Se schimba clasamentul puterii pe piata hipermarketurilor din Romania - Lidl, Kaufland, Carrefour, Penny, Mega Image, Auchan. Unul dintre ei pleaca din Romania dupa 24 de ani
carrefour iese de pe piata din romania
Piata hipermarketurilor din Romania va suferi o schimbare semnificativa in urmatoarele luni. Carrefour, unul dintre cele mai mari lanturi de retail din lume, a anuntat ca va iesi de pe piata romaneasca, in urma unei decizii strategice care include vanzarea operatiunilor sale din Romania, Polonia si Argentina.
Carrefour vinde magazinele din Romania
Carrefour, un brand prezent in Romania din anul 2001, a ajuns la o etapa cruciala in strategia sa globala de reducere a prezentei in pietele internationale. Conform publicatiei franceze
L'Informe, retailerul a inceput deja procedura de vanzare a retelei de magazine din Romania, apeland la o banca de investitii pentru a evalua posibilii cumparatori. In prezent, Carrefour detine 458 de locatii in Romania, dintre care 55 sunt hipermarketuri, 188 supermarketuri si 187 de magazine de proximitate. De asemenea, brandul are si 28 de locatii de tip soft discount.
De ce pleaca Carrefour de la noi?
Vanzarile Carrefour in Romania au ajuns la aproape 2,3 miliarde de euro dupa primele noua luni din 2024, inregistrand o crestere de 1,9% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Totusi, in ciuda acestei cresteri, avansul a incetinit semnificativ in al treilea trimestru, pe fondul crizei economice si al masurilor de austeritate care au afectat puterea de cumparare a romanilor. In plus, conform
Profit.ro retailerul francez plateste dobanzi mari pentru imprumuturi, in jur de 55 de miliarde de lei (aproape 11 miliarde de euro), ceea ce face ca expansiunea sa devina mai dificila.
Acest exit al Carrefour din Romania vine intr-un context in care tara noastra a devenit a patra mare piata europeana pentru retailer, dupa Franta, Spania si Belgia, in urma retragerii acestuia de pe piata italiana.
Piata hipermarketurilor in Romania, o competitie apriga
In ciuda retragerii Carrefour, competitia pe piata hipermarketurilor din Romania ramane acerba. Lidl si Kaufland continua sa ocupe primele pozitii, iar alte lanturi precum Profi, Mega Image, Penny si Auchan sunt de asemenea puternic reprezentate. Conform platformei de analiza financiara RisCo.ro, in 2024, sectorul supermarketurilor din Romania a inregistrat o cifra de afaceri totala de 149 miliarde de lei, in crestere cu 4,35% fata de anul precedent. Aceste rezultate subliniaza interesul ridicat al consumatorilor pentru supermarketuri, chiar si in contextul economic provocator.
Carrefour si reorganizarea globala
Decizia Carrefour de a vinde magazinele din Romania face parte dintr-o strategie mai larga de reorganizare a operatiunilor internationale. Retailerul francez vrea sa isi concentreze resursele pe pietele sale traditionale si pe dezvoltarea de noi modele de afaceri, in special in segmentul de comert online si al livrarilor rapide.
Viitorul pietei din Romania
Retragerea Carrefour lasa un gol pe piata din Romania, care ar putea fi acoperit de cei mai mari concurenti, dar si de noii jucatori care ar putea sa isi intensifice expansiunea. Odata cu schimbarile din comportamentul de consum, este de asteptat ca lanturile care vor ramane sa isi adapteze strategia pentru a face fata noilor provocari economice. De asemenea, piata hipermarketurilor va deveni mai concentrata, iar consumatorii vor putea observa o diversificare a ofertelor si o competitie mai puternica pentru loializarea acestora.
Plecarea Carrefour din Romania marcheaza un moment de schimbare important pe piata retailului din tara, iar impactul acestei decizii ar putea remodela complet peisajul competitional. Cu toate acestea, pietele locale raman atractive pentru marii retaileri, iar consolidarea acestora va continua in urmatorii ani. In aceasta dinamica, este clar ca viitorul va aduce atat provocari, cat si oportunitati semnificative pentru toti jucatorii implicati in industria comertului cu amanuntul.
Sursa foto: gov.ro