Valul de concedieri continua la firmele din Romania! Un nou gigant da sute de oameni afara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Valul de concedieri continua la firmele din Romania! Un nou gigant da sute de oameni afara
Valul de concedieri continua la firmele din Romania! Un nou gigant da sute de oameni afara
de Adrian Somai la 04 Oct. 2025
Urmareste-ne pe Google News
fujikura automotivefabrica dejconecdieri colectivelocuri de munca

Valul de concedieri colective care a lovit in ultimele luni piata muncii din Romania face o noua victima. De aceasta data, este vorba despre fabrica japonezilor de la Fujikura Automotive Romania, din Dej, judetul Cluj. Astfel, unul dintre cei mai importanti producatori de cablaje auto din tara, a anuntat ca va renunta la aproximativ 230 de angajati incepand cu luna octombrie. Decizia vine pe fondul scaderii cererii pentru produsele realizate aici, in special cabluri si componente destinate grupului Volkswagen.


Angajatii vizati de concedieri au inceput deja sa primeasca notificarile, vestea provocand neliniste nu doar printre cei afectati, ci si la nivelul comunitatii locale. Fabrica din Dej este unul dintre marii angajatori din zona, iar pentru multi locuitori reprezinta principala sursa de venit. 
 
Totusi, autoritatile locale dau asigurari ca situatia nu va genera o criza sociala majora, intrucat multe dintre persoanele disponibilizate ar urma sa fie preluate de alte companii din regiune. „Marea majoritate a celor disponibilizati isi vor gasi rapid loc de munca in alte fabrici din Dej si imprejurimi”, au transmis reprezentantii Primariei Dej.
 
Problemele de la Dej sunt strans legate de situatia tensionata prin care trece industria auto europeana. Grupul Volkswagen, principalul beneficiar al productiei Fujikura Romania, a anuntat recent suspendarea temporara a activitatii in mai multe uzine din Germania, printre care Zwickau, Dresda si Hanovra, din cauza cererii tot mai slabe pentru masinile electrice. 
 
Modele precum VW ID.3 sau Audi Q4 e-tron, desi au dominat clasamentele vanzarilor in Europa, nu mai reusesc sa mentina ritmul de vanzari asteptat, in conditiile in care clientii devin mai precauti pe fondul dobanzilor ridicate si al incertitudinii economice. Acest recul se rasfrange inevitabil asupra furnizorilor, inclusiv asupra fabricii din Romania.
 
Desi compania a raportat in 2024 o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de lei si un profit net de circa 2,6 milioane de lei, rezultatele nu au fost suficiente pentru a evita masurile de restructurare. Numarul angajatilor era la finalul anului trecut de 758, ceea ce inseamna ca reorganizarea va reduce personalul la aproximativ 500 de persoane. Oficialii companiei au precizat ca productia va continua, dar la o capacitate mai redusa, in conformitate cu cererea de pe piata.

Concedierile colective risca sa devina o tendinta in industriile dependente de exporturi

Situatia de la Dej nu este un caz izolat. In ultimele luni, mai multe companii mari, inclusiv din sectorul auto si IT, au recurs la masuri similare, invocand scaderea comenzilor si nevoia de adaptare la noile realitati economice. Specialistii in resurse umane atrag atentia ca disponibilizarile colective tind sa devina o tendinta in Romania, mai ales in industriile puternic dependente de exporturi. In timp ce economia locala arata semne de rezilienta, companiile integrate in lanturi globale se dovedesc a fi primele care resimt fluctuatiile internationale.
 
Pentru angajatii care isi pierd locul de munca, perioada urmatoare va fi una de tranzitie dificila. Chiar daca exista sanse mari ca acestia sa fie absorbiti de alte firme din zona, procesul presupune incertitudine si adaptare. Multi dintre cei vizati au lucrat ani de zile la Fujikura si se confrunta acum cu perspectiva de a lua totul de la capat. „Pentru noi, fabrica era ca o familie. Nu ne-am asteptat ca, dupa atatia ani, sa fim nevoiti sa plecam”, a marturisit un angajat, sub protectia anonimatului.
 
Cazul Fujikura scoate din nou la iveala fragilitatea locurilor de munca din industriile dependente de cererea externa. De la criza semiconductorilor si pana la scaderea actuala a vanzarilor de masini electrice, fiecare soc din piata globala se resimte rapid si in Romania. Pentru autoritati, provocarea este sa asigure mecanisme de reconversie profesionala si sprijin rapid pentru comunitatile afectate. 

        Citeste si: Sondaj surprinzator despre inteligenta artificiala si piata muncii. Concentrix: Peste 70% dintre companii vad AI ca partener al angajatilor, nu ca inlocuitor

Sursa foto: freepik.com
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Puterea de cumparare a romanilor, greu incercata la final de an si in 2026
Economie

Puterea de cumparare a romanilor, greu incercata la final de an si in 2026

today13 Nov. 2025
EDITORIAL Cat de cinstit era Ceausescu?
Afla...

EDITORIAL Cat de cinstit era Ceausescu?

today12 Nov. 2025
Bugetul UE 2028 - 2034. Sefa Comisiei Europene propune mai multi bani ca niciodata
Extern

Bugetul UE 2028 - 2034. Sefa Comisiei Europene propune mai multi bani ca niciodata

today12 Nov. 2025
Reforma pensiilor speciale ramane blocata. Trei ore de discutii la Cotroceni, fara niciun rezultat
Ultima ora

Reforma pensiilor speciale ramane blocata. Trei ore de discutii la Cotroceni, fara niciun rezultat

today12 Nov. 2025
Decizie BNR. Ratele la banci raman scumpe si in aceasta iarna
Financiar-Bancar

Decizie BNR. Ratele la banci raman scumpe si in aceasta iarna

today12 Nov. 2025
7 moduri in care sanatatea oaselor iti influenteaza zambetul si viata
Sanatate

7 moduri in care sanatatea oaselor iti influenteaza zambetul si viata

today12 Nov. 2025
Nicusor Dan avertizeaza: Persistenta fenomenului coruptiei subrezeste statul
Ultima ora

Nicusor Dan avertizeaza: Persistenta fenomenului coruptiei subrezeste statul

today12 Nov. 2025
Salariul mediu a urcat la peste 5400 de lei. Dar cat mai valoreaza, in realitate, leafa romanilor in 2025?
Economie

Salariul mediu a urcat la peste 5400 de lei. Dar cat mai valoreaza, in realitate, leafa romanilor in 2025?

today12 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x