Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Transportatorii romani vor taxa auto dupa model german


Transportatorii romani vor taxa auto dupa model german
de la 11 Ian. 2013
Transportatorii romani vor taxa auto dupa model german
Tags: transportatoriuntrrtaxa autoevaziune fiscala

Transportatorii atentioneaza Guvernul ca ar trebui sa tina cont de valoarea costurilor care trebuie platite pentru implementarea taxei auto pe 2013, nu doar sa se gandeasca cum sa creasca veniturile bugetului, colectate din aceasta taxa.


Transportatorii se revolta din cauza taxei auto
 
Potrivit Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR),  colectarea taxei auto prin diferentierea impozitului auto, in functie de nivelul de poluare va determina reducerea birocratiei, atat pentru firme si persoane fizice, cat si pentru statul roman, care ar avea costuri administrative mai reduse.

Conform Agerpres, transportatorii propun aplicarea modelului german, in privinta taxei auto, prin stabilirea unei taxe anuale, suportata de proprietarii de autovehicule, corelata cu puterea de cumparare din Romania, care sa tina cont de clasa de poluare, tipul de motorizare a masinii, capacitatea cilindrica - respectiv renuntarea la taxa auto si diferentierea impozitului anual perceput pentru proprietarii de autovehicule functie de normele de poluare, capacitate cilindrica/emisii de CO2, motorizare.

Reprezentantii Uniunii apreciaza ca valoarea castigului statului si al proprietarilor de masini se va majora prin reducerea timpului si efortului financiar, necesare la inmatriculare. In acest moment, impozitul anual poate fi platit in Romania, dupa inregistrarea in evidente a autovehiculelor.

"O estimare a costurilor de colectare, restituire si reinstituire eronata a taxei auto, poate indica ca statul roman este sadic fata de contribuabili si masochist cu sine", se arata intr-un comunicat al UNTRR.

Transportatorii precizeaza ca in state precum China nu se depun declaratii de venit pentru cei cu venituri anuale sub 14.700 euro. Motivul ? Costurile unui aparat administrativ, necesar sa gestioneze evidentele sub acest prag de venit ar fi mai mari decat veniturile obtinute.
 
Evaziunea fiscala erodeaza economia Romaniei, apreciaza transportatorii

" Avand volume uriase, statul chinez nu isi permite erori de genul celei petrecute in Romania si perpetuata in privinta taxei auto. Daca in Romania platim pe tot ce face Guvernul de zeci de ori mai mult decat tarile dezvoltate din Uniunea Europeana, nu este de mirare ca nu vor fi suficienti bani in bugetul de stat, nici daca am avea cel mai mare PIB/locuitor din UE ", remarca UNTRR.

Acestia afirma ca gestionarea corecta a costurilor la stat nu trebuie sa insemne salarii mai mici sau personal mai putin, ci plata corecta pentru responsabilitatea solicitata.

"Majorati substantial salariile angajatilor de la stat si cresteti responsabilizarea acestora si eliminarea spagilor. Oferiti mai mult si cereti mai mult angajatilor de la stat, recompensati performanta veritabila. Salariile mici la bugetari si evaziunea fiscala mare erodeaza economia Romaniei", au solicitat cei de la UNTRR membrilor Executivului. 

Premierul Victor Ponta a anuntat recent ca noua taxa auto pentru anul 2013 va fi una de mediu, ce va tine cont de capacitatea cilindrica a motorului masinii si de normele de poluare.
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016