Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Brandurile americane sunt cele mai valoroase din lume, dar chinezii le sufla in ceafa


Brandurile americane sunt cele mai valoroase din lume, dar chinezii le sufla in ceafa
de Lucian Vasilescu la 23 Ian. 2020
Brandurile americane sunt cele mai valoroase din lume, dar chinezii le sufla in ceafa
Miercuri, 22 ianuarie, a fost dat publicitatii studiul "Brand Finance Global 500", realizat de organizatia independenta Brand Finance, care se ocupa de evaluarea brandurilor, oferind companiilor consultanta pentru eficientizarea managementului. Metodologia de calcul a valorii brandurilor este una extrem de sofisticata si tine seama de o serie de indicatori economico-financiari ai companiilor, dar si de unele elemente mai greu cuantificabile, cum ar fi notorietatea brandului sau fidelitatea fata de brand a clientilor.


Metodologia de calcul care a stat la baza studiului "Brand Finance Global 500" este respectata, pas cu pas, pentru fiecare brand in parte, astfel incat datele privind valoarea la zi a brandurilor ofera o imagine cantitativa credibila.

Conform ultimei editii a "Brand Finance Global 500", topul celor mai valoroase branduri din lume este dominat de Amazon, brand care valoreaza, in 2020, 220.791 milioane de dolari, in crestere cu 17,5% fata de anul 2019, cand valora 187.905 milioane USD.

Pe pozitia a doua se situeaza Google, a carui valoare, in 2020, este de 159.722 milioane USD, fata de 142.755 mil. USD in 2019 (+ 11,9%).

Cu o valoare de 140.524 mil. USD, Apple se situeaza pe pozitia a treia dar a scazut, fata de 2019, cand valora 153.634 mil. USD, cu 8,5%.

Urmeaza Microsoft - 117.072 mil. USD in 2020, fata de 119.595 mil. USD in 2019 (- 2,1%).

A cincea pozitie este ocupata de Samsung - 94.494 mil. USD in 2020, fata de 91.282 mil. USD in 2019 (+ 3,5%).

Dintre companiile din Top 5 al celor mai valoroase branduri, Amazon a avut cea mai spectaculoasa evolutie istorica.

In anul 2013, conform "Brand Finance Global 500", Amazon valora "doar" 25.000 mil USD, asadar in numai 7 ani, valoarea companiei a crescut de aproape 9 ori.

Top 10 al celor mai valoroase branduri este completat de ICBC (cea mai mare banca de stat din China) - 80.791 mil. USD, Facebook - 79.804 mil. USD, Walmart (companie americana, cel mai mare retailer din lume) - 77.520 mil. USD, Ping An (companie chineza ce activeaza in domeniul asigurarilor, serviciilor bancare si financiare) - 69.041 mil. USD si Huawei - 65.084 mil. USD.

Asadar, intre primele 10 cele mai valoroase branduri din lume 6 sunt americane, 3 sunt chinezesti si 1 din Coreea de Sud.

In ceea ce priveste viteza de crestere pe parcursul anului 2019, cel mai "vioi" brand din lume s-a dovedit a fi Tesla, a carui valoare a crescut cu 64,9%.

La polul opus, cea mai mare scadere (- 29,0%) a inregistrat-o Boeing, datorita incidentelor in care au fost implicate aeronavele 737 Max.

In functie de sectorul in care activeaza, brandurile din industria IT&C sunt cele mai valoroase (14% din valoarea cumulata a brandurilor din "Brand Finance Global 500"), urmate de cele din domeniul bancar (13,1%), retail (11,3%), telecomunicatii (7,9%), auto (7%), media (6,4%), petrol si gaze (5,4%), asigurari (4,7%). 30,1% din valoarea totala apartine brandurilor care activeaza in alte domenii decat cele mentionate.

Dupa tara de origine, cele mai valoroase branduri din "Brand Finance Global 500" sunt din SUA (45,4% din valoarea toatala), China (18,9%), Japonia (6,8%), Germania (5,9%), Franta (4,4%), Marea Britanie (2,7%), Coreea de Sud (2,4%) si Canada (1,8%).

Sursa foto: maxpixels.net



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016