Autobuze electrice alimentate wireless
autobuze electricecoreea de sudtransport in comunreincarcare wireless
Un oras sud-coreean utilizeaza o retea de alimentare cu energie inteligenta pentru autobuzele sale. Ele functioneaza cu ajutorul unei tehnologii care permite alimentarea vehiculelor electrice fara bateria traditionala.
Reincarcarea fara fir in transportul in comun este o realitate in Coreea de Sud. Oamenii de stiinta au utilizat tehnologia dezvoltata de KAIST Graduate School for Green Transportation, pentru a lansa prima retea din lume de vehicule electrice alimentate prin calea de rulare.
Orasul Gumi foloseste pentru reteaua sa de 24 kilometri drumuri special adaptate cu cabluri electrice situate sun suprafata drumului, care transfera magnetic energia catre Vehiculele Electrice Online (OLEV). Acestea se incarca atunci cand sunt blocate in trafic sau cand se pregatesc pentru intrarea pe traseu.
O retea electrica inteligenta
Tehnologia dezvoltata de KAIST Graduate School for Green Transportation este o modalitate de alimentare cu energie a vehiculelor electrice fara a utiliza baterii. Inductia consta in placi magnetice de incarcare amplasate dedesubtul drumurilor si conectate la piese aflate in interiorul autobuzului. Cand acesta trece pe deasupra placii de incarcare, cei doi magneti interactioneaza, iar curentul circula pentru a incarca bateria aflata la bord.
Autobuzele inteligente poseda totusi o mica baterie, dar care reprezinta circa o treime din marimea unei baterii de vehicul electric traditional. Cu un spatiu de 17 centimetri intre drum si autobuz, incarcarea se efectueaza cu o eficienta de 85%, la o putere de 100 de kilowati transmisa autobuzului.
Orasul utilizeaza in prezent doua astfel de OLEV, dar intentioneaza sa mai adauge zece alte vehicule inteligente in urmatorii doi ani. Doar 15% din drumuri trebuie sa fie inlocuite pentru a se adapta la cabluri, ceea ce face aceasta tehnologie atractiva, dar deocamdata cablurile traditionale pe deasupra vehiculului raman mai usor de instalat pentru orase.
Incarcarea prin inductie alimenteaza deja autobuze in Utah (SUA), in Mannheim (Germania), in Torino (Italia) si in Utrecht (Olanda).
Sursa: L’Usine Nouvelle