Editorial Dan Manusaride: De ce pune Daimler doar un picior in Romania? (corespondenta din Germania)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Editorial Dan Manusaride: De ce pune Daimler doar un picior in Romania? (corespondenta din Germania) Editorial Dan Manusaride: De ce pune Daimler doar un picior in Romania? (corespondenta din Germania)
de Manager.ro la 25 Iun. 2013
Urmareste-ne pe Google News
editorialdan manusariderezultatemercedesdaimler

In urma cu cativa ani, fiind tot in Germania, m-am oferit sa dau o bere prietenilor si rudelor mele de aici. Era motiv de sarbatoare, Daimler AG, concernul care produce prestigioasa marca Mercedes anuntase ca va deschide o fabrica in Romania. Vestea, publicata in presa germana de atunci, lasa loc insa de interpretare, alaturi de Romania si Cehia fiind in cartile gigantului auto cu sediul la Stuttgart.

In fine, berea s-a baut, dupa cateva luni Daimler a deschis fabrica de autobuze de la Holýšov, unde se produc vestitele EvoBus, iar dupa alte cateva luni a transpirat o stire conform careia, nemtii ar fi fost nemultumiti ca fostul guvern le-a refuzat acordarea unor facilitati. S-a vorbit despre o chestiune de principiu, direct spus, de ce am acorda facilitati unui concern suficient de bogat pentru a nu le cere?

In 2012, Daimler s-a dus direct in Ungaria pentru a deschide prima fabrica de automobile Mercedes din Europa de Est. Se spune ca fabrica a ajutat Ungaria sa atenuaeze recesiunea intr-o zona extrem de saraca in investitii straine in ultima decada. S-au creat cateva sute de locuri de munca si, mai mult, s-a redresat sectorul imobiliar in zona Kecksemet, un oras de 110.000 de locuitori situat la o ora departare de Budapesta. Nemtii au investit peste 800 de milioane de euro si au inchiriat 330 de unitati locative. Chiria medie platita a fost de peste 1000 de euro per unitate locativa iar cheltuielile germanilor detasati in Ungaria s-au situat la aproximativ alte 500.000 de euro pe luna. Micul oras a inceput a vorbi germana in scurt timp, in zona au aparut scoli germane, in sistemul medical au fost integrati medici si proceduri germane, Kecksemet devenind o mica si extrem de activa colonie germana.

Cu rezultate nu prea bune in Cehia si cu o legislatie mereu in schimbare in Ungaria, germanii s-au gandit sa puna piciorul si in Romania. Dar numai unul. Au ales Sebesul. De ce Sebes? Simplu. Foarte aproape de segmentul de autostrada Deva-Orastie si cu perspective imediate de a beneficia de o autostrada, cu o infrastructura industriala posesoare de experienta in industria de precizie, atat Sebesul cat si Cugirul au mai produs si in trecut subansambluri pentru Mercedes, dar la capacitati extrem de mici. Investitia de acum se ridica la aproximatic 390,6 milioane de euro si deja in zona locuiesc extrem de multi vorbitori de limba germana, o prima bariera culturala fiind inlaturata.

In Germania se vorbeste ca investitia va dubla productia actuala a companiei Star Transmission, ale carei actiuni au fost integral cumparate de concernul german. Aici se va produce noua generatie de cutii de viteza pentru automobilele Mercedes in care Daimler isi pune mari sperante. Dar cel mai important lucru este ca nemtii nu vin sa se carpeasca in Romania ci vor construi de la zero o unitate de productie care va angrena si sectorul de constructii industriale. Altfel spus, romanii vor invata sa construiasca nemteste fara sa mearga la munca in Germania. Vor merge totusi in Germania viitorii angajati ai fabricii, care se vor deplasa la fabrica din Stuttgart-Untertürkheim pentru a se specializa.

Se mai vorbeste in Gemania despre capacitatea Romaniei de a primi si a intretine o astfel de investitie de marca, dar si despre posibilitatea reala de deschidere a unei uzine de automobile in Romania. Dincolo de exuberanta guvernului de a anunta aceasta victorie in plan investitional este nevoie de extrem de multa atentie si diplomatie pentru a face uitate experientele nu tocmai faste ale Daimler AG in Cehia si Ungaria si a dovedi ca Romania se afla pe traiectoria corecta si cu o cutie de viteze cuplata in viteza a cincea.

Heidelberg, Germania, iunie 2013

Ultimele NOUTATI

Romanii cu salariul minim ar trebui sa aiba in banca macar 12.000 de lei economisiti
Economie

Romanii cu salariul minim ar trebui sa aiba in banca macar 12.000 de lei economisiti

today20 Apr. 2024
Tu stiai ca inca exista joburi interzise femeilor?  Vezi aici 6 meserii nepermise femeilor, in 2024
Afla...

Tu stiai ca inca exista joburi interzise femeilor? Vezi aici 6 meserii nepermise femeilor, in 2024

today20 Apr. 2024
Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro
Financiar-Bancar

Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro

today20 Apr. 2024
Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea

today19 Apr. 2024
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro
Financiar-Bancar

Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro

today20 Apr. 2024
Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea

today19 Apr. 2024
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x