Secretul care face un produs sa devina viral
strategie de marketingpublicitate traditionalaimpact emotional
Cele mai multe dintre deciziile de cumparare ale clientilor sunt influentate de strategia de marketing, deoarece este mai demna de incredere si mai eficienta decat publicitatea traditionala.
Pentru a crea un produs viral, pe care clientii sa il distribuie intr-un mod autentic, este recomandat sa tii cont de urmatorii factori:
1. Curent social
Clientii sunt mult mai usor de convins sa cumpere un produs daca acesta ii face sa se simta speciali. De exemplu, produsele unicate comercializate de Gilt au condus compania in topul celor mai in voga site-uri de cumparaturi online.
2. Declansare
Se vand mult mai usor produsele care capteaza atentia noastra zilnica, produsele de succes pe care obisnuim sa le folosim in fiecare zi si pe care le-am introdus in rutina noastra. De exemplu, Facebook si Twitter ne determina sa ne logam de fiecare data cand primim un e-mail care ne anunta ca am primit o notificare/un mesaj/un comentariu.
3. Impact emotional
Oamenii au tendinta de a analiza un produs in cazul in care acesta ii afecteaza din punct de vedere emotional, daca ii ajuta sa rezolve o problema stresanta sau sa ii lumineze intr-o zi proasta. De exemplu, daca citesti un articol pe un site care te face sa razi, ai tendinta de a-l distribui si prietenilor tai.
4. Vizibilitate
Oferind unui produs un element distinctiv, cum ar fi o sigla, un logo, o culoare, ii vei ajuta pe clienti sa observe atunci cand cei din jur il folosesc. De exemplu, oricine poate recunoaste o tableta Apple, datorita marului de pe spate.
5. Valoare practica
Un produs cu adevarat folositor, care sa ii ajute pe utilizatori sa fie mai eficienti, are sanse mari sa primeasca recomandari bune intr-un timp scurt. De exemplu, Evernote este foarte bun in a-i ajuta pe utilizatori sa isi reaminteasca lucruri mai usor si sa isi organizeze mai eficient informatiile, de aceea este recomandat in mod special pentru cercetatori.