de Silviu Marian Banila
la 10 Iul. 2014

Transportatorii vor fi obligati sa majoreze tarifele cu 15% pentru a recupera pierderile provocate de acciza nerecuperabila, majorare pe care au amanat-o in asteptarea returnarii accizei suplimentare.
UNTRR a atras atentia ca excluderea din schema de rambursare a operatorilor economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau lichidare si adoptarea termenului de 2 luni pentru aprobarea cererilor de rambursare, vor conduce la majorarea tarifelor operatorilor de transport.


Consecinta fireasca a adoptarii Hotararii de Guvern in aceasta forma este faptul ca operatorii de transport rutier sunt obligati sa alimenteze in afara granitelor tarii si sa isi echipeze vehiculele cu rezervoare cu o capacitate din ce in ce mai mare.
Mai mult decat atat, daca pana anul acesta, transportatorii internationali reveneau in tara cu rezervorul gol, acum alimenteaza cat se poate de mult in strainatate acolo unde pretul carburantilor este mult mai mic decat in Romania.
Este firesc si natural ca, daca firmele au identificat un carburant mai ieftin in tarile vecine, sa mearga si sa alimenteze de acolo.
In aceasta perioada, nu consumul a scazut, ci vanzarile interne de carburanti. Iar daca mai mult de 13%-15% din aceste vanzari s-au mutat afara, atunci bugetul nu a castigat nimic din acciza suplimentara. Institutul National de Statistica – INS a aratat ca in aprilie vanzarile din Romania au scazut cu 18,7%.
Este firesc si natural ca, daca firmele au identificat un carburant mai ieftin in tarile vecine, sa mearga si sa alimenteze de acolo.
In aceasta perioada, nu consumul a scazut, ci vanzarile interne de carburanti. Iar daca mai mult de 13%-15% din aceste vanzari s-au mutat afara, atunci bugetul nu a castigat nimic din acciza suplimentara. Institutul National de Statistica – INS a aratat ca in aprilie vanzarile din Romania au scazut cu 18,7%.
Comentarii