Diverta nu mizeaza pe o politica de extindere in perioada urmatoare
amalia buliaceo divertabusinesscartijucariipapeteriebusiness onlinemagazine diverta
Diverta detine in prezent o retea de 23 de magazine (din care sase in Bucuresti), cu o suprafata de retail de 7.900 mp si 205 angajati.
Cifra de afaceri in 2013 a fost de 11 milioane de euro, principalele segmente fiind: cartea 36%, jucariile 20% si papetaria 24%.
Dupa ce anul trecut Diverta a redus suprafetele principalelor magazine din Bucuresti, retailerul a inregistrat o crestere a vanzarilor/mp de 20% in S1 2014 comparativ cu S2 2013.
In S1 2014, cifra de afaceri a fost de 4,2 milioane de euro, in scadere cu 16% fata de S1 2013, dar pe o suprafata de retail cu 30% mai mica.
“La sfarsitul lui 2013, dat fiind bugetul mic alocat de romani dezvoltarii personale si implicit produselor comercializate de Diverta, am fost nevoiti sa regandim inclusiv suprafetele alocate celor mai performante magazine”, povesteste Amalia Buliga, CEO Diverta.
In S1 2014, compania a continuat upgrade-ul conceptului de retail pentru magazinele de top, a extins la Cluj suprafata magazinului existent cu 250 mp, (deschizand o terasa-cafenea pe perioada verii) si in prezent pregateste deschiderea unui nou magazin in tara.
Cartea a fost principalul segment al Divertei in S1 2014, desi gamele de jucarii si papetarie au avut cresteri constante de la an la an. Tot in 2014 au fost introduse noi produse adresate tinerilor in zona gadgeturilor si a colectiilor de papetarie fashion. In aceasta perioada Diverta pregateste intrarea in magazine a produselor scolare.
Business-ul online a crescut semnificativ, ajungand in S1 2014 la 5% din total business si mai are loc de crestere.
2013 a fost primul an pe profit operational din perioada de criza, iar rezultatul operational in S1 2014 s-a imbunatatit cu 300 000 de euro comparativ cu S2 din anul precedent.
“Politica Diverta pentru perioda urmatoare este de consolidare a businessului, ne dorim sa imbunatatim performanta locatiilor actuale si chiar daca cifra de afaceri este mai mica, important este ca atunci cand tragem linie, rezulatul sa fie pozitiv si compania sa fie stabila”, a adaugat Amalia Bulia, CEO Diverta.