Bollywood sau 2.2 miliarde de dolari in aer?!
bollywooddolarifilmfinanciarbaniyoutube
Industria filmelor de la Bollywood tinde sa sufere modificari, care, din pacate, nu sunt pozitive.
Raportul FICCI-KPMG de pe piata media si divertisment din India scoate la iveala cifrele care nu sunt deloc imbucuratoare pentru cetatea indiana a filmului.
Directorul departamentului media&entertainment de la KPMG, Rajesh Jain, este de parere ca: "Bollywood are nevoie de idei noi, povesti si continut original, pentru a face bani din filme. Desi anual se fac 1.200 de filme, poti numara pe degete casele de productie, ceea ce lasa destul loc pentru viitoare fuziuni sau achizitii”.
Ca de vina o fi sablonul pe care tind sa-l urmeze peliculele cinematografice, dupa cum sustine Arnold Peter, un avocat specializat pe industria de film, ca o fi pirateria, care acapareaza si ea 30% din veniturile anuale din filme, lucrurile par sa se aseze in pierdere pentru industria ce valoreaza 2.2 miliarde de dolari. Astfel, veniturile au cunoscut o scadere, de la 2.3 miliarde de dolari, in 2008, la 1.85 miliarde de dolari, in 2010.
Exista, desigur, suficiente motive care au hranit dezastrul financiar. Cum ar fi cresterea costurilor pentru realizarea filmelor, direct proportionala cu salariile exorbitante pretinse de staruri. Iar atunci cand costul productiei depaseste cu mult incasarile din intreaga lume, de ce sa ne mai miram de urgia financiara? Sau ca pragul de profitabilitate a crescut dramatic?
De asemenea, "actiunile inovatoare" propuse de companii precum UTV Motion Picture, Reliance Big Entertainment, Mukta Arts, ZFR Studios sau Dreamz Unlimited au constituit o alta sursa pentru explodarea costurilor filmelor. Chiar daca
fara sau
cu efecte speciale ori cu alte tehnologii sofisticate Bollywoodul trebuia sa faca fata propriilor "calamitati" financiare, acestea au mai rasucit si ele cutitul in rana.
Costurile de marketing si promovare urmeaza aceiasi pasi dezastruosi, ajungand sa inghita 30-35% din bugetul unui film.
Exista insa si pareri constructive, care spun ca Bollywood-ul ar trebui sa caute surse alternative de venit, ca, de exemplu, 3G sau You Tube. Deloc de neglijat, avand in vedere ca ideile apartin unui director al unei case de productie.