7 elemente-cheie pentru a va crea o imagine on-line cu adevarat profesionala

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 elemente-cheie pentru a va crea o imagine on-line cu adevarat profesionala
de Manager.ro la 29 Apr. 2008
Urmareste-ne pe Google News
brandcum sa comunici un brandcum sa iti construiesti un brandbrand personalcum sa iti faci o marcacum sa te vinzicum sa te faci cunoscutmarketingcomunicare de brandcomunicare in afaceri


7 elemente-cheie pentru a va crea o imagine on-line cu adevarat profesionala

 

   Intr-un ocean de informatie, produse si servicii, cum va puteti pozitiona pe piata eficient, creandu-va o reputatie profesionala si generand credibilitate?


Ofertele excelente, descrierile exhaustive ale produselor si serviciilor, precum si o reputatie solida in domeniul vanzarilor sunt esentiale pentru vitalitatea dumneavoastra in afaceri.

Ce este insa acel ceva care va poate separa de restul intreprinzatorilor, facand diferenta?

Nici mai mult, nici mai putin decat acest principiu surprinzator de simplu:
„Un excelent serviciu de comunicare cu clientii”.

Mai ales atunci cand operati cu precadere via Internet, e-mail-ul devine practic singurul serviciu care va face legatura cu clientii si colaboratorii. Cu toate acestea, cei mai multi trec cu vederea acest excelent mijloc de comunicare atunci cand participa la sedinte de brainstorming pentru a gasi cai mai bune in vederea construirii reputatiei, imbunatatirii serviciilor si castigarii increderii clientului.

Puteti folosi e-mailing-ul pentru a va spori vanzarile, pentru a persuada cumparatorii si pentru a va inconjura de incredere si respect pe segmentul de piata in care va desfasurati activitatea. Desigur ca modul in care folositi e-mailing-ul variaza in functie de tipul afacerii dumneavoastra.

Cu toate acestea, exista sapte principii elementare dar esentiale care va pot imbunatati corespondenta, creandu-va o imagine buna pe piata:

1. Pastrati echilibrul.

Evitati sa deveniti prea formali sau, dimpotriva, prea familiari. Daca va exprimati prea formal, clientii nu se vor mai simti tratati ca oameni, ci ca numere. Iar daca e-mail-urile sunt redactate intr-un registru prea familiar, atunci vor simti ca nu ii pretuiti si nu le aratati respect profesional. De aceea, e intotdeauna preferabil sa pastrati echilibrul intre tonul informal si cel formal.

Comunicarea trebuie sa se desfasoare intr-un „registru de afaceri obisnuit”. Scrieti-le in asa fel incat sa fie siguri ca le apreciati afacerile sau preocuparile cotidiene. Nu subapreciati niciodata puterea „elementului uman” atunci cand redactati o scrisoare electronica.

2. Corectati textul.

Corectoarele gramaticale automate au generat o „cultura a e-mailer-ului lenes”. Chiar daca fac o treaba foarte buna atunci cand este vorba despre cuvinte scrise gresit, corectoarele automate nu pot face nimic impotriva cuvintelor folosite unde si atunci cand nu trebuie.

Recititi cu atentie tot ceea ce trimiteti pe Internet. Asigurati-va ca nu s-a strecurat nici o eroare de vocabular sau de sintaxa. Daca nu aveti timpul necesar, angajati un corector profesionist. Un text impecabil contribuie la o imagine impecabila si asigura o prezenta on-line remarcabila.

3. Raspundeti, raspundeti, raspundeti! 

Una dintre cele mai des intalnite nemultumiri ale clientilor care comanda on-line este legata de ritmul lent al raspunsurilor pentru intrebarile trimise via e-mail. Deoarece concurenta respira la doar cativa centimetri de dumneavoastra, merita intotdeauna sa le aratati clientilor cat de importanti sunt pentru dumneavoastra.

Faptul de a raspunde simplu si rapid unei intrebari sau solicitari este foarte apreciat de catre clienti. Asigurati-i ca veti reveni cu un raspuns mai amplu si ca veti face toate diligentele necesare pentru a le rezolva problema. Daca ii ignorati, va inchideti pur si simplu usile si ferestrele si nimeni, nici oamenii, nici soarele nu va mai zambesc din prag. Afacerea are de suferit si vanzarile scad.

4. Regula de aur:
 
Intelegeti ceea ce spuneti pentru a va face inteles(asa). Fiti direct(a) si explicit(a) atunci cand prezentati un produs sau un serviciu. Intr-un limbaj simplu si bine directionat, trebuie spus totul, despre tot. Nu trebuie sa lipseasca informatiile despre garantii si detaliile despre modalitatile de tranzactionare.

Un raspuns clar si amplu va da incredere clientului si il va face sa nu se teama, sa se simta confortabil atunci cand achizitioneaza un produs de la dumneavoastra. Descrierile vagi sau esecul in livrarea unui raspuns lasa impresia ca aveti ceva de ascuns. Descrieti produsul cu entuziasm! Dar, mai inainte de toate, fiti clar(a), onest(a) si explicit(a) atunci cand furnizati informatie;

5. Concizie.

Avem de a face cu o societate de consumatori grabiti, ocupati si stresati. Daca puteti sa ii oferiti clientului toata informatia de care are nevoie, atunci veti fi apreciat. Daca puteti face acelasi lucru folosind nu mai mult de 300 de cuvinte, atunci veti deveni un adevarat erou! Aratati-le clientilor dumneavoastra ca ii respectati si prin aceea ca tineti la informarea lor prompta si concisa.

Castigand timp si eliminand frustrarile inerente, consumatorul se va simti si mai atras de compania dumneavoastra. Fiti intotdeauna la obiect si, in acelasi timp, oferiti toate datele necesare. Uneori, nu strica sa folositi si o nota de umor in cadrul comunicarilor, pentru ca astfel adaugati un „element uman”, iar clientii vor aprecia intotdeauna ceva care ii face sa zambeasca.

6. Accesibilitate.

Invitati-i sa va puna intrebari! Faceti in asa fel incat clientilor sa le fie simplu sa va contacteze pentru informatii suplimentare, plangeri sau comentarii. Cu cat sunteti mai accesibil(a), cu atat se vor simti mai atrasi sa cumpere de la dumneavoastra sau sa va foloseasca serviciile. Nu uitati de semnatura electronica!

Faptul de a va nota numele intreg, functia, precum si toate datele de contact ii va determina sa va priveasca in calitate de profesionist. Un profesionist care se va afla intotdeauna la post daca si cand vor avea nevoie de o informatie. Faptul de a nu include date de contact corecte ridica suspiciuni legate de seriozitate si calitatea produsului/serviciului.

7. „Inapoi la elementar”.

Nu ezitati sa folositi vechile si verificatele elemente fundamentale ale comunicarii. Scrieti cu majuscule acolo unde este cazul, evitati frazele foarte lungi si alegeti cele mai potrivite cuvinte pentru a va exprima ideile. Evitati sa folositi numai majuscule. Creierul omenesc proceseaza mult mai bine textul redactat cu minuscule. Faceti uz de majuscule doar atunci cand trebuie sa subliniati un aspect, sa il reliefati, facandu-l sa vibreze in text.
 

Ultimele NOUTATI

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!
Economie

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!

today29 Mar. 2024
Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x