Cum puteti castiga noi clienti fara sa cheltuiti absolut niciun ban
Este foarte natural ca un client care a fost multumit de produsul sau serviciul dvs. sa va vorbeasca de bine in fata unui prieten sau a unui partener de afaceri. De-aceea nu trebuie decat sa va dati silinta ca acest lucru sa se intample cat mai des. Publicitatea din gura in gura nu costa nimic si va aduce clienti foarte pretiosi, deja interesati de ceea ce oferiti.
De ce clientii castigati pe aceasta cale sunt atat de pretiosi? Simplu:
1. Se rezolva de la bun inceput problema increderii. Sentimentul de incredere sta la baza oricarei relatii de afaceri si stiti foarte bine cat de greu este sa castigati increderea unui client nou (si cat timp consumati pentru asta).
Nu uitati ca, intotdeauna cand citeste despre o oferta care i se face, orice persoana se gandeste cam in felul urmator: "Da, da... cuvinte frumoase... Dar de ce ar trebui sa am incredere in firma aceasta?". Ca urmare, fiecare companie cauta sa-si mareasca credibilitatea si de-aceea investeste bani grei in pagini web impresionante sau in birouri aspectuoase.
Nimic insa nu poate inlocui credibilitatea pe care o da recomandarea din partea unui prieten. O astfel de recomandare rezolva imediat problema increderii, fara alte intrebari.
2. Se reduc in mod considerabil cheltuielile. Un calcul pe care putini intreprinzatori il fac se refera la costul achizitionarii unui nou client din punct de vedere al publicitatii necesare pentru a-l aduce la usa firmei si al timpului alocat. Faceti acest calcul si veti descoperi cat de pretios este cineva care va aduce clienti noi (si cat de important este sa aveti grija de clientii deja existenti).
3. Va mariti reteaua de potentiali clienti. Si asta deoarece fiecare client nou aduce cu el propria lui retea de cunostinte, prieteni, parteneri de afaceri etc. Si el va poate recomanda acestei retele.
Acum, dupa ce am vazut cat de importanti sunt acesti clienti recomandati, se pune, logic, intrebarea: ce puteti sa faceti pentru ca ei sa fie cat mai multi? O posibilitate, evident, este sa va imbunatatiti permanent produsul sau serviciul si sa lasati lucrurile sa se intample natural, adica sa stati si sa asteptati ca persoanele multumite de serviciile dvs. sa va recomande si altora.
Este si aceasta o varianta, dar, din pacate, ea nu da rezultate decat pe termen lung.
Optiunea corecta este sa treceti pur si simplu la faza activa, care inseamna sa le cereti clientilor actuali si, de fapt, tuturor celor care au o legatura oarecare cu firma dvs. sa va furnizeze nume ale altor potentiali clienti!
Intrebati-i pe toti cei cu care veniti in contact daca nu va pot recomanda pe cineva care e posibil sa aiba nevoie de serviciile dvs. Desi s-ar putea sa vi se para banala, aceasta strategie, daca este urmata cu inteligenta, va poate dubla dintr-un foc volumul vanzarilor, cu un efort minim in comparatie cu alte strategii.
Desigur, toate recomandarile de mai sus se bazeaza pe presupunerea ca cei mai multi dintre clientii dvs. sunt satisfacuti de produsul pe care il oferiti, de sistemul de plata, de promptitudinea livrarii etc. si ca, in consecinta, ei nu vor avea retineri in a va trimite la usa prieteni de-ai lor. Dar daca nu este asa... Dat fiind ca vestile rele se raspandesc mult mai repede decat cele bune, e clar ca strategiile descrise pana acum nu va vor fi de niciun folos.
Sursa foto: www.pexels.com