Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Editorial Dan Manusaride: Comertul german de tip american


Editorial Dan Manusaride: Comertul german de tip american
de la 28 Iun. 2013
Editorial Dan Manusaride: Comertul german de tip american
Tags: pungiplasticdan manusaridegermaniaberetelevizoare

Mi-aduc aminte, prin anii 70, matusa maica-mii, Tanti Sonia, ii intreba pe ai mei, ori de cite ori se intorceau de la rudele noastre din Germania, daca au adus pungi din plastic. Era un fel de obsesie a romanilor de a tezauriza pungi din plastic. Cu cat erau mai colorate, mai pline de reclame, cu atat mai bine. Sacosele cu chipurile celor de la formatia ABBA erau pentru excursiile de o zi, la castelul Peles, iar pungile din platic transportau ciolanele de porc de la macelarie in oala cu fasole.


De ani buni, Germania nu mai este paradisul pungilor din plastic. Te duci la supermarket şi, daca nu eşti pregatit cu sacoşe, pleci cu produsele in brate. In cel mai bun caz iti cumperi cu 40 de eurocenti o punga din plastic reciclabil sau cu 20 una din hartie reciclata. In schimb, Germania a devenit tara cupoanelor. Portofelele germanilor sunt pline nu atat cu bancnote cat cu bucatele din hartie cu reduceri diverse. Liniile telefonice sunt inrosite de amatorii de teleshoping, iar Internetul este incins de tineri care comanda tot felul de gadget-uri pe care uneori le si folosesc. Casele germanilor sunt pline de nimicuri ieftine care au poposit si in Romania prin cateva firme care le importa pe cele care germanii nu le mai cumpara.
Vrei cuburi de gheata care lumineaza? Sau un carlig de care sa iti agati geanta de spatarul scaunului la restaurant? Poate ai nevoie de un aparat care reda si discuri vinyl, si casete audio si le transforma in formatul mp3. Nu trebuie decat sa cheltuiesti o mica avere si le ai acasa!

Nimanui nu ii este teama de concurenta. Intre doua sate insumand 12.432 de locuitori sunt 4 supermaket-uri lipite unul de altul. Concurenta se face prin preturi, iar managerii au grija sa nu se apovizioneze de la aceeaşi furnizori, ca sa te oblige sa intri in toate magazinele. La unii carnea este mai ieftina, la ceilalti legumele, la altii bauturile şi aşa mai departe. Unii spun ca este chiar un fel de intelegere intre marii comercianti, dar nimeni nu a putut dovedi, pana acum, aceasta practica neloiala.

Este din ce in ce mai clar ca in comertul din Germania, practicile americane, puternic orientate catre a vinde orice, chiar si iluzii, au invins traditiile germane orientate catre cumpatare. Nemtii au inceput sa se comporte ca americanii. Mananca cel mai adesea la fast-food, cumpara pentru acasa  produse alimentare semipreparate, se indatoreaza la banci si isi petrec timpul in fata televizoarelor.

O tara administrata de americani decenii bune nu avea cum sa nu deprinda si obiceiurile fortelor de ocupatie. Un neamt glumet imi spunea cu umor, culmea, la o halba de bere daneza, ca se bucura nespus ca nemtii au pierdut ultimul razboi mondial. M-am uitat la el cu surprindere si l-am interogat ridicand din umeri. Mi-a raspuns nu fara o unda de ironie: „Pai daca il castigam, trebuia sa stam noi sa ii privim pe ei cum se distreaza. Asa incat ne-au privit si ne-au pazit ei pe noi cativa zeci de ani. N-a fost rau deloc, mai ales ca au avut grija sa nu ne lipseasca nimic!”, a conchis neamtul.

Astfel se explica, poate, obiceiurile consumatorului german de astazi. Doar supa de sparanghel a ramas sa lupte contra mancarii tip fast-food si halba de bere bavareza in fata invaziei de beri americane, australiene si, mai nou, chinezesti. Germanul de rand s-a predat de mult!

Heidelberg, iunie 2013



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016