Modificari majore in REVISAL: obligatii noi pentru firme si institutii publice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Modificari majore in REVISAL: obligatii noi pentru firme si institutii publice Modificari majore in REVISAL: obligatii noi pentru firme si institutii publice
de Ana Tudor la 30 Sep. 2016 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
modificari revisal 2016registru public angajatiregistru privat angajatirevisal institutii publice

Veste importanta pentru angajatii departamentelor de HR: Ministerul Muncii a propus modificari majore privind registrul angajatilor, care vor afecta atat companiile private, cat si institutiile publice.


Modificarea Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor este propusa intr-un proiect de hotarare de Guvern, care, pe scurt, prevede doua registre diferite pentru angajatori.

Asta inseamna ca in mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat pentru inregistrarea angajatilor cu contract individual de munca, in timp ce in institutiile publice, angajatii care exercita o functie in baza unui contract individual de munca, a unui act administrativ de numire ori a unui alt fel de act emis in baza legii vor fi inregistrati in Registrul public.
 

"Fiecare angajator, persoana fizica sau juridica, institutie/autoritate publica, are obligatia sa transmita la inspectoratul teritorial de munca in termenul legal registrul privat/registrul public dupa incheierea fiecarui contract individual de munca sau emiterea actului administrativ de numire ori, dupa caz, a unui alt fel de act emis in conditiile legii pentru exercitarea unei functii. (...)  Au obligatia de a transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca si misiunile diplomatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz, institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania", se arata in nota de fundamentare a proiectului.

In plus, o alta noutate se refera la adeverinta de vechime, pe care atat salariatii din mediul privat, cat si bugetarii, o vor primi obligatoriu la incetarea activitatii.

"La incetarea activitatii salariatului/functionarului public/altei persoane platite din fonduri publice, angajatorul/institutia/autoritatea publica este obligat/a sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate", se arata in actul normativ.

Atentie! Eliberarea adeverintei de vechime/salariu la cerere, in cel mult 15 zile, ramane in vigoare.

"Orice persoana are dreptul sa interogheze, sa solicite si sa obtina de la Inspectia Muncii date din registrul privat/public cu privire la activitatea pe care a desfasurat-o in calitate de angajat/functionar public, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, intr-un termen de 5 zile de la data solicitarii", se arata de asemenea in nota de fundamentare a proiectului.

Inca o noutate se refera la transmiterea registrului public in cel mult 30 de zile in cazul persoanelor platite din fonduri publice.

Exceptie de la aceasta regula vor face doar bugetarii angajati cu contract individual de munca, pentru care datele deja vor fi la inspectoratele teritoriale.

"Pana la constructia aplicatiei informatice pentru registrul public, care nu va depasi 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile/autoritatile publice vor transmite Inspectiei Muncii datele (...) intr-un format stabilit prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice", mai prevede actul normativ.

Atentie! Registrele infiintate, inregistrate, completate si transmise, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 161/2006 si ale Hotararii Guvernului nr. 500/2011, inainte de introducerea Registrului public si a celui privat, vor trebui pastrate si arhivate de catre angajatori.

Va aducem la cunostinta aceasta este momentan o propunere a Ministerului Muncii, care se va aplica doar daca va fi adoptata de Guvern si publicata in Monitorul Oficial!


Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x