Pagina de Facebook a unui brand este mai valoroasa decat site-ul sau
brandpagina de facebooksite companielikereduceri
O dezbatere despre branding poate incepe cu o intrebare si se poate incheia cu: aproximativ 50% dintre consumatori considera ca pagina de pe Facebook a unui brand este mai utila decat site-ul sau.
Compania lab42 face cercetari de piata si a realizat un studiu cu ajutorul a 1.000 de respondenti, utilizatori ai social media, pe care i-a chestionat cu privire la interactiunea lor cu brandul de pe Facebook. Rezultatul a fost ca majoritatea consumatorilor sunt mai atenti la prezenta unui brand pe Facebook decat la altceva.
De fapt, aproximativ 82% dintre respondenti au spus ca pagina de Facebook este un bun prilej pentru a interactiona cu brandurile favorite. Unul dintre motive este printarea cupoanelor si reducerilor. Studiul a aratat ca 77% dintre cei care au dat "Like" unui brand pe Facebook au economisit bani, ca un rezultat. Alti 73% dintre consumatori sustin ca nu au nicio problema daca un brand nu posteaza frecvent pe site-ul de socializare.
Asadar, interactiunea dintre un brand si un fan depinde de un singur "Like". Iar cifrele arata ca 87% dintre oameni apreciaza un brand pe Facebook, in timp ce 13% nu o fac.
Cei care au dat "Like" brandurilor spun ca Facebook este un bun loc pentru interactiune cu brandurile (82%), dar si ca brandurile ii asculta mai mult pe reteaua de socializare (35%).
De altfel, 75% spun ca se simt mai conectati cu brandul pe Facebook, 69% au dat "Like" pentru ca un prieten a facut-o, iar 50% considera ca pagina de Facebook este mai utila decat site.
Cum ii pot momi companiile pe fani sau... cat valoreaza un Like?
Promotii/reduceri: 34%
Giveaway-uri: 21%
Clienti loiali: 14%
Increderea brandurilor: 11%
Altele: 20%
Ce fac fanii pe pagina unui brand?
In primul rand vaneaza si printeaza cupoane, dau like sau comenteaza postarile, afla mai multe despre produse.
Vestea buna este ca unii dintre ei chiar au facut economii. 66% au salvat 20 de dolari sau mai mult in ultimul an, iar 17% au economisit mai mult de 100 de dolari.
Si totusi, in ciuda acestor cifre si motivatii, 46% dintre fani nu au de gand sa cumpere de acolo. De ce? 52% vor produse gratis, 46% vor, dar nu isi permit produsele, iar 24% dau Like pentru a ajuta un prieten.
La polul opus se afla cei 73% care nu apreciaza brandurile pentru ca fie posteaza prea des, fie au incetat sa mai intre in contact cu ele, fie au avut o experienta neplacuta in postura de client.
Insa, sunt si alti 22% care sunt prea jenati pentru a da un Like din cauza continutul XXX, produselor de slabit sau din contra sau a sportului.
Cum se poate imbunatati teoria Like-ului?
1. Sa aiba mai multe giveaway-uri
2. Sa nu mai posteze atat de des
3. Sa poata ascunde faptul ca apreciaza un anumit brand
De ce nu ai aprecia un brand pe Facebook?
Imi invadeaza newsfeed-ul: 47%
Nu vreau sa fiu contactat: 36%
Am grija de intimitatea mea: 30%
Postez doar lucruri relevante pentru mine: 27%.