ANALIZA: 7 elemente esentiale care nu trebuie sa lipseasca de pe pagina de pornire a site-ul firmei tale
elementepagina de porniresitefirma
Ieri mi-a venit ideea sa scriu un articol despre elementele de baza pe care trebuie sa le aiba pagina de start a site-ului unei firme dupa ce am cautat imagini cu directorul executiv al unei companii pe site-ul acesteia si nu am gasit. Mai jos scriu despre lucrurile care nu trebuie sa lipseasca de pe prima pagina, potrivit specialistilor, dar si din perspectiva unui jurnalist.
1. Rubrica de "Contact". Este recomandat ca acolo sa treceti un numar de telefon si o adresa de email la care chiar raspunde cineva. Evitati un numar de telefon din centrala sau unul folosit de mai multe persoane din firma. La fel si cu adresa de email. La capatul celalalt al firului de internet trebuie sa fie cineva care sa raspunda la un mesaj in cel tarziu 24 de ore.
2. Rubrica "Despre noi". Deseori companiile suna la redactii pentru a se plange ca au aparut informatii inexacte despre activitatea lor, numarul de angajati, sedii s.a. Un pas bun in directia corecta este sa scrieti, pe site-ul companiei, un mic istoric al afacerii si un rezumat al activitatii acesteia. Nu uitati sa actualizati informatiile ori de cate ori este nevoie.
3. Rubrica "Mass-media". Acolo treceti neaparat numele si datele de contact ale persoanei care se ocupa de relatiile cu presa, daca in firma dumneavoastra exista un astfel de post. Daca nu, dati datele de contact ale persoanei care are competenta sa vorbeasca in numele firmei. Eu as recomanda un numar de telefon mobil. Tot aici includeti
IMAGINI cu activitatea firmei. Daca aveti fabrici, mai multe sedii, faceti poze in ele si incarcati-le pe site. Sunt recomandate imaginile in care apar persoane, deoarece dau senzatia de viu, de dinamism (foto-stanga).
O alta regula de aur, pe care am invatat-o la un curs foto organizat de agentia de stiri
Reuters, este ca
oamenii din imagini sa nu stie (sa sa para ca nu stiu) ca sunt fotografiati.
4. Rubrica "Structura managementului" sau "Echipa manageriala". Aceasta poate fi de sine statatoare sau inclusa la categoriile "Mass-media" sau "Despre noi". Prezentati in cateva cuvinte, cu imagine alaturata, conducerea companiei. Veti da sentimentul ca sunteti o firma transparenta, care nu are nimic de ascuns. Inca un sfat:
evitati portretele pe fundal alb. De exemplu, eu nu public aproape niciodata pe site la articolele mele astfel de foze, deoarece par "aranjate". Fotografiati managerii in posturi dezinvolte, printre angajati, la balconul biroului, privind pe geam si aveti grija, daca se poate, sa li se vada macar o mana. Mana nu trebuie insa sa stea pe langa corp, inerta, ci sa tina ceva: o cana, un pix, sau sa descrie o miscare in aer etc.
Din cauza fundalului alb, nu-mi pot imagina mediul in care a fost fotografiata aceasta persoana. Este o camera, planeta Marte, marginea universului?
5. O casuta de cautare. Aceasta trebuie sa functioneze bine si corect, sa fie destul de mare pentru a fi vazuta usor si repede si sa fie pozitionata in partea din dreapta-sus a paginii de pornire.
6. Legaturi catre conturile de social media ale firmei. Aveti pagina pe Facebook si cont pe Twitter? Nu uitati sa puneti pe prima pagina a site-ului legaturi vizibile catre acestea. N-ar strica nici sa implementati widgetul Facebook care permite abonarea la pagina direct de pe site.
7. Rubrica "Produse si servicii". Descrieri simple si complete ale produselor si serviciilor pe care le oferiti. In urma cu cateva luni am scris despre un producator de sticla care a lansat o serie de noi produse. La un moment dat, in comunicatul transmis de firma, apareau termenii "sticla float" si "o linie de sputerizare magnetronica". Nu stiam la momentul respectiv ce inseamna acestia, asa ca am intrat pe site-ul producatorului. Nu am reusit sa gasesc o descriere a produsului si a procesului de fabricatie, lucru care m-a deranjat.