Taxa noua pentru soferi: 3,5 euro pe zi ca sa intri in Capitala! Primaria vrea sa taxeze masinile neinmatriculate in Bucuresti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Taxa noua pentru soferi: 3,5 euro pe zi ca sa intri in Capitala! Primaria vrea sa taxeze masinile neinmatriculate in Bucuresti
Taxa noua pentru soferi: 3,5 euro pe zi ca sa intri in Capitala! Primaria vrea sa taxeze masinile neinmatriculate in Bucuresti
de Adrian Somai la 08 Oct. 2025
Urmareste-ne pe Google News
taxa autotaxa auto bucurestidan cristian popescu

Bucurestiul ar putea deveni, in curand, primul oras din Romania in care accesul rutier se taxeaza zilnic pentru masinile inmatriculate in alte judete. Un proiect de hotarare depus la Primaria Capitalei propune introducerea unei taxe de 3,5 euro/zi pentru autoturismele care circula in Bucuresti fara a fi inregistrate in Capitala sau in judetul Ilfov. Initiativa apartine consilierului general PSD Dan Cristian Popescu, care spune ca masura este necesara pentru a reduce traficul sufocant si nivelul ridicat de poluare din oras.


Potrivit proiectului, taxa va functiona similar unei roviniete urbane si se va putea achita pentru perioade de o zi, o saptamana, o luna sau un an intreg. Plata s-ar putea face online, prin SMS sau la puncte autorizate, iar verificarea masinilor se va face prin camere automate de recunoastere a numerelor de inmatriculare, amplasate in puncte-cheie ale orasului. Daca proiectul va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, sistemul ar urma sa fie implementat in urmatoarele luni, dupa o perioada de testare.

Cat vor plati soferii pentru a intra cu masina in Bucuresti

Pentru autoturisme, taxa propusa este de 3,5 euro/zi, echivalentul a circa 17 lei, insa cei care circula frecvent in Bucuresti vor putea opta pentru abonamente: 6 euro pentru 7 zile, 9,5 euro pentru 30 de zile si 50 de euro pentru un an intreg. In cazul vehiculelor de marfa sau al celor destinate transportului de persoane, valorile cresc proportional. De exemplu, o autoutilitara ar putea plati intre 8,6 euro/zi si 96 euro/an, iar un microbuz cu pana la 23 de locuri ar avea o taxa de 4 euro/zi sau 320 euro/an. Pentru camioane si autocare, sumele pot ajunge chiar la 1.200 de euro/an, in functie de greutate si capacitate.
 
Exista insa si exceptii. Ambulantele, vehiculele de interventie ale Politiei, Jandarmeriei, Armatei sau ISU, precum si autovehiculele istorice, diplomatice, ale persoanelor cu dizabilitati sau masinile 100% electrice si pe hidrogen nu vor plati aceasta taxa. Banii colectati vor merge integral la bugetul Primariei Capitalei si vor fi folositi exclusiv pentru mobilitate durabila, extinderea retelelor Park & Ride si reducerea poluarii.

De ce vrea Primaria aceasta taxa

Proiectul se bazeaza pe concluziile Planului de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov 2021-2030, care arata ca orasul este cel mai aglomerat din Romania, iar densitatea traficului depaseste cu mult capacitatea infrastructurii. Potrivit datelor oficiale, in fiecare zi circula in Bucuresti peste 1,4 milioane de vehicule, dintre care 35% sunt inmatriculate in alte judete.
 
Aceasta presiune uriasa asupra traficului determina pierderi de timp uriase pentru soferi - peste 134 de ore anual in medie, conform TomTom Traffic Index 2024. Totodata, Capitala se confrunta constant cu depasiri ale limitelor europene de poluare cu particule PM10 si dioxid de azot (NO?), arata raportul ANPM 2024. In acest context, introducerea unei taxe pentru vehiculele neinmatriculate local ar fi, potrivit autoritatilor, o solutie pentru fluidizarea traficului si reducerea emisiilor.
 
Consilierul general Dan Cristian Popescu sustine ca masura va afecta trei categorii de persoane. Prima este cea a locuitorilor din Bucuresti care si-au inmatriculat masinile in alte judete pentru a plati asigurari RCA mai mici. „Acestia vor fi stimulati sa-si inmatriculeze masinile in Capitala, ceea ce ar insemna venituri mai mari din impozite pentru bugetul local”, a explicat Popescu.
 
A doua categorie vizata este cea a soferilor care vin ocazional in Bucuresti – pentru cumparaturi, vizite sau afaceri. Pentru ei, autoritatile intentioneaza sa incurajeze folosirea parcarilor Park & Ride si a transportului public. In fine, cea de-a treia categorie o reprezinta cei care tranziteaza Bucurestiul, pentru care se recomanda utilizarea centurilor ocolitoare sau a rutelor alternative, pentru a evita intrarea in oras.
 
Sustinatorii proiectului afirma ca taxarea accesului auto in orase mari este o practica comuna in Europa. Exemple exista la Londra, Milano, Stockholm sau Madrid, unde astfel de taxe au dus la scaderea traficului cu 10-20% si la reducerea poluarii cu pana la 30% in zonele centrale. De altfel, Comisia Europeana recomanda statelor membre sa introduca mecanisme de tarifare a traficului urban, in special in marile metropole.
 
Proiectul a fost depus oficial la Primaria Capitalei, iar directiile de specialitate urmeaza sa elaboreze rapoartele tehnice si regulamentul de aplicare in urmatoarele 90 de zile. Dupa aceasta etapa, documentul va fi supus dezbaterii publice, iar Consiliul General al Municipiului Bucuresti ar putea vota masura in lunile noiembrie sau decembrie.

        Citeste si: Cat de mult se va mai scumpi traiul zilnic pana la Craciun si Revelion? Mugur Isarescu, seful BNR, ne lamureste inca de pe acum

Sursa foto: freepik.com
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum sa alegi domeniul si numele potrivit pentru magazinul tau online
Companii

Cum sa alegi domeniul si numele potrivit pentru magazinul tau online

today18 Nov. 2025
SURSE Guvernul Bolojan pregateste o OUG pentru bugetari. Cumulul pensie-salariu la stat, limitat
Ultimele stiri economice

SURSE Guvernul Bolojan pregateste o OUG pentru bugetari. Cumulul pensie-salariu la stat, limitat

today18 Nov. 2025
Beneficiile utilizarii unui pulsoximetru pentru monitorizarea sanatatii
Sanatate

Beneficiile utilizarii unui pulsoximetru pentru monitorizarea sanatatii

today18 Nov. 2025
Evolutia tehnologiilor in chirurgia refractiva: de la PRK la ReLEx SMILE si solutia moderna pentru presbiopie - PRESBYOND
Sanatate

Evolutia tehnologiilor in chirurgia refractiva: de la PRK la ReLEx SMILE si solutia moderna pentru presbiopie - PRESBYOND

today18 Nov. 2025
Comisia Europeana da de pamant cu reforma lui Bolojan. Austeritatea loveste in economie
Economie

Comisia Europeana da de pamant cu reforma lui Bolojan. Austeritatea loveste in economie

today18 Nov. 2025
Val de concedieri in 2026. Mii de bugetari raman fara loc de munca, iar salariile scad in sute de primarii
Economie

Val de concedieri in 2026. Mii de bugetari raman fara loc de munca, iar salariile scad in sute de primarii

today18 Nov. 2025
In gospodariile americane exista 3 miliarde $ cash, carora nimeni nu le da vreo atentie
Economie

In gospodariile americane exista 3 miliarde $ cash, carora nimeni nu le da vreo atentie

today17 Nov. 2025
Transport marfa Turcia: Conecteaza-ti afacerea cu noul hub logistic al Raben
Companii

Transport marfa Turcia: Conecteaza-ti afacerea cu noul hub logistic al Raben

today17 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x