BMW ocoleste Romania si investeste un miliard de euro intr-o uzina in Ungaria
bmwromaniaungariafordrenaultinfrastructura
Nu cu mult timp in urma a aparut pe piata vestea ca BMW are in plan construirea unei noi uzine in Europa de Est. Mai intai s-a vehiculat numele Slovaciei ca fiind locaita aleasa de producatorul german, insa in cele din urma reprezentantii BMW au dezmintit aceasta informatie. Apoi, s-a tot vorbit cum ca de la Budapesta au existat mai multe incercari de a-i convinge pe germani sa construiasca uzina in Ungaria. Chiar daca si Romania ar fi fost, teoretic, una dintre variantele producatorului german, se pare ca in cele din urma acestia au ales sa investeasca un miliard de euro in Ungaria.
Producatorul german si-a exprimat in trecut obiectivul de a construi un numar mai mare de modele in fiecare an. Spre exemplu, daca in anul 2016 au fost construite aproape 1.7 milioane de automobile, nemtii si-au propus ca in 2017 sa construiasca 2 milioane de automobile. Acelasi obiectiv indraznet de crestere a productiei a fost impus si pentru anul curent si pentru cei care vor urma.
De asemenea, in ultimii ani au aparut modelele electrice, strategiile in acest sens fiind din ce in ce mai elaborate si cuprinzand tot mai multe modele. Pentru a putea sa isi indeplineasca obiectivele pe toate planurile, germanii au ajuns la concluzia ca este nevoie de o investitie serioasa intr-o noua uzina.
Romania putea fi gazda acestei investitii de un miliard de euro
Mana de lucru nu este inca prea scumpa in Europa de Est, ceea ce explica dorinta germanilor de a construi uzina intr-una dintre tarile enumerate mai devreme. Pe lista germanilor se mai gaseau tari precum Brazilia sau Mexic, insa se pare ca acestia ar fi vrut ca uzina sa fie in Europa. Romania gazduieste in acest moment doi mari producatori auto, Renault si Ford. Cu totii ne-am fi gandit ca asta va face ca Romania sa fie pe lista celor de la BMW atunci cand a venit vorba despre o investitie masiva intr-o noua uzina.
Constructorul german a luat in serios varianta tarii noastre, trimitand mai multi oficiali la Bucuresti pentru discutii pe aceasta tema. De asemenea, se pare ca mai multi reprezentanti ai statului roman s-au deplasat la Munchen pentru a vorbi pe acest subiect. Insa, in cele din urma cei de la BMW au preferat sa investeasca intr-o uzina la Debrecen, in Ungaria.
Citeste si:
Asa arata Paradisul romanesc: Aquapark-ul gigand de 20 mil. Euro asteapta vizitatori
De ce a ales BMW Ungaria, in dauna Romaniei?
Reprezentantii BMW au spus ca Debrecen este locul ideal pentru extinderea retelei de productie. Constructorul a vorbit in primul rand de infrastructura foarte bine pusa la punct a ungurilor, unul dintre cele mai importante aspecte care a contribuit la aceasta decizie.
Mai apoi s-a vorbit despre legaturile logistice adecvate si despre apropierea de reteaua de furnizori de materiale si servicii. In 2017, germanii au cumparat materiale si servicii din Ungaria in valoare de peste 1.4 miliarde de euro. Nu in ultimul rand, constructorul german a mai spus ca un mare avantaj pentru ei mai este si acela al personalului calificat din zona.
Noua uzina BMW de la Debrecen va avea o capacitate de productie de aproximativ 150.000 de unitati pe an. Pentru asta, mai bine de 1.000 de persoane vor fi angajate la aceasta noua uzina.
Producatorul german spune ca isi doreste sa echilibreze productia la nivel global, intre Asia, America si Europa.
Ford si Renault se plang de ani buni de infrastructura din Romania
Singurii producatori auto prezenti in tara noastra, Renault si Ford, se plang de conditiile proaste din Romania si de nerespectarea promisiunilor facute de guvernanti. Anul trecut, reprezentantii celor de la Renault vorbeau despre infrastructura proasta din tara noastra, exprimandu-si speranta ca lucrurile se vor indrepta in anii urmatori.
Ian Pearson, seful Ford Romania, declara in urma cu doar cateva luni ca autoritatile romane trebuie sa isi respecte promisiunile privind infrastructura.
Pearson critica atat infrastructura rutiera, cat si cea feroviara din Romania, explicand ca exista intarzieri masive atunci cand vine vorba de transporturi de masini in afara Romaniei. Seful Ford Romania mai spunea atunci ca Romania nu are cum sa se astepte la noi proiecte venite in tara, in conditiile in care nu face absolut nimic pentru a le facilita prezenta aici.