O aplicatie Nike compara materialele pentru o imbracaminte eco
nikeaplicatiimakingmateriale ecologiceimbracaminte
Care material este mai ecologic: bumbacul sau matasea? O noua aplicatie de la Nike poate sa va spuna. Aplicatia "Making" le permite designerilor de moda sa cunoasca durabilitatea si impactul ecologic ale fiecarui material utilizat, astfel incat sa poata alege materialele cele mai prietenoase cu mediul.
In urma cu peste opt ani, gigantul american specializat in productia articolelor sportive si vestimentare a demarat un vast proiect de analiza a circa 75.000 de materiale utilizate in industria usoara, din punct de vedere al impactului asupra mediului si al durabilitatii. Rezultatul este un instrument open source denumit "Materials Sustainability Index" (MSI) si o aplicatie lansata recent, denumita "Making".
Aplicatia a fost dezvoltata de Nike in parteneriat cu London College of Fashion si este disponibila pentru descarcare gratuita de pe iTunes.
"Making" recenzeaza circa 22 de materiale, printre care matasea, bumbacul, pielea sau polipropilena. Evaluarea impactului ecologic se face cu ajutorul unui indice rezultat din analiza a patru indicatori majori: resursele de apa necesare pentru productia materialului, procedeele chimice, deseurile produse si energia consumata. Pentru designer, obiectivul este sa atinga scorul ideal de 50 de puncte, care corespunde celui mai bun impact de mediu posibil.
Aplicatia permite de asemenea sa se cunoasca daca materialul ales de catre un stilist utilizeaza sau nu produse reciclate sau bio. Particularitatile acestui instrument ii servesc sa propuna, in fine, o comparatie intre mai multe materiale si un clasament al celor mai putin poluante.
In ansamblu, catifeaua, matasea si bumbacul au scorurile cele mai mari, iar fibrele elastice spandex au scorul cel mai scazut.
400 de miliarde de metri patrati
"Credem ca inovatia, transparenta si punerea in comun de instrumente si indexuri vor propulsa intreprinderile intr-un viitor mai durabil", a declarat Hannah Jones, vice-presedinte pentru afaceri sustenabile si inovatie la Nike.
Compania Nike estimeaza ca, pana in 2015, peste 400 de miliarde de metri patrati de imbracaminte vor fi fabricate in lume in fiecare an. Suficient pentru a acoperi statul California sau patru cincimi din Franta.