Romanii au inrosit Linia de Urgenta pentru Carduri
linia de urgenta pentru carduricarduribcrbrdcec bankbanca transilvania
La jumatatea acestui an, Serviciul LUC (Linia de Urgenta pentru Carduri) a inregistrat o crestere de peste 60% a volumului de apeluri de blocare a cardurilor pierdute sau furate, fata de aceeasi perioada de timp din 2010.
Peste 80% dintre apelurile redirectionate de LUC au fost efectuate catre BCR, BRD si CEC Bank. Apelurile au avut o repartizare echilibrata pe zilele saptamanii, ziua de luni detinand, totusi, cea mai ridicata pondere: 17%. Peste 8% dintre apeluri au fost inregistrate intre orele 22:00 si 06:00.
LUC a asigurat o rata foarte ridicata de preluare a apelurilor: sub 20 de secunde pentru 99,82% din cazuri. Numai 6% din apelurile receptionate nu au fost redirectionate, intrucat bancile apelate nu erau inrolate in sistemul LUC.
Infiintata cu sprijinul Asociatiei pentru Plati Electronice din Romania (APERO), LUC functioneaza ca un punct de contact pentru blocarea cardurilor pierdute sau furate, emise in Romania.
LUC se bazeaza pe folosirea de catre posesorii de carduri a unui numar sugestiv si foarte usor de retinut: 021.CARDURI (021.2273874) care poate fi apelat din tara sau din strainatate, de pe linii telefonice fixe sau mobile, 24 ore din 24, 7 zile din 7.
Sistemul oferit de TransFond se bazeaza pe o tehnologie performanta, care asigura preluarea apelului in maximum 30 de secunde. In sistemul LUC sunt inrolate BCR, BRD, Banca Transilvania, Bancpost si CEC Bank, banci care au emis peste 60% din cardurile valide aflate in circulatie.