Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cat costa o cursa cu aplicatiile Uber, Clever si Bolt, dupa aparitia Ordonantei taximetristilor


Cat costa o cursa cu aplicatiile Uber, Clever si Bolt, dupa aparitia Ordonantei taximetristilor
de la 16 Mai. 2019
Cat costa o cursa cu aplicatiile Uber, Clever si Bolt, dupa aparitia Ordonantei taximetristilor
Tags: uberbolttaxifyride sharingtaxiordonanta taximetristilortarife ubertarife taxifytransporttrafic

Companiile de ride-sharing din Romania, Uber, Clever si Taxify (Bolt), vor functiona dupa noi reguli, incepand de joi, cand intra in vigoare "Ordonanta taximetristilor". Odata cu aceasta, romanilor le va fi destul de dificil sa mai gaseasca masini disponibile ale companiilor de ride sharing. Dar sa vedem cum s-a ajuns in aceasta situatie si ce interdictii vor avea Uber si Taxify incepand de joi.


Update: Update: Dupa Ordonanta taximetristilor,  in trafic au iesit cu 25% mai putini soferi Uber si Bolt, iar politistii au aplicat deja amenzi

 

Dupa intrarea in vigoare a Ordonantei taximetristilor, in trafic au iesit cu 25% mai putini soferi ai aplicatiilor de ride sharing, decat intr-o zi normala. Acest lucru a crescut timpii de asteptare cu aproximativ 10 minute. De asemenea, si politistii si-au intrat in atributii, si au impartit deja amenzi, insa companiile de ride-sharing si-au declarat disponibilitatea de a sustine financiar si juridic soferii care vor avea dificultati.

Totusi, politistii rutieri au amendat, joi, cu cate 1.000 de lei patru soferi de Uber care transportau clienti, trei dintre acestia fiind lasati, de asemenea, fara certificatul de inmatriculare si fara placute pentru o perioada de 6 luni, informeaza Brigada Rutiera.
 

Potrivit Brigazii Rutiere, fiecare dintre cei patru au primit 1.000 lei amenda:
 
„- 1 conducator auto in varsta de 34 de ani care efectua transport public de persoane contra cost in regim de inchiriere, transportand clientul pe raza Mun. Bucuresti, desi este autorizat sa efectueze acest tip de transport pe raza altei localitati din jud. Ilfov, sanctiune prevazuta de art. 52 alin (2), lit. v si sanctionata de art. 55 pct. 3), lit. a din Legea 38/2003 privind transportul in regim taxi sau de inchiriere.
 
- 3 conducatori auto au fost sanctionati pentru efectuarea transportului public de persoane contra cost in regim de inchiriere, fara a detine autorizatie taxi valabila sau copie conforma pentru transportul de persoane in regim de inchiriere, sanctiune prevazuta de art. 7 alin (2) si sanctionata de art. 55 pct. 3), lit. h din Legea 38/2003 privind transportul in regim taxi sau de inchiriere”, informeaza sursa citata.
 
Potrivit Brigazii Rutiere, in cazul ultimilor trei soferi, ca masura complementara, s-a dispus suspendarea dreptului de utilizare a masinii pentru o perioada de 6 luni, prin retinerea certificatului de inmatriculare si a placutelor cu numarul de inmatriculare.
 
Modificarile operate de Executiv la Legea taximetriei, adoptate ca urmare a protestelor taximetristilor, au intrat in vigoare joi. Executivul a adoptat pe 29 martie ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementeaza transportul in regim de taxi si de inchiriere, printre altele eliminand din lege expresia "in mod repetat".
 
Decizia venea ca urmare a protestelor repetate ale taximetristilor, care s-au strans in fata Guvernului cerand sa fie reglementata activitatea de ridesharing. Protestatarii acuzau ca in Romania ar fi peste 100.000 de persoane neautorizate care practica ride-sharing.
 
Asadar, in urma modificarilor, a fost eliminata sintagma „in mod repetat” din Legea 38/2003, astfel incat „sanctiunea sa fie aplicabila atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public in mod ilegal”.
 

Update: Activitatea aplicatiei Clever in Romania nu este afectata de intrarea in vigoare a modificarilor aduse Legii taximetriei


Aplicatia de ride sharing, Clever, a oferit deja o prima pozitie in raport cu noua legislatie din domeniu. Reprezentantii platformei spun ca noile reglementari nu vor afecta desfasurarea activitatea Clever in Romania. Oficialii platformei mai spun ca aplicatia mobila Clever functioneaza exclusiv in colaborare cu soferi autorizati, fie ca sunt soferi de taxi sau soferi in regim rent a car, oferind pasagerilor acces simplu si rapid la cele mai bune variante de transport disponibile, respectand parametrii legislatiei in vigoare. 

Citeste aici intreaga declaratie a reprezentantilor Clever despre Ordonanta taximetristilor

Update: Ministrul Transporturilor: Uber nu este interzis. Am discutat cu reprezentantii platformelor electronice, lucram la o ordonanta 


Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a afirmat, joi, ca platformele de ride sharing  nu au fost interzise prin lege, ca sunt "supozitii" conform carora soferii acestor platforme vor fi amendati pentru practicarea transportului de persoane si ca Guvernul lucreaza la o ordonanta care sa reglementeze activitatea firmelor de acest tip. 
 
"Uberul poate functiona, nu este interzis. Cine a aruncat aceasta marota pe piata probabil ca vrea sa se foloseasca de ele in campania electorala. Noi am dat o ordonanta care combate pirateria, nu are nicio treaba cu platformele electronice, din contra, aceste platforme nu au fost reglementate de cinci ani de zile de catre nimeni. Iata ca acuma Guvernul PSD lucreaza la o ordonanta impreuna cu cei care detin aceste platforme, am finalizat in proportie de 90 la suta ordonanta cu reglementarea Uber, Clever, Bolt", a afirmat Razvan Cuc

In opinia oficialului, stirile conform carora aceste servicii au fost interzise prin lege sunt "fake news total" .
 
"Eu am vazut ca ei au si iesit cu niste comunicate vizavi de soferii care lucreaza pentru ei si le-au spus sa stea linistiti, dar vad ca asta nu se promoveaza in presa, se promoveaza doar faptul ca Uberul ar fi fost interzis, desi nimeni nu a interzis Uberul, deci este un fake news total. Sunt supozitii ca ei vor fi amendati, nu am vazut pana acuma nimic sa fie de asa natura. Deci, pe de o parte, Uberul nu este interzis, pe de alta parte Guvernul PSD reglementeaza aceasta problema", a adaugat ministrul Transporturilor. 
 
In cele din urma, Razvan Cuc a precizat ca a avut intalniri cu reprezentantii platformelor de ride sharing, carora le-a promis ca va crea cadrul legal pentru ca aceste servicii sa se poata desfasura fara nicio problema legala.

Update: Ordonanta a intrat in vigoare. Primele reactii din trafic


Ordonanta taximetristilor a intrat in vigoare joi, dar se pare ca nu a schimbat cu mult situatia, fiindca soferii care utilizeaza “Uber”, “Bolt” sau “Clever” au onorat comenzile si dupa miezul noptii. Ei sustin ca lucreaza legal si ca nu se tem de aceasta Ordonanta de Urgenta.
 
Ordonanta anti-aplicatii prevede ca in situatia in care un sofer de la aplicatiile Uber, Bolt, Clever va fi prins transportand pasageri, va putea fi sanctionat de la prima abatere. Nu de la a doua, asa cum se intampla pana acum.
 
Sanctiunile sunt extrem de dure. Soferii pot ramane fara placutele de inmatriculare pentru 6 luni si platesc o amenda de pana la 50.000 de lei. Atunci cand a fost aprobata Ordonanta, Ministrul Dezvoltarii a promis ca pana pe 16 mai aplicatiile vor fi reglementate printr-o alta ordonanta.

Reprezentantii aplicatiilor de ride sharing se tem ca taximetristii vor organiza adevarate ambuscade pentru a-i prinde pe soferii de Uber, Bolt sau Clever, pe care ii vor comanda chiar ei si apoi vor chema politia.
 
Pana atunci, dupa primele ore de la intrarea in vigoare a Ordonantei taximetristilor, oamenii circula cu aceeasi intensitate cu aplicatiile de ride sharing, iar soferii Uber, Clever si Bolt par decisi sa efectueze in continuare comenzi.
 

Update: Cat costa o cursa cu aplicatiile de ride sharing dupa intrarea in vigoare a Ordonantei taximetristilor

Incepand de joi, 16 mai, situatia se complica pentru aplicatiile de transport alternativ de persoane. Dupa cum am aratat mai sus, soferii prinsi ca transporta persoane contra cost, risca sanctiuni drastice si e posibil ca oamenii sa fie nevoiti sa astepte foarte mult pana gasesc un sofer disponibil, fiindca aplicatiile isi vor restrange activitatea.

Prima zi dupa intrarea in vigoare a Ordonantei a pastrat insa ritmul de trafic la acelasi nivel. Oamenii au gasit soferi disponibili si, dupa cum am vazut, nici soferii nu par speriati de noua legislatie, si spun ca isi vor mentine jobul. 

Unele tarife s-au dublat


Digi24.ro a comparat care este pretul unei curse inainte de intrarea in vigoare a Odonantei si care este pretul unei curse asemanatoare pe 16 mai dupa ce OUG a inceput sa-si faca efectele. 
 
Vom constata ca unele curse sunt chiar si de doua ori mai scumpe. Iata trei situatii concrete:

1. O cursa de la Piata Romana pana pe Soseaua Panduri costa joi dimineata intre 20 si 25 de lei. De obicei, o astfel de cursa intr-o zi obisnuita ar fi fost la jumatate, in jurul a 10 lei.

 
2. O cursa de la statia de metrou Pipera pana la Piata Unirii costa joi dimineata aproape 50 de lei. In mod obisnuit, un client ar fi platit in mod obisnuit mai putin de 30 de lei.



3. Pretul unei alte curse a crescut cu aproape 50% in cazul unei aplicatii si s-a dublat in cazul celeilalte. O astfel de cursa ar fi costat in mod normal suma minima, adica 9 lei.
 
Este important sa mentionam si faptul ca joi dimineata, conditiile meteo nu au fost favorabile, a plouat in Capitala, si, de obicei, tarifele pe aceasta vreme cresc, insa dublarea lor este o consecinta clara a faptului ca soferii care isi asuma riscul de a incalca legislatia, vor macar sa aiba profit mai mare.

Update: Ministrul Transporturilor: Uber nu este interzis. Am discutat cu reprezentantii platformelor electronice, lucram la o ordonanta 

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a afirmat, joi, ca platformele de ride sharing  nu au fost interzise prin lege, ca sunt "supozitii" conform carora soferii acestor platforme vor fi amendati pentru practicarea transportului de persoane si ca Guvernul lucreaza la o ordonanta care sa reglementeze activitatea firmelor de acest tip. 
 
"Uberul poate functiona, nu este interzis. Cine a aruncat aceasta marota pe piata probabil ca vrea sa se foloseasca de ele in campania electorala. Noi am dat o ordonanta care combate pirateria, nu are nicio treaba cu platformele electronice, din contra, aceste platforme nu au fost reglementate de cinci ani de zile de catre nimeni. Iata ca acuma Guvernul PSD lucreaza la o ordonanta impreuna cu cei care detin aceste platforme, am finalizat in proportie de 90 la suta ordonanta cu reglementarea Uber, Clever, Bolt", a afirmat Razvan Cuc

In opinia oficialului, stirile conform carora aceste servicii au fost interzise prin lege sunt "fake news total" .
 
"Eu am vazut ca ei au si iesit cu niste comunicate vizavi de soferii care lucreaza pentru ei si le-au spus sa stea linistiti, dar vad ca asta nu se promoveaza in presa, se promoveaza doar faptul ca Uberul ar fi fost interzis, desi nimeni nu a interzis Uberul, deci este un fake news total. Sunt supozitii ca ei vor fi amendati, nu am vazut pana acuma nimic sa fie de asa natura. Deci, pe de o parte, Uberul nu este interzis, pe de alta parte Guvernul PSD reglementeaza aceasta problema", a adaugat ministrul Transporturilor. 
 
In cele din urma, Razvan Cuc a precizat ca a avut intalniri cu reprezentantii platformelor de ride sharing, carora le-a promis ca va crea cadrul legal pentru ca aceste servicii sa se poata desfasura fara nicio problema legala.

Cum a inceput totul?

Trebuie sa aducem in discutie faptul ca, in ultimele luni, taximetristii au desfasurat ample proteste in toata tara, dar mai ales in Bucuresti, nemultumiti fiind de cota de piata tot mai mare a companiilor de ride-sharing, care, spun taximetristii, le-ar "fura" clientii.

Ca urmare a protestelor, pe umerii guvernantilor a fost pusa o presiune uriasa, aceea de a face ordine in piata de profil din Romania si a stabili clar care sunt drepturile taximetristilor si care sunt cele ale companiilor de ride-sharing.

Desi reprezentantii Uber si Taxify si-au declarat si ei nemultumirea cu privire la "Ordonanta taximetristilor", Guvernul nu a cedat si a adoptat acest act normativ, care prevede, concret, ca dreptul de a transporta persoane contra cost revine numai soferilor de autobuz, angajatilor diverselor firme de rent-a-car si taximetristilor cu licente valabile.

Astfel, taximetristii "de ocazie" ai Clever, Uber si Taxify(Bolt) nu mai pot transporta persoane contra cost, fiindca nu detin licente si nici nu le pot obtine in conditiile legii.

Amenzi usturatoare pentru soferii Uber, Clever si Taxify(Bolt) care nu respecta noua lege

 
Mai mult decat atat, Guvernul a prevazut si o posibila piata neagra a transportului de persoane, si, astfel, Ordonanta prevede sanctiuni drastice pentru soferii care aleg sa incalce legea si sa transporte persoane in continuare, contra cost.
 
"Ordonanta taximetristilor" prevede amenzi usturatoare pentru acestia, ce vor fi aplicate incepand de joi, 16 mai si  pot ajunge pana la suma de 5.000 de lei. 
 
In aceste conditii, este de asteptat ca multi dintre taximetristii Uber, Clever si Taxify(Bolt) sa renunte la aceasta activitate. 
 
Evident, nu doar companiile de ride-sharing vor avea de pierdut de pe urma acestei Ordonante, ci si cei peste 2,5 milioane de locuitori ai tarii noastre care apeleaza la Clever, Uber sau Taxify, in detrimentul taximetristilor clasici.

Chiar daca, asa cum arata Ordonanta astazi, drepturile transportatorilor alternativi par excluse cu desavarsire, e posibil ca autoritatile sa intervina asupra masurii si sa creeze un cadru legal si pentru companiile de ride-sharing. Cel mai probabil, acest lucru se va intampla la presiunea societatii, daca aceasta se va manifesta, nemultumita de exluderea de pe piata a acestor servicii.
 
Pana atunci, insa, oamenii vor fi nevoiti sa apeleze, incepand de joi, 16 mai, tot la taximetristii clasici, pe care unii dintre ei ii acuza ca nu au un comportament tocmai adecvat in raport cu clientul si, mai mult decat atat, percep tarife ireal de mari, pentru cursele efectuate.

Companiile de ride-sharing isi vor restrange drastic activitatea


Cel mai probabil, in perioada imediat urmatoare, activitatea companiilor de ride-sharing nu va disparea complet, insa va fi drastic diminuata. Acest lucru il declara presedintele Asociatiei Coalitia pentru Economie Digitala, Catalin Codreanu. 
 
"Activitatea platformelor de ridesharing va fi grav afectata in Romania in urmatoarele zile.
 
Chiar daca aplicatiile vor continua sa functioneze, pentru ca acestea deservesc milioane de utilizatori, in mii de orase din toata lumea, in Romania, din cauza lipsei unei reglementari specifice si a intrarii in vigoare a unor prevederi din legea taximetriei care pot da nastere unor abuzuri impotriva soferilor parteneri, activitatea acestora poate ajunge aproape de zero.
 
Este posibil ca multi dintre cei 2,5 milioane de utilizatori ai platformelor noastre sa nu gaseasca o masina sau sa aiba un timp de asteptare extrem de mare, din cauza reducerii activitatii soferilor inscrisi pe aceste platforme", a spus oficialul pentru Ziare.com.
 
Din spusele lui Codreanu deducem, deci, ca Uber, Clever si Taxify(Bolt) nu vor disparea complet de pe piata, dar va fi o adevarata "aventura" pentru romani sa gaseasca masini disponibile, mai ales la orele de varf.
 

Masura Guvernului vine la doar cateva zile dupa ce companiile de ride-sharing si-au modificat tarifele

Uber scumpeste tarifele pentru orele de varf

 
In intervalele orare de varf, tariful de baza UberX va creste pana la 1.56 de lei, in timp ce tariful de baza Uber Select si Uber Green va ajunge pana la 1.98 de lei.
 
In ceea ce priveste UberX, tariful pe minut va fi de 0.26 de lei, in timp ce tariful pe kilometru va creste pana la 1.56 de lei. In tot acest timp, tariful minim pentru o cursa va creste de la 10 la 12 lei. In cazul Uber Select si Uber Green, tariful pe minut va ajunge pana la 0.34 de lei, in timp ce tariful pe kilometru creste pana la 1.98 de lei. In cele din urma, tariful minim pentru o cursa cu aceste servicii va creste pana la 14.4 lei. 
 
Intervalele orare considerate a fi “de varf” de cei de la Uber sunt de luni pana vineri, intre orele 7 si 10, de luni pana joi, intre orele 16 si 19, respectiv vineri, intre orele 13 si 19. 
 

Bolt schimba tarifele in Bucuresti, la orele de varf, anuntand ieftiniri

 
In comparatie cu Uber, compania rivala Taxify (Bolt) a redus tarifele, de la inceputul acestei saptamani, cu 15% pentru cursele la orele de varf in Bucuresti. 
 
Orele de varf stabilite acum de Uber sunt:
 
Luni – Vineri, intre orele 07:00-10:00;
 
Luni – Joi, intre orele 16:00-19:00
 
Vineri, intre orele 13:00-19:00.
 
Pentru aceste ore de varf, in cazul curselor Uber, tariful de baza va creste de la 1,3 lei/km la 1,56 lei/km. Totodata, costul minim al unei astfel de curse va creste de la 10 lei la 12 lei. In prezent, pentru cursele obisnuite Bolt, tariful de baza este de 1,3 lei/km plus 0,22 lei/minut, cu un cost minim al cursei de 9 lei.
 
Ramane de vazut cum va reglementa, in cele din urma, Guvernul aceasta situatie, insa un lucru este cert in acest moment: Incepand de joi 16 mai, doar soferii de autobuz, angajatili diverselor firme de rent-a-car si taximetristii cu licente valabile vor mai putea desfasura activitatea de transport persoane contra cost. Sperante, insa, se ivesc la orizont si pentru companiile de ride-sharing, fiindca Executivul lucreaza la un proiect de lege care reglementeaza transportul alternativ de persoane. Initiatorii proiectului sunt mai multi senatori PSD, iar actul normativ este in acest moment in dezbatere la Camera Deputatilor. Vom vedea daca acesta va fi adoptat de Parlament si, mai ales, care vor fi prevederile sale.
 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.7 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016