Top 10 cele mai usoare masini cu cele mai reduse 6 mase

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 10 cele mai usoare masini cu cele mai reduse 6 mase Top 10 cele mai usoare masini cu cele mai reduse 6 mase
de Manager.ro la 22 Apr. 2011
Urmareste-ne pe Google News
masinimasinacele mai usoare masinitop 10 cele mai usoare masinivitezaviteza maximaroadrazer

Top 10 masini si doar 6 mase? Nu este o greseala: misterul se va elucida de indata ce veti vedea clasamentul. Pana atunci, doar un minut de suspans cu sens daca imi (si va) permiteti...

Pentru masini, o masa redusa are ca si avantaje de baza economia de combustibil (in special in cazul drumurilor intraurbane, deoarece la viteze mari influenta aerodinamicii este importanta) si performantele (indeosebi acceleratii si reprize) mai bune. (Din reducerea consumului deriva si alte beneficii, cum sunt nivelul mai redus de poluare si posibilitatea unei autonomii mai mari.)

Scaderea masei aduce si minusuri: spatiul interior este mai mic, siguranta pasiva are de pierdut (deoarece la impactul cu un alt autovehicul deceleratia/acceleratia cauzata de accident este mai mare si, in plus, zonele de deformare ar putea fi mai mici; rezistenta la deformare poate fi scazuta), stabilitatea aerodinamica scade, rigiditatea sasiului poate avea si ea de suferit (in cazul in care se urmareste ca si acesta sa fie cat mai usor) etc.

Exista, printre creatorii de masini, cativa care au dus ideea de reducere a masei la extrem.

Va prezint, in continuare, cele mai usoare 10 automobile din lume. Pe langa acestea, Lastunul, cu ale sale 590 kg, este deja un “supraponderal”.

Locul 10 - Ariel Atom 3 300: 456 kg. Atinge 240 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 2,9 s.

Locul 9 - Ariel Atom 2 300 (predecesorul lui 3 300): tot 456 kg. Aceleasi performante ca si Ariel Atom 3 300, acelasi motor turbo de la Honda.

Locul 8 - Radical SR4 Clubsport: 450 kg. Viteza maxima: 240 km/h. “Prinde suta” in 3,7 s.

Locul 7 - Caterham R500 Evo: aceleasi 450 kg. Viteza maxima: dupa cum v-ati obisnuit, 240 km/h. Te propulseaza de la 0 la 100 km/h in 3,4 s.

Locul 6 - Westfield XTR2: 440 kg. Poate alerga, daca soferul insista, cu 225 km/h. Pentru sprintul de pe loc pana la 100 km/h are nevoie de (minimum) 3,6 s.

Locul 5 - Westfield Megabusa: 440 kg. Cu un motor “donat” de la celebra motocicleta Hayabusa a lui Suzuki, masina te poate purta cu 225 km/h, asta nu la mult timp dupa ce atinge 100 km/h, in doar 3,7 s pornind de la 0.

Locul 4 - Westfield Sport 2000S FW: 420 kg. Poate rula cu 238 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,7 s.

Locul 3 - Westfield FW400: 400 kg. “FW400” vine de la “feather weight 400”, adica “usoara ca pana 400”, numarul aratand chiar masa exprimata in kilograme. 222 km/h este viteza ei de top. Pentru a demara de la 0 la 100 km/h are nevoie de (minimum) 4,2 s.

Locul 2 - Light Car Company Rocket: 400 kg. Foloseste un motor Yamaha (de motocicleta). Daca te grabesti, te poate “duce” cu 225 km/h. Accelereaza in 4,8 s de la 0 la 100 km/h, daca tii mortis.

Locul 1. Marea castigatoare a topului nostru se numeste Roadrazer (foto) si cantareste doar 300 kg (mai precis, 299,8 kg). Este “extrema” chiar si in aceasta categorie a masinilor ultra-usoare. Viteza de 240 km/h pe care o poate atinge este uimitoare pentru o masina asa de usoara si care (desi seamana ca si contur general cu masinile de Formula 1) nu are aripile deportante ale unei masini F1. Roadrazer te catapulteaza la 100 km/h in doar 3,0 s. “Inima” sa vine tot de la Suzuki Hayabusa (iar intreaga masina este cu 32% mai usoara ca Westfield Megabusa, care beneficiaza de acelasi motor).

Toate cele 10 masini care alcatuiesc topul ofera 2 locuri. Atunci cand am avut egalitate de mase, pozitia mai buna in top a fost acordata masinii "mai batrane", adica primei lansate.

De remarcat la aceste masini “ultra-light” este raportul foarte bun dintre capacitatea de accelerare si viteza maxima. (Masinile de familie care ating 240 km/h accelereaza, majoritatea, de la 0 la 100 km/h in 6-8 secunde. Super-sportivele clasice care “scot suta” in mai putin de 4 secunde ajung, in general, la viteze maxime mult mai mari, de peste 300 km/h.)
 

Ultimele NOUTATI

Sondaj dureros pentru firme: 4 din 10 angajati sunt nemultumiti de joburile lor
Companii

Sondaj dureros pentru firme: 4 din 10 angajati sunt nemultumiti de joburile lor

today16 Apr. 2024
Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea
Ultimele stiri economice

Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea

today15 Apr. 2024
Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi
Tehnologie

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi

today15 Apr. 2024
Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024
Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare
Economie

Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare

today15 Apr. 2024
Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc
Economie

Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc

today15 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi
Tehnologie

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi

today15 Apr. 2024
Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x