Firma este de doi ani in insolventa. Ce facem in continuare?
contabilulinsolventalichidare
Vom analiza mai multe aspecte contabile referitoare la bilant si la inregistrarea unor cheltuieli pornind de la cazul unui SRL care depune in anul 2012 cererea de insolventa, procedura simplificata, fara plan de reorganizare.
Pana la aprilie 2014, firma nu este lichidata.
Vom vedea astfel daca societatea trebuie sa amortizeze in continuare mijloacele fixe pana cand se pronunta hotararea de lichidare si daca pe bilantul de la 31.12.2013 trebuie trecuta, in cele trei limbi, mentiunea "in insolventa" sau "in faliment".
In primul rand, potrivit Legii 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, deschiderea procedurii insolventei produce anumite efecte juridice.
Unul dintre aceste efecte este prevazut de art.47 si consta in ridicarea dreptul de administrare al debitorului constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea, daca acesta nu si-a declarat, in conditiile art. 28 alin. (1) lit. h) sau, dupa caz, art. 33, alin. (6), intentia de reorganizare.
Dar aceasta nu impiedica societatea in insolventa sa functioneze normal, sa inregistreze venituri si cheltuieli, inclusiv cheltuieli cu amortizarea activelor imobilizate.
In al doilea rand, societatea, pentru care s-a deschis procedura de insolventa trebuie sa intocmeasca situatia financiara anuala pentru intreg anul 2013, urmand sa prezinte aceasta situatie in notele explicative, pentru respectarea principiului continuitatii potrivit prevederilor pct. 38 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Aflati mai multe pe
contabilul.ro.
Foto:
dodge.com.