Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

A condus afaceri in toata lumea, dar s-a intors in Romania. Afla-i povestea:


A condus afaceri in toata lumea, dar s-a intors in Romania. Afla-i povestea:
de la 21 Apr. 2018
A condus afaceri in toata lumea, dar s-a intors in Romania.  Afla-i povestea:
Tags: companie farmaceuticamylanadrian grecuromania

Adrian Grecu este managerul care a condus afaceri de zeci de milioane de euro in Rusia, China sau India, dar a decis sa se intoarca in Romania.


Adrian Grecu are o experienta de peste 15 ani in domeniul Farma si in prezent este country manager la Mylan Romania. El conduce compania inca din anul 2015. In anii sai de cariera profesionala a oscilat intre domeniile vanzari si financiar si a activat pe piete din afara tarii noastre. In acest moment, el abordeaza atfel provocarile din domeniu.

”Pe termen lung, Mylan vrea sa ramana in Romania, o piata de 20 de milioane de oameni. Ca in orice industrie, exista suişuri si coborasuri, insa credem in Romania si credem ca lucrurile se vor schimba in bine - nevoia de sanatate exista, nevoia de medicatie exista, cu atat mai mult accesul la medicamente cu preturi pe care sa si le permita mai multi consumatori. E ca si cum as fi un navigator si am niste valuri in fata, dar stiu, pe termen lung, unde vreau sa ajung“, declara Adrian Grecu.

Despre Adrian Grecu

Adrian Grecu a absolvit facultatea de chimie la Universitatea din Bucuresti, iar apoi a lucrat in vanzari în cadrul unei companii americane timp de trei ani. In anul 1998 a plecat sa studieze intr-un program MBA in cadrul Universitatii Navarra din Barcelona.

”In MBA m-am indragostit de cifre si mi-am spus ca daca gasesc un job in domeniul financiar, am sa il accept.“

El si-a inceput cariera in anul 2000, cand a obtinut un post in domeniul financiar la compania americana de produse farmaceutice Eli Lilly. El a ocupat pozitia de analist financiar si se ocupa de piata locala si Bulgaria, urmand ca un an mai tarziu sa se mute in Viena si sa acopere tot centrul si estul Europei, inclusiv Rusia. Pana in anul 2003, el a ramas in Viena.

S-a intors insa in Romania si a ocupat functia de director financiar pentru trei ani pentru filiala de pe piata locala a multinationalei din domeniul farmaceutic Abbott. In 2006 a fost promovat ca director financiar regional, ocupandu-se de tari ca Romania, Bulgaria, tarile baltice si Israel.

Dupa doar doi ani, in cadrul aceleiasi companii, a primit oportunitatea de a merge in Singapore si a fi director comercial pentru Rusia, India si China.

”Pentru o persoana, din punct de vedere profesional, e aproape schimbarea extrema: de pe financiar treceam pe comercial, de pe piete din estul Europei ma mutam pe piete din Asia, o cu totul alta cultura si alta abordare.“ spune Adrian Grecu.

Mai tarziu a primit responsabilitatea de a conduce procesul de integrare a companiei Solvay in Abbott, Abbott achizitionanad firma belgiana, pentru Rusia, India, China si toate tarile din fosta Uniune Sovietica.

”Am avut acces din acest rol la toate functiile companiei si la toate provocarile care pot exista intr-o companie de farma, deopotriva din punctul de vedere al resurselor umane, dar si din punct de vedere medical, organizare de forte de vanzari, strategie de marketing, imbinare a portofoliului samd.“  explica managerul.

La inceputul anului 2012, Adrian Grecu s-a intors in Romania si a devenit general manager al companiei.

”Din punctul meu de vedere, din 2003 sunt in aceeaşi companie - organizatia este aceeasi, dar din 2015 ne-am schimbat numele in Mylan ai acum ducem mai departe viziunea si misiunea companiei ca al doilea cel mai mare producator global  de medicamente generice.“ declara Adrian Grecu.

De asemenea, el declara ca a stiut sa se adapteze pietei locale. De exemplu, in China s-a intalnit cu oameni foarte pragmatici. ”Nu trebuia sa discutam prea mult si sa facem mai multe slide-uri pentru o strategie; am agreat pragmatic pasii care sunt de facut, iar apoi treceam la executie.“. In India, a inteles ca e importanta socializarea: „Acolo trebuie sa discutam, sa exprimam strategii, sa le punem pe slide-uri frumoase, sa ne mai gandim o data daca intr-adevar vrem sa facem asa si abia apoi sa trecem la executie“.

Ca manager, Adrian Grecu crede ca este colaborativ.

 ”Ma intereseaza binele colegilor si ma intereseaza sa aud si parerea lor, dar in cele din urma eu va trebui sa iau decizia finala; cand vine vorba despre a decide ce facem mai departe, cer parerea tuturor, incerc sa ascult, sa nu influentez echipa cand avem discutii despre oportunitati, dar fara indoiala iau decizia fara ezitari“.

Totodata, el crede ca o echipa buna este esentiala in succesul unei afaceri.

”Nu se poate face nimic fara o echipa, daca ajungi undeva sus, nu trebuie sa ti se urce la cap, iar egoul sa te ducă intr-o altă directie decat ar trebui; totodata, trebuie sa fii pregatit sa muncesti, sa depui efort - nimic nu vine usor.”, declara managerul.

Adrian Grecu este si presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania (APMGR).
 
 Despre  Mylan Romania

Firma a intrat pe piata in urma cu trei ani, moment in care a cumparat divizia de medicamente generice Abbott Laboratories. Aceasta este subsidiara uneia dintre cele mai mari firme producatoare de medicamente si are un portofoliu de 50 de medicamente generice, precum Tenofovir sau Klacid.

Anul trecum, vanzarile companiei au ajuns la circa 200 de milioane de lei, cu o crestere a vanzarilor brute si o scadere a celor nete. Managerul subliniaza ca in aceasta suma nu a fost inclusa taxa de clawback, specifica industriei, precum şi alte discounturi sau reduceri de preturi. In acest caz, valoarea reala este mai mica.

Produsele pentru controlul trigliceridelor, impotriva vertijului, antibioticele, antiinflamatoarele, vaccinurile antigripale sunt dintre cele mai vandute. Referitor la vaccinurile antigripale, compania explica:

”Vaccinurile antigripale nu sunt covrigi, nu te decizi astazi si cumperi maine; procesul dureaza. De exemplu, la vaccinul antigripal pentru sezonul urmator incep deja pregatirile cam de acum. Fiecare tara ar trebui sa isi faca o idee legata de numarul de vaccinuri disponibile anul viitor“.

In anii urmatori compania isi doreste sa aiba o prezenta cat mai vizivila pe mai multe arii terapeutice.
 
”Dorim să fim prezenti cu mai multe solutii terapeutice si vrem sa fim in frunte pe partea de produse anitretrovirale“, declara managerul.

De asemenea, Adrian Grecu a declarat ca daca pana in prezent ei s-au concentrat pe segmentul de prescriptie, vor sa creasca prezenta si pe celelalte segmente, cum ar fi segmentul spitalelor, al OTC-urilor si segmentul medicamentelor antiretrovirale.

Citeste si: Analiza Media IQ: Vizibilitatea companiilor farmaceutice in media a scazut cu 23%


Online Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016