Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Obligativitati de care nu stiai. Cum iti afecteaza autorizatia de mediu businessul?


Obligativitati de care nu stiai. Cum iti afecteaza autorizatia de mediu businessul?
de Manager.ro la 11 Mar. 2020
Obligativitati de care nu stiai. Cum iti afecteaza autorizatia de mediu businessul?
Tags: autorizatiebusinessprotectia mediului

Protectia mediului reprezinta un capitol tot mai important in viata cetatenilor, mai cu seama de cand cotele de poluare din marile orase si nu numai au atins cifre de neimaginat. In acest context, legislatia de mediu din România devine tot mai riguroasa si mai complexa pentru a se alinia cerintelor Uniunii Europene, iar acest lucru implica o serie de obligatii pentru mediul de afaceri.

Conform OUG nr.195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, protectia mediului constituie o obligatie a tuturor persoanelor fizice si juridice. De asemenea, in cazul in care acestea desfasoara o activitate cu impact asupra mediului se impune si solicitarea in vederea obtinerii actelor de reglementare, potrivit prevederilor legislative din domeniu.

 

Cum stii daca ai nevoie de autorizatie de mediu?

Poti afla daca te incadrezi in categoriile de activitati cu impact semnificativ asupra mediului consultând Anexa nr. 1 din Ordinul MMGA 1798/2007. In cazul activitatilor de productie, import, export, plasare pe piata, utilizare, recuperare, reciclare, regenerare si distrugere a unor substante care consuma stratul de ozon, vei fi nevoit sa te supui prevederilor Protocolului de la Montreal, impreuna cu amendamentele ulterioare, la care România a aderat.

 

Ce obligatii implica autorizatia de mediu?

Dincolo de obligatia obtinerii acestui act pentru a fi in conformitate cu prevederile legislatiei de mediu, autorizatia de mediu contine detalii privind activitatile si procesele tehnologice specifice operatorului economic pentru care a fost emisa precum si obligatiile privind respectarea legislatiei specifice in domeniu.


 

  • Astfel, se recomanda respectarea termenelor impuse de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului privind raportarile, care pot fi lunare/trimestriale (aici incadrându-se buletinele de analiza), semestriale (in cazul raportarii uleiului uzat) sau anuale (in cazul raportarii, de exemplu, a deseurilor, ambalajelor sau acumulatorilor).
  • In cazul aparitiei unor elemente noi fata de data emiterii autorizatiei de mediu sau când sunt modificate conditiile care au stat la baza emiterii autorizatiie, titularul va notifica autoritatea competenta, care va decide, in functie de situatie, mentinerea actelor de reglementare sau revizuirea acestora. Trebuie luat in calcul faptul ca pâna când autoritatea competenta va comunica titularului o decizie, este interzisa orice activitate care tine de obiectul notificarii.
  • In situatia in care titularii de activitati urmeaza sa fie supusi unor proceduri precum vânzarea pachetului majoritar de actiuni, vânzarea de active, fuziune, divizare, concesionare, ori cazuri ce implica schimbarea titularului activitatii, precum dizolvarea urmata de lichidare, faliment si incetarea activitatii, partile implicate trebuie sa transmita in scris autoritatii competente pentru protectia mediului obligatiile asumate privind protectia mediului, sub forma unui document certificat, conform cu originalul. Aceasta procedura se realizeaza in termen de 60 de zile de la data semnarii/emiterii documentului care atesta modificarea. Este de retinut faptul ca obligatiile de mediu sunt prioritare in procedurile precum dizolvarea, lichidarea, falimentul sau incetarea activitatii.
  • Daca titularul autorizatiei isi schimba denumirea sau forma juridica de organizare, autorizatia de mediu va fi transferata pe numele noului titular sau dupa noua denumire a societatii daca se dovedeste ca activitatile se desfasoara in aceleasi conditii pentru care autorizatia a fost emisa.
  • Suspendarea autorizatiei de mediu are loc atunci când nu sunt respectate prevederile acesteia, in urma unei notificari in prealabil, notificare ce poate acorda un termen de 60 de zile pentru indeplinirea obligatiilor. Aceasta suspendare a autorizatiei poate actiona pâna la eliminarea cauzelor, dar nu poate depasi 6 luni. Foarte important de retinut este faptul ca pe toata perioada suspendarii, activitatea sau proiectul nu se pot desfasura. In cazul in care nu s-au indeplinit conditiile stabilite prin actul de suspendare, se dispune anularea autorizatiei de mediu dupa expirarea termenului de suspendare.
  • Atunci când exista modificari esentiale ale datelor, titularul activitatii informeaza ANPM cu privire la revizuirea autorizatiei de mediu. Autoritatea competenta de mediu poate emite o autorizatie revizuita sau poate decide reluarea procedurii pentru emiterea unei noi autorizatii de mediu.

 

Ce risti daca nu ai autorizatie de mediu?

Dincolo de interdictia de a functiona fara autorizatie de mediu daca activitatea intreprinsa are un posibil impact asupra mediului, poti deveni pasibil de amenzi, care pornesc de la 5.000 lei, la 10.000 lei, in cazul persoanelor fizice, si de la 30.000 lei, la 60.000 lei, pentru persoane juridice, daca incalci prevederile legale privind obligatia de a solicita si obtine actele de reglementare conform legislatiei de mediu.


 

Ca o concluzie, importanta autorizatiei de mediu este vitala pentru buna functionare a businessului si obtinerea sa poate fi un proces anevoios, care implica parcurgerea mai multor etape. Totusi, pentru a simplifica aceasta procedura de obtinere a autorizatiei de mediu, poti apela la serviciile unei firme de consultanta de mediu, care dispune de mijloacele si specialisti in legislatia de mediu, astfel incât documentatia sa fie completa si corecta.





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016