Top 5 pasi pentru o imagine pozitiva a afacerii tale
afacerecompaniereputatieimagine
Imaginea publica a societatii, cat si a antreprenorului conteaza foarte mult, atat in momentul lansarii unei afaceri, cat si pe durata de viata a acesteia. Reputatia companiei tale poate fi afectata intr-o secunda, intrucat mediul online ne permite acum sa ne exprimam mult mai rapid si direct.
De aceea, tu ca antreprenor trebuie sa fii atent la serviciile pe care le oferi si la clientii tai. Reputatia firmei tale depinde de calitatea produselor si serviciilor oferite. Nu te gandi ca poti construi reputatia doar oferind cateva servicii de calitate. Nu. Aceasta se construieste intr-un timp indelungat si sa nu uiti niciodata ca se poate pierde foarte rapid.
In acest articol iti prezentam 5 pasi pentru a mentine o imagine publica pozitiva pe piata:
1.Stabileste o relatie de incredere.
Cu siguranta, este unul dintre cei mai importanti pasi, deoarece totul porneste de la incredere. Relația de incredere este greu de mentinut pe termen lung, insa doar asa compania ta va avea o reputatie impecabila, pozitiva in fata clientilor si colaboratorilor. Aceasta imagine pozitiva asigura continuitatea afacerii.
Atat viitorii clienti cat si furnizorii, vor fi afectati de imaginea pe care tu deja o ai pe piata.
Pe langa incredere, este foarte important ca tu, antreprenor sau compania ta sa-si asume problemele sau neintelegerile care apar pe durata unui contract. Sunt elemente negative, insa lasi o impresie buna clientului atunci cand recunosti ca tu esti respunzator pentru aceste probleme.
2.Propune tu in ce mod ti-ar placea sa colaborati.
Cand negociezi un contract cu un furnizor sau un client, ar fi bine sa propui tu conditiile in care vrei sa colaborati. Nu te gandi ca omul din fata ta va accepta din prima, insa poti veni cu mai multe propuneri, evident, favorabile pentru tine. Pana la urma, veti ajunge la un numitor comun, la o intelegere care sa multumeasca ambele parti. Prin faptul ca tu vii cu propuneri, vei castiga o putere de negociere superioara.
3. Ofera beneficii partenerilor tai.
Indiferent cat de mari sau cat de mici sunt, la semnarea unui contract incerca sa oferi anumite beneficii clientilor sau furnizorilor.
De exemplu, daca tu vii cu propunerea unui termen restrans de plata, ai putea veni si cu un beneficiu. Clientii care isi achita datoriile la timp primesc o reducere comerciala.
4. Comunica foarte mult.
Comunicarea continua si eficienta are un rol foarte important in pastrarea unei imagini pozitive pe piata. Chiar daca ai semnat un contract cu clientul tau si acolo sunt scrise foarte clar care sunt drepturile si obligatiile, nu acolo se incheie totul. Trebuie sa-l informezi continuu pe clientul tau si in plus sa oferi si ceva in plus.
De asemenea, ii poti reaminti clientului anumite informatii care stii, cu siguranta, ca il intereseaza.
5. Respecta-ti obligatiile asumate.
Fa ceea ce spui ca faci. Nu e destul doar sa semnezi un contract, ci trebuie sa si respecti ceea ce scrie acolo. Daca tu vrei ca partenerul tau sa fie corect, atunci, asa trebuie sa fii si tu. Nu uita ca obligatiile contractuale trebuie respectate de ambele parti. In cazul in care alegi sa nu faci lucru acesta, reputatia ta va scadea, iar orice incercare de a-ti reface imaginea va fi foarte dificila.
Citeste si:
Top 5 motive pentru care ar trebui sa ai un manager de proiect in compania ta