Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce spun romanii despre politicieni?


Ce spun romanii despre politicieni?
de la 31 Ian. 2018
Ce spun romanii despre politicieni?
Tags: asociatia activ

Bucuresti, 30 ianuarie 2018. Asociatia pentru Combaterea Traficului Ilicit „Viitorul” (ACTIV) – primul ONG care s-a implicat activ in lupta impotriva traficului ilicit – isi propune ca in 2018, in parteneriat cu institutiile statului sa participe la intocmirea unei strategii coerente si eficiente de lupta impotriva contrabandei si a traficului cu produse contrafacute.


73% dintre romani ar vota un politician care se implica in combaterea traficului ilicit


Asociatia ACTIV porneste in realizarea acestei strategii de la studiul privind perceptia romanilor asupra traficului ilicit, studiu realizat in colaborare cu Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie – IRES. Realizat pe un esantion national reprezentativ de 1.200 de persoane, studiul releva faptul ca 90% dintre romani au o parere proasta despre contrabanda. Totodata, arata ca aproape 20% dintre romani ar cumpara un produs de contrabanda datorita pretului mai mic.

Referitor la perceptia romanilor in privinta implicarii autoritatilor de stat in combaterea fenomenului, se observa ca Politia Romana (82%), Politia de Frontiera (80%), Directia Generala a Vamilor (75%), Serviciul Roman de Informatii (68%) sunt institutiile creditate cu cele mai bune rezultate. La polul opus, aproape 2 din 3 romani considera ca institutiile politice precum Parlamentul, consiliile locale si Guvernul nu se implica suficient pentru a opri traficul ilicit.

Intr-un numar extrem de mare, aproape 75% dintre respondenti spun ca ar vota un politician care ar avea o atitudine diferita si o activitate sustinuta in combaterea contrabandei.

“Am pus aceasta intrebare pentru oamenii politici, pe care dorim sa ii avem parteneri in elaborarea strategiei de lupta impotriva traficului ilicit. Am vrut sa vedem care este perceptia publicului vizavi de implicarea dansilor in combaterea fenomenului. Si la intrebarea daca ar vota un politician care se implica activ in combaterea contrabandei, un procent de 73 % dintre cei care ne-au raspuns au spus ca ar face-o. Cred ca e un lucru de care oamenii politici ar trebui sa profite avand aceasta informatie, e clar ca publicul constientizeaza nevoia de implicare prin masuri de natura legislativa”, spune Daniel Maracineanu, Director General Asociatia ACTIV.

Daca ar fi sa facem o segmentare a celor 73% dintre romani care ar vota un politician implicat, am observa ca 68,9% sunt din categoria 18-35 ani, 76,8% cu varsta intre 36-50 de ani, 80.5% din categoria de varsta de 51-65 de ani si 62,7% cu varsta peste 65 de ani. Segmentarea pe studii arata ca 64,5% dintre cei care ar vota au studii elementare, 76,2% au studii medii si 81,8% au studii superioare.

„Daca ii intrebam pe romani care este impactul acestui fenomen asupra economiei, 94% dintre respondenti identifica un impact negativ. Procentul scade la 89% cand ii intrebam despre impactul traficului ilicit asupra bugetului de stat. Marea problema apare in momentul in care ii intrebam in ce masura considera ca sunt afectati in mod direct de efectele contrabandei si ale traficului cu produse contrafacute. Procentul de persoane care constientizeaza impactul fenomenului scade brusc de la 94% la 54%, practic doar 54% dintre romani considera ca traficul ilicit in general ii afecteaza direct in mare masura. Aici este marea problema, pentru ca de fapt traficul ilicit ne afecteaza in mod direct pe noi toti. Sunt doua categorii de riscuri: riscul direct al consumatorului in momentul in care apeleaza la astfel de produse, care ii pot pune in pericol viata, integritatea corporala si, riscul indirect care este determinat in primul rand de potentiala pierdere a locului de munca, pentru ca aceste produse fac o concurenta neloiala agentilor economici, si doi la mana, cel mai mare impact, asupra bugetului de stat pentru ca pierderile sunt de ordinul miliardelor de euro”, adauga Daniel Maracineanu.

Aproximativ jumatate dintre subiectii cercetarii (52%) spun ca nu cunosc nicio actiune de combatere a contrabandei, iar dintre cei care ofera un raspuns cu privire la acest subiect, cei mai multi fac referire la actiuni de rutina, precum controale, razii si verificari (23%).

Intrebati ce considera ca ar trebui facut in mod special pentru ca nivelul contrabandei sa scada, romanii declara ca ar trebui: sa sporeasca controalele si sa se aplice masuri mai drastice (22%), implicare mai activa a autoritatilor competente (15%), cresterea pedepselor (11%), punerea in aplicare a legilor si inasprirea legilor (9%), cresterea nivelului de trai (6%).

Insa ingrijorator este faptul ca doar 1% dintre romani spun ca ar trebui denuntate faptele de contrabanda, ceea ce demonstreaza inca o data ca spiritul civic al romanilor este inca foarte scazut.

DESPRE ASOCIATIA ACTIV

Asociatia pentru Combaterea Traficului Ilicit „Viitorul” (ACTIV) este o organizatie care isi propune sa fie un mediator intre institutiile statului responsabile de combaterea traficului ilicit si industriile afectate, prin colaborari punctuale, schimburi de informatii si parteneriate. De asemenea, asociatia isi doreste sa fie liantul intre stat, consumatori si producatorii de marfuri afectati de fenomenul traficului ilicit. Asociatia are drept scop promovarea, sprijinirea realizarea si coordonarea de activitati care sa contribuie la constientizarea publicului si a autoritatilor cu privire la efectele negative ale traficului ilicit de marfuri. ACTIV promoveaza urmatoarele valori: integritatea, responsabilitatea, respectul si cooperarea. Comertul ilicit reprezinta, conform unei definitii larg acceptate pe plan international, “orice practica sau comportament interzis de lege si este legat de producere, transport, primire, posesie, distributie, vanzarea sau cumpararea incluzand orice practica sau comportament care intentioneaza sa faciliteze o astfel de activitate”.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Cum treci cu bine de INTERVIUL DE ANGAJARE – Modele de CV-uri și teste de recrutare


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016