Suntem de prea mult timp martorii demisiilor de pe o zi pe alta sau a plecarilor la fel de rapide din tara. Nu inseamna ca acesti oameni sunt convinsi 100% ca in alta parte le va fi mai bine, ci mai degraba ca nu se identifica cu scopul si misiunea entitatii cu care au de-a face, ramanand astfel neimplicati si indiferenti. In acest caz, ce ar putea face managerii, antreprenorii si liderii regionali?
Pe parcursul celor 2 zile de prezentari si workshopuri pregatite pentru REBELS AND RULERS, cei 20 de experti in marketing, branding, tehnologie si HR selectati din companii precum Heineken, Philips, sau UiPath, au oferit participantilor si organizatiilor acestora recomandari si solutii pentru generarea unei schimbari importante intr-o directie pozitiva. Fara indoaiala, puterea si aplicabilitatea acestora a fost apreciata atat de speakerii insisi, cat si de cei 900 de marketeri, manageri si creativi care s-au alaturat conferintei din Romania, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Cehia, Grecia, si nu numai.
Principalul mesaj notat de acestia a fost: atunci cand sunt aliniate unui scop clar si puternic, brandurile pot avea un potential mai mare si o influenta mai puternica decat guvernele lor. Acest lucru poate fi vazut prin proiecte de CSR autentice sau pur si simplu prin fiecare conexiune pe care o companie o are cu clientii sai. De exemplu, fostul director global de brand al Heineken a prezentat modul in care ei s-au aliniat cu ceva total neasteptat pentru un brand de alcool: consumul responsabil. Heineken a luat o pozitie impotriva ebrietatii chiar daca parea complet impotriva scopului sau de a-si creste vanzarile. De ce? Pentru ca acest demers era mai bun pentru comunitate, mai bun pentru brand si mai bun chiar si pentru business. La urma urmei, este acea persoana care se impleticeste si nu poate avea o conversatie coerenta, dar totusi se ofera sa mai “ia un rand”, fanul cu care vrei sa iti asociezi imaginea?
De asemenea, concluzionand si din alte prezentari, a devenit evident destul de rapid ca responsabilitatea si grija reala pentru oameni trebuie sa fie inradacinate in cultura fiecarui brand. Insa, datoria crearii unei astfel de culturi nu trebuie sa fie doar in sarcina unui departament de resurse umane sau de marketing. Chiar daca acestea doua (impreuna cu top managementul) stabilesc o directie, toti angajatii lor - fie ei creativi sau tehnologi - trebuie sa o traiasca. Ei ar trebui sa fie incurajati sa reflecte asupra culturii dezvoltate, sa o sustina si sa vina cu idei despre cum sa o promoveze sau intruchipeze cel mai bine in fiecare interactiune cu consumatorii lor.
O cultura de brand presupune munca; ea este un organism viu de care trebuie sa te ocupi in permanenta, insa rezultatele sunt incontestabile. In caz contrar, ea ramane doar un alt plan in sertarul unui manager, fapt vizibil destul de rapid in reactiile de nemultumire ale angajatilor, precum cea a unuia dintre participantii conferintei din acest an care marturisea: „Simt ca trebuie sa-mi schimb jobul. La nivel de discutie totul suna bine la locul meu de munca, dar totul ramane la acest nivel...actiunile companiei nu ma reprezinta si nu ma pot identifica cu scopul lor neclar.”
O alta constatare importanta a fost aceea ca avem nevoie de diversitate pentru a prospera. Trebuie sa aducem laolalta tineri dornici sa-si impartaseasca ideile inovatoare, mintile creative si pasionatii de tehnologie si sa-i lasam sa isi imbine cunostintele si tacticile cu angajatii mai experimentati. Avem nevoie sa apelam la cunostinte interdisciplinare in sesiunile de strategie daca dorim sa cream o cultura de brand mai puternica. Cele mai bune branduri ale lumii isi creaza un avantaj competitiv din includerea cunostintelor de stiinta, arta, design, creativitate, istoricul lor si multe altele.
De asemenea, nu uitati de sentimentul uman. Ne straduim atat de mult pentru tot ceea ce este digital, dar dupa cum a declarat Anneke Schogt, CEO IMA (Influencer Marketing Agency): „Oamenii urmaresc oamenii, si oamenii nu urmaresc branduri”. Trebuie doar sa privim catre cele mai de succes canale de YouTube si vom vedea ca niciunul dintre ele nu este un brand. Asa ca, permiteti brandurilor pe care le aveti in grija sa interactioneze cu clientul, sa personalizeze interactiunile cu el, sa creeze emotie si drept urmare, sa genereze fidelizare.
Companiile mari si mici care au participat la conferinta au descoperit in prezentarile speakerilor idei atat inspirationale cat si practice, afirmand:
„Venind de la o companie mai mica, care, pana in prezent, nu s-a concentrat cu adevarat pe branding in special, simt ca am acumulat o multime de informatii relevante care ma pot ajuta sa abordez si sa dezvolt subiectul brandingului mai in profunzime impreuna cu angajatorul si colegii mei. Chiar cred ca pot folosi insighturile acumulate pentru a face o schimbare pozitiva in cultura companiei mele.” – specialist in marketing din Romania.
„Lucrurile pe care le-am invatat, sau mai degraba gandurile pe care mi le-au starnit in minte, sunt foarte promitatoare si importante, dar si destul de provocatoare, deoarece acum imi dau seama ca ar fi bine sa facem niste schimbari majore in afacerea noastra...Avem multa munca inainte!” – CEO din Cehia.
Pentru urmatoarea editie, din 2020, REBELS AND RULERS isi va continua traditia de a reuni unii dintre cei mai versati si deschisi experti si participanti din intreaga lume pentru a aborda urmatorul set de oportunitati de afaceri si branding relevante din Europa de Est. Evenimentul va avea loc in perioada 22-23 octombrie 2020 in Bucuresti, Romania.
REBELS AND RULERS a fost organizat cu sustinerea de nepretuit a partenerilor: Julius Meinl, Johnnie Walker, Curtea Veche Publishing, Dagon, Netopia MobilPay, Lexigo, a partenerilor media si sustinatorilor precum: PRO TV, Virgin Radio, Forbes, IQ Ads, Smark, Backstage Production Group, Moleskine, Business Review, Jurnalul de afaceri, Romania-Insider, IAA, Institutul de Marketing, Marketing Focus, Maastricht School of Management, Start-up.ro, Antreprenor in Romania, Tarom Insight, Transilvania Business, Manager.ro, PR Romania, Impact Hub Bucharest, Entrepreneurship Academy, Universitatea Alternativa, Netherlands Romanian Chamber of Commerce, Camera de Comert si Industrie Bilaterala Romania-Portugalia, Elite Business Women, Oameni si Companii, Romania Pozitiva, Comunicatedepresa.ro si BNI.
Despre conferinta
REBELS AND RULERS este cea mai complexa conferinta de business si branding a Europei de Est, care aduce laolalta specialisti in domeniu din toata lumea, pentru a inspira si stimula business-urile locale. Peste 20 de speakeri internationali isi vor impartasi experienta pe parcursul a doua zile de conferinta si workshopuri pe teme bazate pe creativitate si tehnologie. Evenimentul va avea loc pe 22 si 23 octombrie, in Bucuresti. Website: RebelsRulers.com.
Despre organizator
Organizatorul conferintei este Brandingmag, jurnalul independent international lansat in 2011, care ofera continut analitic despre industria de branding globala. Echipa Brandingmag este formata din jurnalisti dedicati si contribuitori internationali, specialisti in branding si marketing din agentii si companii de renume mondial. Revista aduce expertiza lor aproape de marketeri si antreprenori prin analize de calitate a tot ceea ce tine de strategii si campanii fresh de branding, identitate si dezvoltare de brand, si executii impresionante.
Ultimele NOUTATI
Poate un salariat sa schimbe in instanta rezultatul evaluarii facute de angajator?
Doi giganti mondiali fac angajari masive in Romania, pe salarii mari!
In mod surprinzator, dobanzile la banci scad. Bucurie mare, dar nu pentru creditele noi!
Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?
Partenerii nostri
Cum compensam munca prestata in ziua de sambata? Specialistii explica
Tichete cadou oferite angajatilor cu ocazia Craciunului. Regim fiscal
Concediere individuala vs concediere colectiva - procedura pas cu pas, explicata de specialisti
Prelungirea duratei de amortizare: Care este tratamentul contabil si fiscal?
Ajustare TVA in cazul minusurilor de inventar: Cum se inregistreaza in contabilitate
Proiect ANAF: Bolt, Uber si BlackCab vor trebui sa depuna lunar Formularul 39X
Te-ar putea interesa si