Studiu: Companiile se concentreaza mai mult asupra relatiilor cu clientii, utilizand retelele sociale
studiucompaniiretele de socializareclientigfkpromovare
Studiul Gfk "Cum folosesc companiile social media" analizeaza care sunt retelele de socializare preferate de oamenii de comunicare din firmele romanesti si scopul in care acestea sunt folosite.
Anul trecut, aproape 70% din companii au apelat in special la promovarea prin Facebook si prin forumurile de discutii (43%).
Intentiile pentru acest an arata o crestere usoara pentru canalele deja existente si bine pozitionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau YouTube, dar si un interes mai accentuat pentru folosirea la scara mai larga a Twitter-ului si blogurilor independente (crestere de 8%, respectiv 6%). Astfel, Twitter ajunge sa fie interesant pentru 19% din companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.
Referitor la scopul in care sunt utilizate aceste medii, studiul GfK remarca in 2012 o concentrare semnificativ mai mare fata de 2011, in privinta relatiilor cu clientii.
Fidelizarea este un obiectiv important in 2012 pentru 60% dintre respondenti (versus 49% in 2011), interactiunea clientilor cu marca pentru aproape jumatate (fata de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relatii cu clientii (customer care) pentru 39%, insemnand o crestere de 10% fata de 2011. Scopuri foarte importante raman cresterea vanzarilor - pentru doua treimi dintre respondenti - si gasirea partenerilor de business - pentru mai mult de jumatate.
"Daca anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imagini de marca sau de companie prin intermediul retelelor sociale, in 2012 companiile constientizeaza mai mult rolul acestora in apropierea de client. Obtinerea unei imagini pozitive este completata acum de indicatorii legati de cresterea vanzarilor, dar si de loializare", a declarat Traian Nastase, online project manager GfK Romania.