5 studii de caz care ajuta la intelegerea antreprenoriatului
studiu de cazgooglecomunicare defectuasaappleantreprenor
Studentii care isi doresc sa aiba o cariera in domeniul afacerilor vor trebui sa studieze o multime de studii de caz. Profesorilor le place pentru ca acestea ofera o perspectiva reala asupra acestei lume si poti vedea ce intreprinderi au succes si care nu.
Insa, unele cazuri au devenit deja clasice, ca motivul pentru care Apple si-a schimbat numele sau modul in care Ryanair a intrecut alti doi giganti din industrie.
Uite cateva dintre cazurile celebre:
1. De ce si-a schimbat numele Apple
In 2007, compania si-a schimbat numele din "Apple Computers" in "Apple Inc". Acest lucru a reflectat o schimbare fundamentala in afaceri, departe de computerele sale iconice Mac si fata de noile dispozitive iPhone, iPod care au realizat jumatate din veniturile companiei de atunci. Inca o parte importanta in companie, succesul uimitor al Apple a venit mai degraba de la schimbarea lumii digitala decat din vanzarile computerilor. Compania s-a reinventat si i-a mers foarte bine.
2. Cum a reusit Microsoft sa schimbe Google de la origine
La zece ani de la fondarea sa, Google a reusit sa devina un jucator important in cautarea si publicitatea in acest mod. Microsoft a fost la o treime distanta de a incheia un acord care presupunea achizitionarea Yahoo. Desi avea o pozitie financiara foarte puternica, a vrut o bucata mai mare dintr-o afacere care crestea rapid.
Studiul de caz al infloririi Google, efortueile initiale ale Microsoft si cautarea inovatiei reale pentru Microsoft din 2008 a condus la aparitia Bing! in anul 2009. Asadar, Microsoft a decis sa se concentreze pe astfel de provocari din trecut, sa puna accent pe "experienta utilizatorului, modelul de afaceri si ecosistemul industriei", impreuna cu un efort de marketing.
3. Cum a batut Ryanair competitorii
In 1986, cei doi frati Ryan au anuntat ca tanara lor companie va lua gigantii British Airways si Aer Lingus pe ruta Dublin-Londra. Acest pas a adus castiguri mari datorita preturilor scazute pe care le-au putut achizitiona si persoanele care calatoreau intial cu trenul sau feribotul.
4. De ce a iesit din zona de confort Cirque du Soleil
Cirque du Soleil a avut un parteneriat avantajos si profitabil cu cazinourile MGM Mirage. Acesta a facut investitii de capital in teatre pentru spectacolele unice ale companiei care au adus o multime de clienti. Avand in fata diferite oportunitati din Asia sau Orientul Mijlociu, iar directorul executiv Daniel Lamarre a trebuit sa creeze parteneriate diferite.
5. Comunicarea poate distruge un manager
Studiul de caz face referire la un absolvent MBA care a devenit manager general la o filiala a unei companii de telefonie mobila, la sfarsitul anilor '80. Grupul lui Peterson a trebuit sa creeze proiecte pentru a oferi servicii de telefonie mobila in unele parti din New Hampshire si Vermont. Proiectul nu a respectat programul iar Peterson a oferit un plan pentru indeplinirea unui obiectiv revizuit care urma sa fie aprobat de sediul central.
In ciuda muncii si a competentei, Peterson a avut probleme cu superiorul sau. Nu a stiut cui sa ii prezinte rapoartele, fapt ce a creat probleme la ambbele capete, in timp ce a incercat sa se ocupe de o reorganizae si a intampinat dificultati cu inginerul sef. Din cauza lipsei de sprijin, Peterson a trebuit sa continue singur. In cele din urma, compania a fost restructurata, iar rolul lui Peterson mai bine definit.