Campania Why Don't You Come Over, premiata la PR Awards
gandulwhy don't you come overprcampaniepremiimarea britanie
Campania "Why Don't You Come Over", creata si sustinuta de Gandul si GMP, a obtinut titlul de "Campania Anului" la a XI-a editie a Romanian PR Awards, organizata de Forum for International Communications, pe 20 noiembrie, la JW Marriott Bucuresti.
In cadrul evenimentului, au fost acordate 19 premii de aur, 30 de premii de argint si 9 diplome de excelenta de catre un juriu international de top, reunind competente in comunicare din SUA, Marea Britanie, Germania, Italia, Belgia, Olanda, Suedia, Franta si Romania.
Initiativa a pornit in luna februarie a acestui an, ca raspuns la actiunea initiata de cotidianul britanic „The Guardian”, de descurajare a emigrantilor romani si bulgari de a veni sa lucreze in Regatul Unit. Campania a pornit cu afise prin care, intr-o maniera amuzanta si usor ironica, se descriau avantajele pe care le prezinta Romania, in raport cu Marea Britanie, britanicii fiind, astfel, invitati sa vina in Romania.
Afisele s-au viralizat rapid pe retelele sociale, iar campania a fost preluata de nenumarate publicatii si site-uri din toata lumea. Cel mai popular afis a fost cel prin care frumusete romancelor era comparata cu cea a Ducesei de Cambridge si a surorii acesteia, acestea doua bucurandu-se de o imensa apreciere si popularitate in randul britanicilor.
Urmatoarea etapa a campaniei a adus invitatia concreta adresata britanicilor de a gasi o „canapea” oferita de romani pentru a petrece cateva zile in Romania si a se convinge singuri de adevarul mesajelor din afise. In plus, pe site-ul www.whydontyoucomeover.co.uk, a fost adaugata o sectiune speciala unde angajatorii romani puteau oferi joburi britanicilor.
Campania a generat peste 5 milioane de afisari in presa romaneasca (print, online, radio, TV) si peste 100 de materiale in presa internationala, fiind premiata atat in tara, la Gala Internetics, la Golden Drum, cat si peste hotare, la AdStars. De asemenea, Why Don’t You Come Over a fost nominalizata la CannesLions 2013, la categoria PR, subcategoriile „Crisis” si „Media”, dar si la European Excellence Awards la categoria „Bulgaria, Romania, Croatia, Slovenia, Serbia, Montenegro, Bosnia-Herzegovina”