiti pentru orice?

Pana in 2020, reperul de cadere al economiei mondiale era criza inceputa in anul 1929 cu marele crah financiar, martea neagra, 29 octombrie, care, ulterior, a generat "The Great Depression", Marea criza financiara din anii ’30 ai secolului trecut. Din pacate, ce putem numi fara retinere "anul coronavirusului" - poate chiar... anii coronavirusului - are mare probabilitate sa depaseasca, de departe, efectele celei mai rele crize pe timp de pace. Citeste si: Pandemia usuca buzunarele statului: deficit bugetar de aproape 39 de miliarde de lei, la cinci luni, reprezentand 3,59% din PIB   Faptul a...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016