Cum sa devii viral pe internet
viral pe internetcontinut ilarspatiu virtualhalf.comhalfway
Spatiul virtual este un loc aglomerat. Astfel, a devenit greu sa fii in centrul atentiei. Poate ca de aceea oamenii au devenit obsedati de ideea de continut "viral".
Buzz Marketing este o carte scrisa de Mark Hughes, director de marketing la Half.com care a reusit sa convinga autoritatile din Halfway, Oregon, sa redenumeasca orasul Half.com.
Da, chiar a reusit sa redenumeasca un oras dupa un site.
Astfel, in cartea sa prezinta cele sase "butoane" pe care le-a gasit in cercetarile sale de marketing si le are din propria experienta. Ce se intampla cu aceste butoane? Ele fac un lucru un sa devina viral, indiferent de continut, nisa. Si totusi, care sunt acestea? Tabu, Neobisnuit, Imoral, Vesel, Remarcabil, Secret.
Priveste si cateva exemple din fiecare dintre aceste butoane:
1. Continut Tabu
Atunci cand te gandesti la acest lucru, trebuie sa ai in vedere termenul de "societate" care poate fi inlocuit cu succes de "comunitate" , atunci cand vine vorba despre mediul online. Si bine ar fi sa creezi un continut pe care comunitatea il vede drept necorespunzator sau poti combina cu ceva aparent lumesc. Minciuna, sexul, umoul vand. Si sunt o modalitate sigura de a face oamenii sa conteste sau sa aprobe.
2. Continut neobisnuit
Neobisnuit nu inseamna ca trebuie sa fie neaparat nou, ci mai putin frecventat, dar suficient pentru a lasa o impresie. De fapt, efortul depus de Hughe este ceva neobisnuit. Continutul neobisnuit este cel de genul "ati auzit despre...".
3. Continut imoral
Nu este neaparat un continut socant la morala cuiva, ci la experientele anterioare ale cuiva. Este genul de continut care te face sa vorbesti singur in camera. Nu trebui sa manieze, dar de multe ori o face, iar uneori intriga. Se gaseste adesea in cazul marilor proiecte.
4. Continut ilar
Continutul ilar este intotdeauna reteta succesului pentru "viralitate". Pentru comici, scandalos+ilar a fost reteta succesului inca de la inceput si a ajuns la categoria de tabu, mai ales cand glumele lor au priza la public.
5. Continut remarcabil
este continutul de care se vorbeste foarte usor, dar care este greu de creat. In general este o combinatie de creativitate, executie si valoare intrinseca a cititorului. Ceva obisnuit care este prezentat intr-un mod aparte, la care nu multi s-au gandit.
6. Continut secret
Nu trebuie sa vorbesti despre un lucru absolut secret sau total nemaiauzit. Nici de cartea lui Mark Hughes probabil ca nu ai auzit, deci ai putea sa o cataloghezi drept secreta.