INTERVIU: Lucian Sonea, consultant marketing in sectorul auto si al produselor de lux: TV-ul este un mijloc SIGUR de promovare in Romania
marketingferrariauto
Lucian Sonea a lucrat 2 ani de zile in postul de director de marketing la Ferrari Romania si crede ca tara noastra este inca departe de a avea o cultura a automobilului in adevaratul sens al cuvantului. Citeste in continuare, parerea unui specialist in ceea ce priveste strategiile de pret ale romanilor, marketingul relational si cum e bine ca niciodata sa spui niciodata.
V-ati propus sa construiti in Romania o cultura auto?
Da, mi-am dorit intotdeauna sa promovez in Romania o noua cultura auto si o noua viziune asupra mobilitatii in general si a securitatii rutiere in particular. De altfel, gasesc ca notiunea de «loisir automobile» este inteleasa sau interpretata gresit de multi si acest lucru duce la evenimente tragice care ar putea fi evitate. Cu toate ca avem doi mari constructori auto in tara noastra si o oarecare traditie a automobilului si a sportului auto, suntem inca departe de a avea o cultura a autombilului in adevaratul sens al cuvantului. Aici Automobil Clubul Roman ar trebui sa intervina mai activ si sa lege parteneriate reale cu tarile europene, sa contribuie la toate aspectele legate de mobilitate, infrastructura, siguranta rutiera si sporturi auto.
Cat timp ati fost director de marketing al unei companii din Romania importatoare de automobile de sport si lux, ati incercat sa faceti o radiografie psiho-sociologica a romanilor tocmai in scopul de a putea dezvolta o piata sustenabila de cumparatori si sustinatori? Cum ati gasit piata specifica acestor produse ?
In ceea ce priveste comportamentul de consum, in 2010 am colaborat cu un cabinet international de consultanta in strategie din Paris - LEK Consulting si in cadrul unui studiu am identificat criterii diferite de alegere si cumparare a produselor (KPC) intre consumatorii din Europa de Est si cei din Vest.
Sa luam un exemplu: (...)
Citeste in continuare pe MarketingPortal.ro