Editorial Dan Manusaride: In vizita la Daimler Benz acasa (II)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Editorial Dan Manusaride: In vizita la Daimler Benz acasa (II) Editorial Dan Manusaride: In vizita la Daimler Benz acasa (II)
de Manager.ro la 02 Iul. 2013
Urmareste-ne pe Google News
dan manusarideeditorialdaimler benz

Dupa ce am aflat ieri cum se realizeaza scheletul unui autobuz in uzina EvoBus a Daimler Benz din Mannheim, astazi descoperim cum se monteaza "invelisul" si care este "umplutura" acestui urias sandvici din otel si sticla. Trecem practic la operatiunile manuale, adica sudarea fiecarei piese a caroseriei, montarea geamurilor si a scaunelor. Dupa montarea motorului cu 6 cilindri, care este proiectat sa functioneze peste 1 milion de kilometri, autobuzul este tractat cu electrocare speciale si abia pe ultima banda i se testeaza motorul, tevile de esapament fiind conectate la conducte care elimina emisiile de gaz in afara halei de proba.

Pe benzile de productie se monteaza deja autobuze alimentate cu gaz, pregatind astfel ceea ce vor fi autobuzele urbane de mare capacitate ale viitorului. O asemenea increngatura de tuburi si circuite, montate pe acoperisul autobuzelor, am mai vazut doar la naveta spatiala Buran, expusa la Muzeul Tehnic din Siensheim.

Fiecare caroserie este vopsita conform comenzii, la fel sunt montate si dotarile interioare. Spre exemplu, ca un fapt divers, autobuzele pregatite pentru Singapore nu sunt dotate cu instalatie de incalzire, datorita climei din tara de destinatie. Asta iarna, un lot de cateva zeci de autobuze cu aceasta destinatie au plecat pe roti spre portul hanseatic Bremerhaven, unde urmau sa fie imbarcate pe un vas cargo. Numai ca vremea de afara si lipsa incalzirii ar fi facut misiunea soferilor extrem de dificila. Daimler Benz a dotat fiecare autobuz, pe cheltuiala proprie, cu aeroterme speciale, astfel incat conducatorii acestor vehicule sa nu aiba de suferit.

Se testeaza atent inchiderea perfecta a usilor, sistemul pneumatic care apleaca autobuzul spre refugiile pietonale astfel incat urcarea sa nu fie o corvoada, apoi sistemele destinate persoanelor cu handicap, un fel de rampe care culiseaza in afara pentru a permite accesul facil al celor tintuiti in scaune cu rotile. Se instaleaza cei 5 kilometri de cabluri electrice, apoi autobuzul iese in curtea uzinei unde se testeaza cale de 100 de kilometri inainte de a pleca spre beneficiar. In halele de la Mannheim se lucreaza acelasi model care circula si la Bucuresti, Viena, Budapesta sau Berlin, dotarile fiind insa diferite.

Conditiile de munca la EvoBus sunt de cea mai buna calitate. Sunt patru pauze platite, una pentru micul dejun, de un sfert de ora, una pentru servirea pranzului, de jumatate de ora si inca o pauza de cafea de un sfert de ora. In fiecare hala sunt amenajate sali speciale in care iti poti petrece aceste pauze. O cantina sta la dispozitia celor care doresc sa serveasca o masa calda. Pretul, de 3,9 euro pentru doua feluri de mancare si un desert, este subventionat de Daimler, iar angajatii fabricii mai au la dispozitie asistenta medicala de inalta calitate, plus o gradinita cu 36 de locuri, pentru cei care nu-si poti supraveghea altfel copiii.

In halele de montaj exista niste locuri speciale, numite Fahrwerk, sali deschise in care se pun zilnic bazele programului de lucru. Toti sefii de compartimente sunt nu numai invitati aici in fiecare dimineata vreme de 10 minute, ci au chiar in fisa postului obligativitatea de a lamuri cu omologii lor din celelalte compartimente toate aspectele neclare din ziua precedenta. Aici se corecteaza deficientele de comunicare, se stabileste exact ce se va face in ziua aceea, iar la sfarsit fiecare trebuie sa ii stranga mana colegului sau, fara de care nimic din ceea ce se face in aceasta uzina nu ar fi posibil.

La plecare, treci prin receptia blocului administrativ, unde iti lasi ochelarii de protectie si castile de comunicare. In holul de la intrare, te intampina o copie a primului automobil inventat de Karl Benz si te gandesti ca, de mai bine de 125 de ani, principiul a ramas acelasi: un motor, patru roti si un volan. Restul este o poveste frumoasa in care ingredientele cele mai importante sunt: creativitatea, disciplina, respectul reciproc si multa sudoare.

Ultimele NOUTATI

Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea
Ultimele stiri economice

Care este cea mai sigura criptomoneda din lume? Am intrebat ChatGPT, iata ce raspuns a putut sa dea

today15 Apr. 2024
Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi
Tehnologie

Nu mai tineti telefoanele in buzunar: cum te poti imbolnavi

today15 Apr. 2024
Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024
Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare
Economie

Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare

today15 Apr. 2024
Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc
Economie

Soc in Lumea Criptomonedelor: Bitcoin si Ether se Prabusesc

today15 Apr. 2024
Mediul privat romanesc, cu un picior in groapa: in doar doua luni am pierdut peste 4.300 de firme in toata tara
Companii

Mediul privat romanesc, cu un picior in groapa: in doar doua luni am pierdut peste 4.300 de firme in toata tara

today15 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii
Economie

Data la care intra pensiile pe card inainte de Paste: 5 milioane de pensionari asteapta banii

today15 Apr. 2024
Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana
Economie

Cati bani cheltuie statul lunar cu alocatiile pentru copii: banii nu ajung nici macar o saptamana

today15 Apr. 2024
Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti
Economie

Ce inseamna, de fapt, datoria publica uriasa a Romaniei? Care sunt riscurile pentru noi toti

today15 Apr. 2024
Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare
Economie

Salarii compensatorii 2024. In ce conditii primesti gramada 24 de salarii lunare

today15 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x