Cum sa supravegheati atent concurenta in afaceri
Daca sunteti nou pe piata de afaceri sau doriti sa introduceti un produs sau un serviciu nou, este bine sa analizati si barierele la intrare. Acestea sunt acele conditii care fac dificila sau imposibila intrarea unei firme pe piata de afaceri.
Barierele dependente de activitatea firmelor pot fi:
1. Brevetele de inventie (unele firme concurente pot detine brevete de inventie care le ofera mari avantaje in lupta pentru piata de afaceri).
2. Marcile inregistrate (daca marca este foarte importanta pentru clienti, va fi dificil si de durata sa construiti o marca proprie ce sa le concureze pe celelalte).
3. Fidelitatea fata de marca (unele produse si servicii nu atrag fidelitatea clientilor, altele da; in domeniul serviciilor, fidelitatea este mai importanta).
4. Calitatea ridicata a produselor si serviciilor (daca pe piata de afaceri exista concurenti puternici, calitatea ofertei lor va fi foarte ridicata, ceea ce va va dezavantaja).
5. Costuri de reorientare a clientilor ridicate (este posibil ca, pentru a atrage clientii unor firme concurente, acestia sa fie nevoiti sa realizeze costuri suplimentare pentru a se adapta produselor si serviciilor dvs. - spre exemplu in domeniul calculatoarelor, trecerea de la sistemul de operare Windows la sistemul Linux).
6. Cheltuieli mari de exploatare (spre exemplu, datorita concurentei pentru calitate, costul materiilor prime si al materialelor consumabile va fi foarte ridicat; de asemenea, personalul competitorilor poate fi extrem de bine pregatit si costurile instruirii vor putea fi ridicate).
7
. Experienta necesara (nimeni nu spune ca este usor sa construiesti o firma de telefonie mobila sau de consultanta in management).
8. Piata saturata (nivelul gamei de produse si servicii oferit de competitori poate excede necesitatile pietei si atunci lupta va fi apriga pentru un loc in fata).
9. Accesul dificil la canalele de aprovizionare (uneori, competitorii dvs. mai puternici pot fi ei insisi proprietarii canalelor de aprovizionare - spre exemplu, daca concurezi cu un furnizor de servicii de copiere acte, s-ar putea sa descoperi ca vei fi nevoit sa cumperi de la el cerneala; de asemenea, este posibil ca pur si simplu sa nu aveti la dispozitie furnizori).
10. Accesul dificil la canalele de distributie (explicatia referitoare la accesul dificil la canalele de aprovizionare este valabila si pentru canalele de distributie).
Barierele independente de activitatea firmelor sunt:
1. Nivelul ridicat al investitiei
2. Problemele tehnice si tehnologice
3. Lipsa furnizorilor si distribuitorilor
4. Reglementari restrictive etc.
Identificati si descrieti cat mai multe bariere si incercati sa gasiti cai de a le depasi. Altfel, intregul efort al firmei de a se dezvolta va fi zadarnic.
Important! Folositi informatiile!
Cunoasterea concurentei este al doilea lucru foarte important in conducerea unei afaceri. Evident, primul este sa va cunoasteti clientii si de ce au ei nevoie.
Sfatul nostru! Actionati!
Nu este de ajuns doar sa stiti. Trebuie sa si actionati pe baza celor aflate. Dupa ce ati adunat informatiile, le-ati interpretat si evaluat, este timpul sa (re)actionati
Impreuna cu informatiile obtinute din cercetarea de piata, cercetarea industriei din care faceti parte si cercetarea celorlalti factori ce influenteaza activitatea firmei, veti decide cum veti construi strategia generala de afaceri. Nu numai planificarea de marketing va fi influentata, ci si planificarea productiei si operatiunilor, planificarea resurselor umane si planificarea financiar-contabila.
Cunoasterea inseamna putere. Informatia este putere! Cine detine informatia controleaza jocul si chiar ajunge sa ii faca regulile.
Sfatul nostru!
Invatati sa va aparati propriile informatii. O regula importanta in arta razboiului este ca, pentru a invinge, este bine sa stiti cat mai multe despre adversari, in timp ce acestia stiu cat mai putine despre dvs.
Daca sunt situatii in care concurentii sunt aproape de dvs. ca performante, puteti pune la punct o strategie ofensiva (de atac), lovind direct adversarii.
Daca insa acestia sunt prea puternici sau beneficiaza de resurse importante si au construite bariere solide la intrare, nu descurajati; intotdeauna exista zone slabe in zidurile inamice.
Spre
exemplu, segmente de piata mai mici, de tip nisa, cu nevoi specifice pe care ceilalti competitori nu se obosesc sa le satisfaca din diverse motive. Sau este posibil ca tehnologia actuala utilizata in procesul de productie sa fie pe punctul de a fi revolutionata datorita informaticii si concurentii sa fie prea mari pentru a se misca rapid in directia retehnologizarii. Astfel, din start veti avea costuri mai reduse, un timp de procesare si livrare mai scurt etc.
Daca, in schimb, sunteti lider de piata, atunci abordati o strategie de dezvoltare -largiti paleta de produse si servicii, extra-optiuni, continuati sa investiti in imagine, in eficientizarea procesului de productie, in pregatirea si perfectionarea personalului, in acumularea de rezerve pentru investitii viitoare etc.
Monitorizarea concurentei este vitala pentru dezvoltarea si succesul firmei. Dar desi este important sa reactionati in fata activitatilor si practicilor concurentei in afaceri , nu va lasati condus doar de acest impuls, pentru ca altfel nu veti reusi sa construiti nimic original si nu veti fi niciodata cu un pas inaintea celorlalti.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri
Ultimele NOUTATI
Majorare alocatii copii. S-a decis! Cand intra mai multi bani in contul parintilor si cat vor primi in plus
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea
Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde
Cum sa-ti schimbi singur uleiul la masina: ghid pas cu pas, pentru soferii incepatori
Partenerii nostri
CONDITII cumul pensie cu salariu. Pasi de urmat si documente necesare
Modificarea unei norme intregi de lucru in fractiune de norma. MODEL act aditional
Te-ar putea interesa si
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea