Nu exista o reteta a reusitei in afaceri, insa sunt in mod sigur o multime de greseli care trebuie evitate cu orice pret pentru a te apropia cat mai mult de victorie. Iata cinci erori care ar putea fi fatale pentru compania ta.
Dezvoltarea unei afaceri fara oportunitati reprezinta o greseala majora pentru orice intreprinzator. Pentru a construi un business viabil trebuie sa alegi un domeniu sau o nisa cu potential, iar acest lucru il vei determina doar dupa ce analizezi cu atentie piata. Nici unui antreprenor nu ii va fi de folos sa intre intr-un sector slab dezvoltat, aflat in scadere, prea competitiv sau cu bariere de intrare prea mari sau diferite constrangeri majore. Este de evitat confruntarea directa cu o afacere deja existenta si investitiile inutile in domenii bine stapanite de alti competitori deoarece nu ai nevoie doar de motivatie si presupuneri simpliste, ci si de experienta. Totodata, ia in considerare chiar si un curs BNR pentru a stabili in mod eficient directia business-ului tau, raportata la clientii si furnizorii din tara sau de la nivel international.
Selectia si recrutarea personalului este o provocare a oricarui antreprenor. Greselile frecvente facute in aceasta privinta implica dimensionarea nerealista a numarului de persoane, alegerea oamenilor nepotriviti, gestionarea deficitara a salariilor sau recrutarea rapida din cercul de apropiati. Toate aceste lucruri pot genera o pierdere semnificativa de timp si de bani.
Este important sa acorzi atentie procesului de recrutare ca sa fii sigur ca vei reusi sa formezi o echipa pregatita sa ia propriile decizii. In mod obisnuit, candidatii trebuie supusi la interviuri multiple de angajare, deoarece costurile recrutarii unei persoane ineficiente pot fi foarte mari. Orice angajat are un impact deosebit asupra afacerii, iar abilitatile sale trebuie sa fie adecvate cerintelor locului de munca. Nu uita nici de remuneratia potrivita pentru ca e necesar sa investesti in personal talentat, bine pregatit si de incredere.
Nici un produs sau serviciu nu trebuie vandut mai ieftin decat merita. Adesea, unii dintre intreprinzatori prefera sa ofere preturi mai mici decat ale competitorilor pentru a atrage clienti sau pentru a-i pastra pe cei existenti. In realitatea insa, majoritatea afacerilor care isi maresc preturile pot castiga mai mult decat ar pierde. Antreprenorii trebuie sa incerce sa solicite mai mult pentru produsele sau serviciile lor si sa lase piata sa decida daca preturile sunt acceptabile.
In mod concret, clientii au nevoie de o justificare atunci cand observa ca preturile marfurilor pe care obisnuiau sa le achizitioneze au crescut. O varianta eficienta de a castiga mai mult este sa maresti pretul si apoi sa oferi reduceri. De exemplu, daca in prezent vinzi un produs cu 10 lei, solicita pentru el 30 de lei si ofera apoi un discount de 20 de lei. O perioada vei obtine acelasi castig, dupa care poti incepe sa reduci treptat din valoarea discountului oferit pana ramai cu pretul cel mai mare, deoarece clientii s-au obisnuit deja cu ideea ca achizitionau un produs care costa 30 de lei.
Multi dintre antreprenori obisnuiesc sa ia decizii importante fara a avea un buget. Acest lucru influenteaza negativ situatia financiara a firmei si chiar desfasurarea activitatii in conditii optime. Ca intreprinzator, poti fi tentat sa accepti cheltuieli sau investitii bazandu-te pe faptul ca societatea urmeaza sa aiba mai multe incasari. Nu este indicat sa iti faci planuri atunci cand te afli intr-o faza de negociere a contractelor sau exista doar posibilitatea de a derula cu succes o campanie de vanzari. Cu o abordare gresita, ai putea ajunge in situatia de a pune presiune pe potentialii clienti, asa ca cel mai bine e sa te limitezi la cheltuirea banilor de care dispune compania.
Decontarea unor cheltuieli care nu au legatura cu activitatea societatii sau retragerea unor sume prea mari de bani in contul imprumuturilor pe care antreprenorul le-a acordat firmei la un moment dat pot fi greseli de mare impact. Pentru un antreprenor este util sa stie cum anume sa gestioneze profitul pe care il inregistreaza firma. Diferentierea patrimoniului propriu de cel al companiei va aduce mai multe castiguri in viitor. O varianta optima pentru utilizarea profitului ar fi investirea in consolidarea pozitiei detinute pe piata si evitarea cheltuielilor care tin de diversificarea afacerii in prea multe domenii. In scop personal, antreprenorul poate stabili ca o parte din resursele financiare sa ii revina sub forma unui salariu fara a afecta in vreun fel activitatea firmei.
In afaceri, nu exista o solutie perfecta care sa garanteze succesul. Fiecare business este supus anumitor riscuri indiferent de cat de avantajoasa sau sigura este piata pe care activeaza. Totusi, prin evitarea anumitor greseli care tin de conduita lor profesionala, antreprenorii isi pot asigura un drum mai usor in mediul economic.
Ultimele NOUTATI
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Microintreprindere care depaseste pragul de 60.000 euro: care este procedura de impozitare?
Actualizare coduri CAEN: cum arata noua versiune a CAEN, cu aplicare de la 1 ianuarie 2025