Ce esti obligat sa le arati oamenilor din firma, atunci cand ajungi in postura de manager:
Ca ai viziune
Tu unde iti vezi firma in cinci ani? Este o reinterpretare a unei intrebari de tip cliseu de la interviurile de angajare, insa una care ar trebui sa fie rostita mai des managerilor. Viziunea este un element critic in orice business, care depaseste obligatiile zilnice, atributiile si modul in care stii sa delegi ceea ce are de facut fiecare angajat. Aceasta reprezinta o strategie pe termen lung pe care esti capabil sa o construiesti si sa o transmiti la nivelul intregii firme. Spre exemplu, omul de afaceri Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, explica modul in care strategia sa de business este orientata pe termen lung si determina directia de dezvoltare, plecand de la nevoile angajatilor sai. „Multi proiecteaza fara locuri de parcare si fara a lua in calcul dorintele angajatilor. Se dezvolta extrovertit, cu accent pe expansiune si ignora anumite detalii. Noi ne dezvoltam cu accent pe nevoile angajatilor care lucreaza in cladirile noastre”, declara acesta.
Ca esti credibil
La fel cum si in viata personala se aplica, acelasi lucru este valabil si in mediul profesional. Fara credibilitate, functia pe care o detii nu are nicio putere si influenta. Credibilitatea ta ca manager este data de capacitatea de a gasi solutii utile in fata problemelor, de a gestiona echilibrat orice situatie ai intampina la birou si de a putea trata corect angajatii din echipa ta. Masura dubla si deciziile luate fara a putea argumenta de ce anumite lucruri merg intr-un anume fel pot naste indoieli ale angajatilor fata de bunele tale intentii. Pana la urma, chiar daca esti manager, mediul de lucru este un colectiv in care si tu esti la fel de dependent de oamenii din subordine asa cum si ei sunt dependenti de tine.
Ca poti fi un mentor
Multi angajati, mai ales cand se afla la inceput de drum sau intr-un impas la nivel profesional, nu cauta un sef bun si un loc de munca bine platit, ci mai mult un mentor. Desigur, primele doua raman doua puncte importante, insa capacitatea de a mentora oamenii de langa tine te va ajuta sa castigi un lucru foarte rar si greu de construit, si anume loialitatea.
Angajatii iarta pana si greselile manageriale, atata timp cat stiu precis ca intentiile tale sunt bune, ca esti un excelent profesionist si un manager capabil sa sa invete din propriile sale greseli.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: fizkes
Ultimele NOUTATI
Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese
Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service
Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?
Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense
De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
SANATATE LA CONCEDII MEDICALE: A FI SAU A NU FI?!
Cum pot face salariatii punte intre 1 mai si Pastele ortodox? Specialistii explica procedura
Cum poti, ca manager, sa mentii echilibrul intre viata personala si cea profesionala
Contract de comodat intre doua persoane juridice: ce riscuri fiscale trebuie sa luati in considerare
Te-ar putea interesa si
Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?
Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense